NTAK-adatok vs. KSH által közölt számok

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba (NTAK) naponta, online érkeznek be a magyar szálláshelyek statisztikai adatai. Márciusban a rendszerben 992 aktív szálloda volt.

Mint a Magyar Turisztikia Ügynökség (MTÜ) közli, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) 2019-ben kezdte meg működését. Az azóta eltelt 3 évben a rendszer bebizonyította: Európában egyedülálló módon a Magyar Turisztikai Ügynökségnek (MTÜ) van valós képe a teljes hazai szálláshely-szektor forgalmi, statisztikai adatairól. Az NTAK-ba a szálláshelyek naponta, online, automatikusan küldenek statisztikai információkat, ezzel biztosítva, hogy az adatok teljeskörűek, pontosak és garantáltak a rendszerben.

Mi a különbség a két rendszer között?

Az NTAK-kal ellentétben a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) számára a szálláshelyek önbevallásos módon küldenek adatot ‒ ha küldenek. A KSH által a szállodákra közzétett adatok ebből adódóan nem teljeskörűek. Ennek az ellentmondásos helyzetnek vet hamarosan véget az MTÜ és a KSH közötti megállapodás, amelynek eredményeként a szálláshelyek kizárólag az NTAK-ba küldenek adatot az eddigi online formában, és a későbbiek folyamán a KSH is ezeket fogja használni. Ezzel tovább csökkennek a szálláshelyek adminisztrációs terhei, és végre valós és koherens, a teljes szektorra kiterjedő adatokat publikálhat a KSH is.

NTAK-előrejelzés: rekord bevételre számítanak

Az NTAK adatai alapján 2022-ben rekord bevételre számítunk a szállodákban. A KSH 2019 márciusában 945 szállodát tartott nyilván, az NTAK-ban 2022. márciusában 992-t volt aktív, így a számuk nem csökkent, hanem nőtt. Az előfoglalási adatok és tendenciák alapján a turisztikai ágazat idén megközelíti a 2019-es év teljesítményét. A szálláshelyek telt házzal üzemeltek a húsvéti hosszú hétvégén és pünkösdkor is így fognak. Az idén rekord árbevétel, minden eddigit meghaladó vendég és vendégszám várható a hazai szállodákban. Az összesített turisztikai forgalom az év végéig meghaladhatja a 37 millió vendégéjszakát, ami 25%-kal több, mint 2021-ben és csupán 10%-kal marad el a 2019-es rekordév eredményeitől.

Forrás: MTÜ / Turizmus Online


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?