“Az Orbis kiemelkedő 2016-os éve után a Csoport továbbra is profitál mind a fenntartható stratégiájából, mind a régió kedvező gazdasági mutatóiból” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. elnök-vezérigazgatója.
A pénzügyi teljesítmény 2017 első félévében rekordmagas +6.2%-os árbevétel növekedést eredményezett 160 millió euróig, és egy komoly kétszámjegyű +23.1%-os üzemeltetési EBITDA emelkedést, 47.6 millió euróig. Az Orbis +7%-os összehasonlítható alapú RevPAR növekedését főleg az átlagos szobaár növelése (+4.3% y/y) hajtotta. Ez az eredmény együttesen köszönhető a hatékony revenue menedzsmentnek és az aktív disztribúciós stratégiának, melyet támogatott a kedvező turisztikai trend a régióban.
A vállalat 2017 első félévében a szervezeti struktúrán is változtatott és most már főleg a „marketplace” (desztináció) alapú menedzsmentre fókuszál, semmint egyedi márkákra. Ez a lépés sokkal hatékonyabb működést és a kiemelt desztinációk előtérbe helyezését teszi lehetővé.
Portfolió-fejlesztés és eszközmenedzsment
A Csoport gyors ütemben folytatja a fejlesztéseit. 2017 első félévében az Orbis 7 új franchise és management szerződést írt alá összesen 940 új szobával, mely lehetőséget ad a Csoportnak két új piacra – Szerbia és Bosznia-Hercegovina – való belépésre már 2017-ben. A franchise és management szerződéseken túl az Orbis folytatja 6 saját tulajdonú projektjének a fejlesztését (560 szoba összesen), melyek a következő években csatlakoznak a csoporthoz.
Összességében az Orbis jövőbeni fejlesztései immár 40 szállodát – 4800 új szobát – jelentenek, mely megerősíti a vállalat fenntartható fejlődését. Az Orbis emellett aktív marad a piacon, keresve a potenciális felvásárlási lehetőségeket, köszönhetően a komoly készpénz-állományának. A portfolió újrafinanszírozása és a budapesti szállodák visszavásárlása után az Orbis a modernizáció fázisába lépett, melynek célja a jobb teljesítmény és a magasabb megtérülés biztosítása. 2017 első felévében az Orbis 122 millió eurónyi beruházást eszközölt (beleértve 6 szálloda visszavásárlását is).
Kulcsprojektek a régióban
A jelenlegi kulcsfontosságú felújítási projektek például: Mercure Budapest City Center, Mercure Budapest Buda, Novotel Kraków City West és a Novotel Poznan Center – melyből két különböző, egy Novotel és egy ibis szállodát alakítanak ki. A vállalat meggyőződése, hogy a felújított szállodai belső terek, melyek összhangban vannak a legújabb design koncepciókkal, párosítva autentikus, személyes kapcsolaton alapuló vendégközpontúsággal még jobb eredményeket fognak jelenteni. „A 2017-es első féléves kiemelkedő teljesítményünk és a következő hónapok pozitív kilátásai megjelennek a 2017-es üzemeltetési EBITDA előrejelzésünkben, ami 106-108 millió euró" - hangsúlyozta Gilles Clavie.
Orbis Hotel Group
Az Orbis Hotel Group a legnagyobb szállodahálózat Lengyelországban és Kelet-Európában. Az Orbis 117 szállodából áll és az AccorHotels márkáinak a kizárólag képviselője 16 országban, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Macedóniában, Magyarországon, Moldovában, Montenegróban, Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában. Közel 20.000 szállodai szobával rendelkezik. A szállodák Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles és ibis budget márkanevek alatt üzemelnek. Ezek a világszerte ismert márkák garantálják a szolgáltatások minőségét különböző kategóriákban, az ötcsillagos luxustól az egycsillagos budgetig.
Az Orbis stratégiai partnere
Az AccorHotels a világ vezető utazási és életmód csoportja több mint 4 100 szállodával, resorttal és rezidenciával, továbbá 3 000 privát szállással világszerte. Az AccorHotels 95 országban van jelen. A portfóliója olyan nemzetközileg elismert luxusmárkákból áll, mint a Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman és Swissôtel; továbbá népszerű midscale és butikmárkák mint a 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter és az Adagio; és a keresett economy márkák, mint a JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget és regionális márkák, mint a Grand Mercure, The Sebel és a hotelF1.