Teljeskörű digitális átalakulás az Accornál

Egy évvel azután, hogy bejelentette az új stratégiát és átalakította üzleti modelljét a HotelServices és a HotelInvest köré, az Accor bejelentette digitális stratégiáját.

A stratégia három különböző csoportra fókuszál – vendégek, munkavállalók, partnerek –, és célja a digitális technológia integrálása a vásárlói folyamatokba, a szolgáltatások fejlesztése a befektetők és partnerek számára, valamint a Csoport disztribúcióban betöltött piaci részesedésének a megszilárdítása.

A stratégia két pillére az IT infrastruktúra és az adatkezelés, mely nyolc programon keresztül valósul meg, és első eredményei már 2015 elején láthatók lesznek.

8 programon nyugvó integrált stratégia

A terv négy vendégcentrikus programot foglal magában, amelyek a vendégek jobb megismerését, a hotelekben való fogadásuk és részükre nyújtott szolgáltatások fejlesztését célozzák. Ezen programok lehetővé teszik az Accor számára, hogy növelje adatbázisát és tovább erősítse a szállodái iránti hűséget és kötődést.

- A „Mobile first” program a mobileszközök (okostelefonok és tabletek) egyre növekvő használatát figyelembe véve egy olyan mobilalkalmazás bevezetését jelenti, mely magában foglalja az Accor összes szállodai tartózkodást megelőző, az alatti, illetve azt követő szolgáltatását.

- A „Customer Centric” program fejleszti, optimalizálja a vendégadatbázisokat, lehetővé téve a személyre szabott nyomon követést és szolgáltatásokat, valamint egy „Voice of the Guests / A Vendég hangja” platformra központosítja a vendégektől érkező visszajelzéseket.

- A “Seamless Journey” program biztosítja a vendégek számára a kényelmet az utazás minden pontján, egyklikkes foglalással, elektronikus fizetési lehetőségekkel, online bejelentkezéssel és a Le Club Accorhotels virtuális kártyával.

- A “Mice & B2B” program olyan innovatív megoldásokat ajánl üzleti utazóknak, mint az online konferenciaterem-foglalás és a B2B szolgáltatások beillesztése az Accor globális oldalára, az accorhotels.com-ra.

A terv tartalmaz a Csoport munkavállalóit és partnereit célzó programokat is:

- Az “Employee Friendly” program egyszerűsíti a vendégfogadás feladatait tabletek és okostelefonok segítségével, tartalmaz online tréningprogramokat a munkatársak számára, és ösztönzi az élmények és tapasztalatok megosztását a cégen belüli közösségi oldalon, az AccorLive-on.

- Az “Owner & Franchise Centric” program célja a legtranszparensebb és leghatékonyabb partnerré tenni az Accort, átfogó dinamikus pricing és revenue management megoldásokat ajánlani, személyre szabott információkat és szolgáltatásokat tartalmazó dedikált portált létrehozni, illetve egy optimalizált számlázási folyamatot bevezetni 2015-től.

A Csoport digitális átalakulása az IT eszközök további fejlesztését, szilárdabbá és hatékonyabbá tételét is jelenti. Ezen célok elérése érdekében az alábbi programok kerülnek bevezetésre 2015-től:

- Az “Infrastructure Transformation” program a meglévő rendszerek optimalizálására, az új szolgáltatások bevezetésének felgyorsítására koncentrál, miközben figyelembe veszi és kezeli a növekvő számú tranzakciókat is.

- A “Business Intelligence & Analytics” program biztosítja, hogy az üzemeltetéssel kapcsolatos döntések nagy mennyiségű, elsősorban szállodákból összegyűjtött adatok alapján történjenek.

A digitális terv meglévő komoly eszközökre támaszkodik, melyek egy része jelentős fejlesztéseken ment keresztül 2014 év eleje óta, és amelyek a továbbiakban is folyamatosan fejlődnek:

• TARS, az Accor foglalási rendszere, egy hatékony disztribúciós eszköz naponta több mint ötmillió lekéréssel, ami a Csoport foglalásainak 59%-át kezeli,

• accorhotels.com a Csoport multibrand foglalási portálja, ami átlagosan 45.000 foglalást kezel naponta. Jelenleg 32 helyi verzióban érhető el 16 különböző nyelven (18 tervezett 2015-re) és immár egy új utazástervező szolgálatást is nyújt (My Trip Planner), ami lehetővé teszi a vendégeknek, hogy a világ 70 különböző desztinációjára vonatkozóan előkészítsék utazásukat.

• Le Club Accorhotels a Csoport multibrand hűségprogramja, amely 2014-ben 3 millió új tagot regisztrált és tovább növelte a tagoknak kínált előnyeit. Ez a világ egyetlen szállodai hűségprogramja, mely lehetővé teszi a vendégeknek, hogy pontjaikat idő és érvényességi megkötések nélkül válthassák be.

Ezen meglévő eszközökre alapozva számos fontos kezdeményezés indult már el az elmúlt hónapokban:

• Az e-mail kampányok személyre szabhatósága megnövekedett a SMART program segítségével, amely egy exkluzív „öntanuló” ajánló eszköz, 14.000 email-kampányt generálva 16 nyelven 2014-ben.

• Világszerte elindult a “Welcome by Le Club Accorhotels” bevezetése, egy digitális megoldás, mely megkönnyíti a vendégek számára a szállodai tartózkodást okostelefonok bevonásával. 2014 végére 1000 Accor hotelben kerül bevezetésre.

• Online elérhető fotók és videók teljes megújítása, jelenleg több mint 2500 fotózás van folyamatban.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.