Az MSZÉSZ közgyűlések egyik hagyománya, hogy a vendéglátó város képviselője köszönti a megjelenteket. Ez alkalommal Faix Csaba, a Budapest Brand Zrt. vezérigazgatója ki is használta a remek alkalmat, hogy a hazai szállodások krémjével hozta össze a jósors, és bemutatta, csapatával miképp képzelik el és építették fel Budapest turisztikai marketingjét annak érdekében, hogy minél több turista látogasson a fővárosba.
Három hívószó, és talán lesz karácsonyi vásár is
Sokszínűség, fenntarthatóság, biztonság – e három hívószóra alapozzák koncepciójukat, azt azonban külön hangsúlyozta, hogy a belföldi vendégek fővárosba csábítása sosem fogja betölteni azt az űrt, amit a külföldről érkezők tömeges elmaradása okoz immár az első hullám óta.
Egységes Budapest brand-ről beszélt, ahol élmények várják a turistákat (egyik példaként említette Samut, az Állatkert nemrég született kiselefántját is), és külön kitért arra, hogy fontosnak tartják, ne csak a belső négy kerületbe érkezzenek a vendégek, hanem turisztikai stratégiája alapján kiszélesítik a területet, reményeik szerint hamarosan mind a 23 kerületre.
Megjegyezte azt is, az elkövetkezőkben nem azok az idők járnak, amikor kényünkre kedvünkre válogathatunk a hozzánk érkezőkben, hanem „abból főzünk, ami van”, azaz az angol bulituristáknak éppúgy örülni kell, ha visszatérnek, mint a bárhonnan máshonnét érkezőknek.
„Az idei nyárnak annyi”, összegezte az idei főszezont, és hozzá tette még, nincs az a Forma 1, vagy pápalátogatás, ami az idei nyári számokat megmentené.
Végül, biztatásképp hozzátette, volt Budapesti Tavaszi Fesztivál, Rakpart, épül a Pop-up Park, és reményeik szerint lesz télen karácsonyi vásár is – feltéve persze, ha nem sodorja el az előkészületeket a közelgő negyedik hullám.
Otthon már behűtve a pezsgő, nem is csoda
A posztjáról leköszönő elnök, Flesch Tamásutolsó elnöki beszámolójában többek közt azzal vigasztalta kollégáit, hogy a szomszédos országok fővárosainak adatait vizsgálva feketén fehéren kiderül, másutt sem jobb a helyzet, mint nálunk, azaz ugyanolyan brutál visszaesést mutatnak a szobafoglalási adatok ez év első negyedét vizsgálva, akárcsak a budapesti szállodák esetében:
- Budapest, Bécs és Varsó 60-60 százalékos,
- Pozsony 52 százalékos,
- Prága pedig 64 százalékos visszaesést produkált az említett időszakban.
Majd hangsúlyozta, nem lehet alternatíva a fővárosi szállodák esetében még egy lezárás, mert nincs számukra korlátozások esetén B-alternatíva, csak az, hogy sorra bezárnak, hiszen egytől egyig felélték a tartalékaikat.
Pályázatokról, az elkövetkező időszak céljairól, és a negyedik hullámról is beszélt Flesch Tamás, majd elköszönt hallgatósága előtt a kényszerűségből plusz fél évvel megtoldott pozíciójától, megköszönve MSZÉSZ-es kollégáinak, valamint saját csapatának a hátuk mögött lévő, embert próbáló időszakot. És, ezt már csak külön tette hozzá, otthon felesége már behűtötte a pezsgőt, ami nem is csoda, alaposan rászolgált az ünneplésre: nem akármi, amit végigvitt az elmúlt másfél év alatt – erre az embert próbáló, iszonyúan nehéz időszakra senki álmában sem gondolt volna a covid betörése előtt.
A szavazás eredménye pedig a következő...
A közgyűlés záró eseményeként a Felügyelőbizottság tagjainak, a két alelnök – Általános és Gasztronómiai – valamint az új elnök megválasztására került sor.
A Választmány által javasolt szakembereket a tagság nagy többséggel elfogadta, így az elkövetkező másfél évre a következő vezetőséggel dolgozik tovább a szállodások érdekképviseleti szerve:
Felügyelőbizottsági tagok: Maráczi Gábor, Mészáros Attila, Turbucz Ádám
Általános alelnök: Kovács Balázs
Gasztronómiai alelnök: Gendur András
Elnök: Baldauf Csaba
Mi is gratulálunk és sok sikert kívánunk az új, most megválasztott vezetőségnek, valamint covid-mentes időszakot a teljes MSZÉSZ-tagságnak a túlélés érdekében.
Forrás: Turizmus Online / Fotó: MSZÉSZ / Csárdás Ferenc