Növekszik a szállodák függősége

A HOTREC, az EU tagországainak szálloda, vendéglátó, kávéházi szövetségeinek ernyőszervezete, a Nyugat-Svájci Alkalmazott Tudományok Egyetemével együttműködve ismét elkészítette kétévente megjelenő tanulmányát, az európai szállodai értékesítési piacról. 

Az első, több mint 3400 európai hotel adatain alapuló, eredmények azt mutatják, hogy miközben folyamatosan nő a szállodák függősége az online szobafoglalási portáloktól, addig tovább csökken a közvetlen foglalások aránya. Az Online Travel Agent (OTA) piac legnagyobb szereplője továbbra is a Booking.com, amely tovább növelte erőfölényét 2015-hez képest, és elérte a 66% -os piaci részesedést.

Az online foglalási portálok európai piacának 92%-át három nagy OTA uralja (néhány országban még nagyobb részt is). Míg a két legnagyobb szereplő, a Booking.com és az Expedia 66,4%, illetve 16,6%-os piaci részesedést szerzett, addig a harmadik helyen álló HRS visszaesett (9%) az elmúlt két évben. A szállodák saját közvetlen csatornái visszaszorulóban vannak, az ezeken keresztül érkezett foglalások a vendégéjszakák felét teszik ki. Ugyanakkor az OTA-n keresztül történő foglalások aránya 23,1% -ról 26,1% -ra emelkedett.

Az OTA-kkal fenntartott kapcsolatokat illetően a szállodások többsége (50%) úgy érzi, hogy az OTA-k nyomást gyakorolnak annak érdekében, hogy a hotelek olyan szerződési feltételeket is elfogadjanak (pl. lemondási feltételek, különleges kedvezmények), melyeket a szállodák önként nem kínálnának. A kis és független szállodák még inkább kényszerítve érzik magukat, mint a nagy szállodák vagy szállodaláncok.

Az OTA-kkal összefüggő vitákkal kapcsolatban a szállodák 70% -a (10 szállodából 6) úgy véli, hogy nem születik tisztességes és megfelelő megoldás ilyen esetekben. Ismételten elmondható, hogy a kis, önálló szállodák számára nagyobb problémát jelent a vitarendezés, mint a nagyobb hotelek vagy hotelláncok esetében.

"Tanulmányunk előzetes eredményei azt mutatják, hogy az online közvetítő portálok egyre inkább átveszik a szállodák értékesítése feletti kontrollt, a szállodák saját közvetlen értékesítése visszaszorulóban van, ami csökkenti a hotelek mozgásterét." - mondta Markus Luthe, a HOTREC Distribution Task Force munkacsoportjának elnöke. "Fontos lenne, hogy megmaradjon minden szálloda piaci szabadsága, hogy képes legyen szolgáltatásainak értékesítése során saját feltételeit érvényesíteni, és rendelkezhessen szellemi tulajdonjogaival (mint pl. márkanév)" - tette hozzá.


A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.