Olaszország és Horvátország a nyerő a magyaroknál

Legfrissebb turisztikai trendek ma Magyarországon - a Google keresési adatai alapján.

Az idei első negyedévben Olaszországra kerestek rá a legtöbben Magyarországról, ezt Spanyolország és Ausztria követte, a városok közül pedig honfitársaink Londonra klikkeltek az első helyen, amelyet Barcelona és Róma követ, a negyedik helyen pedig Dubai áll - ismertette a legfrissebb magyarországi turisztikai trendeket a Google magyarországi üzletfejlesztési vezetője, Boncsér Henrietta egy szakmai tájékoztatón június 7-én, Budapesten.

A szakértő az utazási keresési trendek kapcsán elmondta, a mobil egyre nagyobb szerepet tölt be a felhasználók életében, az első negyedévben az összes keresés 36,1 százaléka már mobileszközről érkezett. Tavaly a Magyarországról indított utazási keresések 33 százaléka történt mobilról, ami 50 százalékos növekedés 2015-höz képest.

A Google adatai szerint a tavalyi nyári szezonban a legnépszerűbb ország Horvátország volt, majd Olaszország és Görögország következett. A városok rangsorát Bécs, London és Prága vezette tavaly. Az utazással és idegenforgalommal kapcsolatos keresési volumen tavaly augusztusban volt a legmagasabb, a heti eloszlás pedig hétfőn, kedden, valamint vasárnap volt kiemelkedő a hét többi napjához képest. A legkeresettebb utazási kategóriák közé tartozik - 49 százalékos aránnyal - az úti céllal kapcsolatos keresések, 24 százalékkal a szállodák, és 9 százalékkal a légi közlekedés 2016-ban. Ezen túl az apartman bérlés, üdülési csomagok, helyi attrakciók, vonat, autóbusz, taxi és autószolgáltatások, last minute utazás, vagy az autóbérlés.

Papp István, a Szallas.hu termékmenedzsere ismertette, hogy idén január-május között a közvetített foglalások értéke 44 százalékkal 7,5 milliárd forintra nőtt. A lemondások miatt a növekedés éves szinten 35 százalékos lehet, idén a bruttó közvetített szállásdíj bevétel eléri a 18 milliárd forintot. Az adatok alapján idén (ismét) rekordév várható. Az átlag foglalási érték 13 százalékkal 48 ezer forintra, a tartózkodási idő 7 százalékkal 2,59 napra nőtt tavaly. A horvát piacon 64 százalékos a forgalom növekedése cége adatai szerint, a közvetített szállásdíjak értéke meghaladja a közel egymilliárd forintot. Belföldön a legtöbb magyar apartmanba és vendégházba foglal, ezek aránya 60 százalékos az összes foglaláson belül. Idén a legnépszerűbb belföldi úti célok: Siófok, Hajdúszoboszló és Budapest, a legnagyobb javulást Keszthely érte el, hiszen hat helyet ugrott előre a listán. A fizetési módok között 49 százalékkal a készpénz vezet, bankkártyával 13 százalék fizet, a Szép-kártyás fizetések aránya 23 százalékos. Bogár Zoltán, a Danubius Hotels üzletfejlesztési igazgatója azt emelte ki, hogy a budapesti hotelek foglaltsága idén az első négy hónapban 35 európai nagyváros között a 15. helyen volt, ami a 8. legnagyobb növekedésnek számít. A magyar főváros ezzel megelőzte Rómát, Athént, és Brüsszelt, a régiós versenytársak közül pedig Pozsonyt és Bécset az STR Global legutóbbi adatai szerint. Átlagár tekintetében, euróban számolva jelenleg a 30. helyen állunk a vizsgált európai országok közül (71,12 eurós átalágárral), csak összehasonlításképp: az első helyen álló Tel Aviv hoteleinek átlagára idén áprilisban 256 euró, Genf házainak 237, Párizsban pedig 214 euró volt. Az egy kiadható szobára jutó bevétel (REVPAR) 14 százalékkal nőtt 47,5 euróra, de ezzel sajnos a tavalyival megegyező 27. helyen áll a főváros a vizsgált 35 európai nagyváros közül. A régiós összehasonlításban a szálláshely-szolgáltatás áfája magas, 18 százalék, ami rontja a szállodák versenyképességét, tette hozzá a szakember. Úgy véli, Budapest népszerűségének növekedésében fontos szerepe van annak, hogy biztonságos úti célnak számít. Becslések szerint az Airbnb szállásfoglalási lehetőség, azaz a közösségi szállásmegosztás a szállodák forgalmából 10 százalékot von el.

Forrás: MTI/Vendég&Hotel


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.