A stratégia három különböző csoportra fókuszál – vendégek, munkavállalók, partnerek –, és célja a digitális technológia integrálása a vásárlói folyamatokba, a szolgáltatások fejlesztése a befektetők és partnerek számára, valamint a Csoport disztribúcióban betöltött piaci részesedésének a megszilárdítása.
A stratégia két pillére az IT infrastruktúra és az adatkezelés, mely nyolc programon keresztül valósul meg, és első eredményei már 2015 elején láthatók lesznek.
8 programon nyugvó integrált stratégia
A terv négy vendégcentrikus programot foglal magában, amelyek a vendégek jobb megismerését, a hotelekben való fogadásuk és részükre nyújtott szolgáltatások fejlesztését célozzák. Ezen programok lehetővé teszik az Accor számára, hogy növelje adatbázisát és tovább erősítse a szállodái iránti hűséget és kötődést.
- A „Mobile first” program a mobileszközök (okostelefonok és tabletek) egyre növekvő használatát figyelembe véve egy olyan mobilalkalmazás bevezetését jelenti, mely magában foglalja az Accor összes szállodai tartózkodást megelőző, az alatti, illetve azt követő szolgáltatását.
- A „Customer Centric” program fejleszti, optimalizálja a vendégadatbázisokat, lehetővé téve a személyre szabott nyomon követést és szolgáltatásokat, valamint egy „Voice of the Guests / A Vendég hangja” platformra központosítja a vendégektől érkező visszajelzéseket.
- A “Seamless Journey” program biztosítja a vendégek számára a kényelmet az utazás minden pontján, egyklikkes foglalással, elektronikus fizetési lehetőségekkel, online bejelentkezéssel és a Le Club Accorhotels virtuális kártyával.
- A “Mice & B2B” program olyan innovatív megoldásokat ajánl üzleti utazóknak, mint az online konferenciaterem-foglalás és a B2B szolgáltatások beillesztése az Accor globális oldalára, az accorhotels.com-ra.
A terv tartalmaz a Csoport munkavállalóit és partnereit célzó programokat is:
- Az “Employee Friendly” program egyszerűsíti a vendégfogadás feladatait tabletek és okostelefonok segítségével, tartalmaz online tréningprogramokat a munkatársak számára, és ösztönzi az élmények és tapasztalatok megosztását a cégen belüli közösségi oldalon, az AccorLive-on.
- Az “Owner & Franchise Centric” program célja a legtranszparensebb és leghatékonyabb partnerré tenni az Accort, átfogó dinamikus pricing és revenue management megoldásokat ajánlani, személyre szabott információkat és szolgáltatásokat tartalmazó dedikált portált létrehozni, illetve egy optimalizált számlázási folyamatot bevezetni 2015-től.
A Csoport digitális átalakulása az IT eszközök további fejlesztését, szilárdabbá és hatékonyabbá tételét is jelenti. Ezen célok elérése érdekében az alábbi programok kerülnek bevezetésre 2015-től:
- Az “Infrastructure Transformation” program a meglévő rendszerek optimalizálására, az új szolgáltatások bevezetésének felgyorsítására koncentrál, miközben figyelembe veszi és kezeli a növekvő számú tranzakciókat is.
- A “Business Intelligence & Analytics” program biztosítja, hogy az üzemeltetéssel kapcsolatos döntések nagy mennyiségű, elsősorban szállodákból összegyűjtött adatok alapján történjenek.
A digitális terv meglévő komoly eszközökre támaszkodik, melyek egy része jelentős fejlesztéseken ment keresztül 2014 év eleje óta, és amelyek a továbbiakban is folyamatosan fejlődnek:
• TARS, az Accor foglalási rendszere, egy hatékony disztribúciós eszköz naponta több mint ötmillió lekéréssel, ami a Csoport foglalásainak 59%-át kezeli,
• accorhotels.com a Csoport multibrand foglalási portálja, ami átlagosan 45.000 foglalást kezel naponta. Jelenleg 32 helyi verzióban érhető el 16 különböző nyelven (18 tervezett 2015-re) és immár egy új utazástervező szolgálatást is nyújt (My Trip Planner), ami lehetővé teszi a vendégeknek, hogy a világ 70 különböző desztinációjára vonatkozóan előkészítsék utazásukat.
• Le Club Accorhotels a Csoport multibrand hűségprogramja, amely 2014-ben 3 millió új tagot regisztrált és tovább növelte a tagoknak kínált előnyeit. Ez a világ egyetlen szállodai hűségprogramja, mely lehetővé teszi a vendégeknek, hogy pontjaikat idő és érvényességi megkötések nélkül válthassák be.
Ezen meglévő eszközökre alapozva számos fontos kezdeményezés indult már el az elmúlt hónapokban:
• Az e-mail kampányok személyre szabhatósága megnövekedett a SMART program segítségével, amely egy exkluzív „öntanuló” ajánló eszköz, 14.000 email-kampányt generálva 16 nyelven 2014-ben.
• Világszerte elindult a “Welcome by Le Club Accorhotels” bevezetése, egy digitális megoldás, mely megkönnyíti a vendégek számára a szállodai tartózkodást okostelefonok bevonásával. 2014 végére 1000 Accor hotelben kerül bevezetésre.
• Online elérhető fotók és videók teljes megújítása, jelenleg több mint 2500 fotózás van folyamatban.
Forrás: Turizmus Online