Rekordbevételekből terjeszkedik az Orbis Hotel Group

A sikeres 2016-os év után tovább tudta növelni bevételeit a magyarországi Accor-szállodákat is üzemeltető Orbis Hotel Group. A cég hazánkban és a régióban is terjeszkedik. 

“Az Orbis kiemelkedő 2016-os éve után a Csoport továbbra is profitál mind a fenntartható stratégiájából, mind a régió kedvező gazdasági mutatóiból” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. elnök-vezérigazgatója.

A pénzügyi teljesítmény 2017 első félévében rekordmagas +6.2%-os árbevétel növekedést eredményezett 160 millió euróig, és egy komoly kétszámjegyű +23.1%-os üzemeltetési EBITDA emelkedést, 47.6 millió euróig. Az Orbis +7%-os összehasonlítható alapú RevPAR növekedését főleg az átlagos szobaár növelése (+4.3% y/y) hajtotta. Ez az eredmény együttesen köszönhető a hatékony revenue menedzsmentnek és az aktív disztribúciós stratégiának, melyet támogatott a kedvező turisztikai trend a régióban.

A vállalat 2017 első félévében a szervezeti struktúrán is változtatott és most már főleg a „marketplace” (desztináció) alapú menedzsmentre fókuszál, semmint egyedi márkákra. Ez a lépés sokkal hatékonyabb működést és a kiemelt desztinációk előtérbe helyezését teszi lehetővé.

Portfolió-fejlesztés és eszközmenedzsment

A Csoport gyors ütemben folytatja a fejlesztéseit. 2017 első félévében az Orbis 7 új franchise és management szerződést írt alá összesen 940 új szobával, mely lehetőséget ad a Csoportnak két új piacra – Szerbia és Bosznia-Hercegovina – való belépésre már 2017-ben. A franchise és management szerződéseken túl az Orbis folytatja 6 saját tulajdonú projektjének a fejlesztését (560 szoba összesen), melyek a következő években csatlakoznak a csoporthoz.

Összességében az Orbis jövőbeni fejlesztései immár 40 szállodát – 4800 új szobát – jelentenek, mely megerősíti a vállalat fenntartható fejlődését. Az Orbis emellett aktív marad a piacon, keresve a potenciális felvásárlási lehetőségeket, köszönhetően a komoly készpénz-állományának. A portfolió újrafinanszírozása és a budapesti szállodák visszavásárlása után az Orbis a modernizáció fázisába lépett, melynek célja a jobb teljesítmény és a magasabb megtérülés biztosítása. 2017 első felévében az Orbis 122 millió eurónyi beruházást eszközölt (beleértve 6 szálloda visszavásárlását is).

Kulcsprojektek a régióban

A jelenlegi kulcsfontosságú felújítási projektek például: Mercure Budapest City Center, Mercure Budapest Buda, Novotel Kraków City West és a Novotel Poznan Center – melyből két különböző, egy Novotel és egy ibis szállodát alakítanak ki. A vállalat meggyőződése, hogy a felújított szállodai belső terek, melyek összhangban vannak a legújabb design koncepciókkal, párosítva autentikus, személyes kapcsolaton alapuló vendégközpontúsággal még jobb eredményeket fognak jelenteni. „A 2017-es első féléves kiemelkedő teljesítményünk és a következő hónapok pozitív kilátásai megjelennek a 2017-es üzemeltetési EBITDA előrejelzésünkben, ami 106-108 millió euró" - hangsúlyozta Gilles Clavie.

Orbis Hotel Group

Az Orbis Hotel Group a legnagyobb szállodahálózat Lengyelországban és Kelet-Európában. Az Orbis 117 szállodából áll és az AccorHotels márkáinak a kizárólag képviselője 16 országban, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Macedóniában, Magyarországon, Moldovában, Montenegróban, Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában. Közel 20.000 szállodai szobával rendelkezik. A szállodák Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles és ibis budget márkanevek alatt üzemelnek. Ezek a világszerte ismert márkák garantálják a szolgáltatások minőségét különböző kategóriákban, az ötcsillagos luxustól az egycsillagos budgetig.

Az Orbis stratégiai partnere

Az AccorHotels a világ vezető utazási és életmód csoportja több mint 4 100 szállodával, resorttal és rezidenciával, továbbá 3 000 privát szállással világszerte. Az AccorHotels 95 országban van jelen. A portfóliója olyan nemzetközileg elismert luxusmárkákból áll, mint a Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman és Swissôtel; továbbá népszerű midscale és butikmárkák mint a 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter és az Adagio; és a keresett economy márkák, mint a JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget és regionális márkák, mint a Grand Mercure, The Sebel és a hotelF1.


Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás 

Új név, új arculat, új lehetőségek.
Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók 

A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások

MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások 

Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.
Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc 

A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.
Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt  

Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.
Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában 

Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.
Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus

Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus 

Bár hivatalosan csak kedden nyitott újra a visegrádi Hotel Silvanus, már sok szoba volt foglalt, és a szerdai ünnepélyes megnyitó alatt is egyre érkeztek vendégek a házba.
Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában

Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában 

A tűzesetet „kis tűzként” írták le, azonban lángokat is lehetett látni az épületen belül, ami aggodalmat keltett a vendégek és a személyzet körében.
Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében

Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében 

Hetedik Art Corner kiállítás – a Leo Bistro és a Hotel Clark közösségi tereiben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.