NTAK-adatok a SZÉP-kártya töltésekről

A tavalyi évben a munkavállalók SZÉP-kártyáira feltöltött összegek infláció felett, 25 százalékkal növekedtek 2022-höz képest, és így elérték a 445 milliárd forintot. A turisztikai szolgáltatók SZÉP-kártyás forgalma összességében pedig még úgy is több mint 14 százalékkal bővült éves szinten, hogy 2023 utolsó öt hónapjában a kártyával hideg élelmiszert is lehetett vásárolni, derül ki az MTÜ legfrissebb közleményéből.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján kiderül, turisztikai céllal a szálláshelyek közül a szállodákban, közülük is a négycsillagos hotelekben költötték a legtöbbet a SZÉP-kártyákról.

Forrás: Depositphotos
Forrás: Depositphotos

Nyitás a bolti vásárlások felé, felemelt adómentes összeghatár

A kormány az augusztus-decemberi időszakban hideg élelmiszervásárlásra is megnyitotta a SZÉP-kártya felhasználásának lehetőségét. Ezzel egyidőben ugyanakkor ‒ a turisztikai szektor támogatására ‒ több mint 40 százalékkal, 650 ezer forintra emelte az adómentesen juttatható SZÉP-kártya összeghatárát az év hátralévő időszakára. A munkáltatók tömegesen éltek is azzal, hogy alkalmazottaik teljesítményét, főként az év vége felé, plusz SZÉP-kártya juttatással ismerjék el.

Decemberben mindezen intézkedéseknek köszönhetően el a havi SZÉP-kártya feltöltések értéke a következőképp alakult: 83 milliárd forint érkezett a kártyákra, ami 58 százalékkal haladta meg a 2022. decemberi szintet. Az adatok szerint az előző év végi felhasználáshoz képest 2023 decemberében 13 százalékkal nőtt turisztikai szolgáltatásokra fordított összeg.

Mennyi az annyi?

2023-ban a feltöltések mellett a költések is minden korábbit felülmúltak: tavaly 449,4 milliárd forintot költöttek a felhasználók, amely a megelőző évit 17 százalékkal szárnyalta túl, 2019-hez viszonyítva pedig több mint kétszeresére nőtt (+136%), és reálértéken is 61 százalékkal emelkedett.

A szálláshelyeken tavaly összesen 516 ezer felhasználó vette igénybe számlája kiegyenlítéséhez SZÉP-kártyáját.

Emellett továbbra is szívesen fizettek vele éttermekben és turisztikai attrakcióknál, a SZÉP-kártya a turizmus kiváló év végi hajrájához is jelentősen hozzájárult.

Nőtt az elfogadóhelyek száma is

Mint hozzáteszik, a SZÉP-kártya továbbra is a turizmus motorja, különösen vidéken, ahol a belföldi forgalom zöme összpontosul. 2022-höz képest a felhasználók száma jelentősen bővült, számuk mára meghaladja a 2,7 milliót.

Emellett az elfogadóhelyek száma is közel 10 százalékkal, 60 ezerre növekedett az elmúlt évben.

Végül kifejtik, a december végi adatok szerint jelenleg több mint 83 milliárd forint áll rendelkezésre a SZÉP-kártyákon, amely a magyar családok belföldi pihenését, étterembe járását, kikapcsolódását szolgálja majd, a turisztikai szolgáltatók számára pedig bevételt jelent a következő hónapokban.

MTÜ

 


Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás 

Új név, új arculat, új lehetőségek.
Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók 

A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások

MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások 

Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.
Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc 

A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.
Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt  

Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.
Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában 

Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.
Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus

Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus 

Bár hivatalosan csak kedden nyitott újra a visegrádi Hotel Silvanus, már sok szoba volt foglalt, és a szerdai ünnepélyes megnyitó alatt is egyre érkeztek vendégek a házba.
Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában

Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában 

A tűzesetet „kis tűzként” írták le, azonban lángokat is lehetett látni az épületen belül, ami aggodalmat keltett a vendégek és a személyzet körében.
Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében

Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében 

Hetedik Art Corner kiállítás – a Leo Bistro és a Hotel Clark közösségi tereiben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.