Rekordbevételekből terjeszkedik az Orbis Hotel Group

A sikeres 2016-os év után tovább tudta növelni bevételeit a magyarországi Accor-szállodákat is üzemeltető Orbis Hotel Group. A cég hazánkban és a régióban is terjeszkedik. 

“Az Orbis kiemelkedő 2016-os éve után a Csoport továbbra is profitál mind a fenntartható stratégiájából, mind a régió kedvező gazdasági mutatóiból” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. elnök-vezérigazgatója.

A pénzügyi teljesítmény 2017 első félévében rekordmagas +6.2%-os árbevétel növekedést eredményezett 160 millió euróig, és egy komoly kétszámjegyű +23.1%-os üzemeltetési EBITDA emelkedést, 47.6 millió euróig. Az Orbis +7%-os összehasonlítható alapú RevPAR növekedését főleg az átlagos szobaár növelése (+4.3% y/y) hajtotta. Ez az eredmény együttesen köszönhető a hatékony revenue menedzsmentnek és az aktív disztribúciós stratégiának, melyet támogatott a kedvező turisztikai trend a régióban.

A vállalat 2017 első félévében a szervezeti struktúrán is változtatott és most már főleg a „marketplace” (desztináció) alapú menedzsmentre fókuszál, semmint egyedi márkákra. Ez a lépés sokkal hatékonyabb működést és a kiemelt desztinációk előtérbe helyezését teszi lehetővé.

Portfolió-fejlesztés és eszközmenedzsment

A Csoport gyors ütemben folytatja a fejlesztéseit. 2017 első félévében az Orbis 7 új franchise és management szerződést írt alá összesen 940 új szobával, mely lehetőséget ad a Csoportnak két új piacra – Szerbia és Bosznia-Hercegovina – való belépésre már 2017-ben. A franchise és management szerződéseken túl az Orbis folytatja 6 saját tulajdonú projektjének a fejlesztését (560 szoba összesen), melyek a következő években csatlakoznak a csoporthoz.

Összességében az Orbis jövőbeni fejlesztései immár 40 szállodát – 4800 új szobát – jelentenek, mely megerősíti a vállalat fenntartható fejlődését. Az Orbis emellett aktív marad a piacon, keresve a potenciális felvásárlási lehetőségeket, köszönhetően a komoly készpénz-állományának. A portfolió újrafinanszírozása és a budapesti szállodák visszavásárlása után az Orbis a modernizáció fázisába lépett, melynek célja a jobb teljesítmény és a magasabb megtérülés biztosítása. 2017 első felévében az Orbis 122 millió eurónyi beruházást eszközölt (beleértve 6 szálloda visszavásárlását is).

Kulcsprojektek a régióban

A jelenlegi kulcsfontosságú felújítási projektek például: Mercure Budapest City Center, Mercure Budapest Buda, Novotel Kraków City West és a Novotel Poznan Center – melyből két különböző, egy Novotel és egy ibis szállodát alakítanak ki. A vállalat meggyőződése, hogy a felújított szállodai belső terek, melyek összhangban vannak a legújabb design koncepciókkal, párosítva autentikus, személyes kapcsolaton alapuló vendégközpontúsággal még jobb eredményeket fognak jelenteni. „A 2017-es első féléves kiemelkedő teljesítményünk és a következő hónapok pozitív kilátásai megjelennek a 2017-es üzemeltetési EBITDA előrejelzésünkben, ami 106-108 millió euró" - hangsúlyozta Gilles Clavie.

Orbis Hotel Group

Az Orbis Hotel Group a legnagyobb szállodahálózat Lengyelországban és Kelet-Európában. Az Orbis 117 szállodából áll és az AccorHotels márkáinak a kizárólag képviselője 16 országban, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Macedóniában, Magyarországon, Moldovában, Montenegróban, Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában. Közel 20.000 szállodai szobával rendelkezik. A szállodák Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles és ibis budget márkanevek alatt üzemelnek. Ezek a világszerte ismert márkák garantálják a szolgáltatások minőségét különböző kategóriákban, az ötcsillagos luxustól az egycsillagos budgetig.

Az Orbis stratégiai partnere

Az AccorHotels a világ vezető utazási és életmód csoportja több mint 4 100 szállodával, resorttal és rezidenciával, továbbá 3 000 privát szállással világszerte. Az AccorHotels 95 országban van jelen. A portfóliója olyan nemzetközileg elismert luxusmárkákból áll, mint a Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman és Swissôtel; továbbá népszerű midscale és butikmárkák mint a 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter és az Adagio; és a keresett economy márkák, mint a JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget és regionális márkák, mint a Grand Mercure, The Sebel és a hotelF1.


Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.
Hilton, Marriot: irány Afrika!

Hilton, Marriot: irány Afrika! 

Bejelentette afrikai terjeszkedését a Hilton és a Marriot.
A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca

A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca 

Itthon akár háromszor annyiba is kerülhet a kisállatunk nyaralása, mint Európa más városaiban.
Változás a nemzetközi szállodaláncnál

Változás a nemzetközi szállodaláncnál 

Megújította nevét és vállalati identitását az AccorInvest.
Tűz ütött ki a visegrádi négycsillagos szálláshelyen – FRISSÍTVE

Tűz ütött ki a visegrádi négycsillagos szálláshelyen – FRISSÍTVE 

A sors ismétli önmagát. A június 13-án történtekre reagált a ház tulajdonos-igazgatója.
Tíz szál gyertya az Aria Hotel Budapest születésnapi tortáján

Tíz szál gyertya az Aria Hotel Budapest születésnapi tortáján 

2025-ben ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját az Aria Hotel Budapest.
Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel

Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel 

A korábbi Expo Congress Hotel felújításából született az Expo Tower.
Nem panaszkodhatnak a szállodások az idei pünkösdi hosszú hétvégére

Nem panaszkodhatnak a szállodások az idei pünkösdi hosszú hétvégére 

A június eleji hosszú hétvégén 45 százalékkal több vendég szállt meg a Balatonnál, mint tavaly, közölte a Visit Hungary.
Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.