Teljeskörű digitális átalakulás az Accornál

Egy évvel azután, hogy bejelentette az új stratégiát és átalakította üzleti modelljét a HotelServices és a HotelInvest köré, az Accor bejelentette digitális stratégiáját.

A stratégia három különböző csoportra fókuszál – vendégek, munkavállalók, partnerek –, és célja a digitális technológia integrálása a vásárlói folyamatokba, a szolgáltatások fejlesztése a befektetők és partnerek számára, valamint a Csoport disztribúcióban betöltött piaci részesedésének a megszilárdítása.

A stratégia két pillére az IT infrastruktúra és az adatkezelés, mely nyolc programon keresztül valósul meg, és első eredményei már 2015 elején láthatók lesznek.

8 programon nyugvó integrált stratégia

A terv négy vendégcentrikus programot foglal magában, amelyek a vendégek jobb megismerését, a hotelekben való fogadásuk és részükre nyújtott szolgáltatások fejlesztését célozzák. Ezen programok lehetővé teszik az Accor számára, hogy növelje adatbázisát és tovább erősítse a szállodái iránti hűséget és kötődést.

- A „Mobile first” program a mobileszközök (okostelefonok és tabletek) egyre növekvő használatát figyelembe véve egy olyan mobilalkalmazás bevezetését jelenti, mely magában foglalja az Accor összes szállodai tartózkodást megelőző, az alatti, illetve azt követő szolgáltatását.

- A „Customer Centric” program fejleszti, optimalizálja a vendégadatbázisokat, lehetővé téve a személyre szabott nyomon követést és szolgáltatásokat, valamint egy „Voice of the Guests / A Vendég hangja” platformra központosítja a vendégektől érkező visszajelzéseket.

- A “Seamless Journey” program biztosítja a vendégek számára a kényelmet az utazás minden pontján, egyklikkes foglalással, elektronikus fizetési lehetőségekkel, online bejelentkezéssel és a Le Club Accorhotels virtuális kártyával.

- A “Mice & B2B” program olyan innovatív megoldásokat ajánl üzleti utazóknak, mint az online konferenciaterem-foglalás és a B2B szolgáltatások beillesztése az Accor globális oldalára, az accorhotels.com-ra.

A terv tartalmaz a Csoport munkavállalóit és partnereit célzó programokat is:

- Az “Employee Friendly” program egyszerűsíti a vendégfogadás feladatait tabletek és okostelefonok segítségével, tartalmaz online tréningprogramokat a munkatársak számára, és ösztönzi az élmények és tapasztalatok megosztását a cégen belüli közösségi oldalon, az AccorLive-on.

- Az “Owner & Franchise Centric” program célja a legtranszparensebb és leghatékonyabb partnerré tenni az Accort, átfogó dinamikus pricing és revenue management megoldásokat ajánlani, személyre szabott információkat és szolgáltatásokat tartalmazó dedikált portált létrehozni, illetve egy optimalizált számlázási folyamatot bevezetni 2015-től.

A Csoport digitális átalakulása az IT eszközök további fejlesztését, szilárdabbá és hatékonyabbá tételét is jelenti. Ezen célok elérése érdekében az alábbi programok kerülnek bevezetésre 2015-től:

- Az “Infrastructure Transformation” program a meglévő rendszerek optimalizálására, az új szolgáltatások bevezetésének felgyorsítására koncentrál, miközben figyelembe veszi és kezeli a növekvő számú tranzakciókat is.

- A “Business Intelligence & Analytics” program biztosítja, hogy az üzemeltetéssel kapcsolatos döntések nagy mennyiségű, elsősorban szállodákból összegyűjtött adatok alapján történjenek.

A digitális terv meglévő komoly eszközökre támaszkodik, melyek egy része jelentős fejlesztéseken ment keresztül 2014 év eleje óta, és amelyek a továbbiakban is folyamatosan fejlődnek:

• TARS, az Accor foglalási rendszere, egy hatékony disztribúciós eszköz naponta több mint ötmillió lekéréssel, ami a Csoport foglalásainak 59%-át kezeli,

• accorhotels.com a Csoport multibrand foglalási portálja, ami átlagosan 45.000 foglalást kezel naponta. Jelenleg 32 helyi verzióban érhető el 16 különböző nyelven (18 tervezett 2015-re) és immár egy új utazástervező szolgálatást is nyújt (My Trip Planner), ami lehetővé teszi a vendégeknek, hogy a világ 70 különböző desztinációjára vonatkozóan előkészítsék utazásukat.

• Le Club Accorhotels a Csoport multibrand hűségprogramja, amely 2014-ben 3 millió új tagot regisztrált és tovább növelte a tagoknak kínált előnyeit. Ez a világ egyetlen szállodai hűségprogramja, mely lehetővé teszi a vendégeknek, hogy pontjaikat idő és érvényességi megkötések nélkül válthassák be.

Ezen meglévő eszközökre alapozva számos fontos kezdeményezés indult már el az elmúlt hónapokban:

• Az e-mail kampányok személyre szabhatósága megnövekedett a SMART program segítségével, amely egy exkluzív „öntanuló” ajánló eszköz, 14.000 email-kampányt generálva 16 nyelven 2014-ben.

• Világszerte elindult a “Welcome by Le Club Accorhotels” bevezetése, egy digitális megoldás, mely megkönnyíti a vendégek számára a szállodai tartózkodást okostelefonok bevonásával. 2014 végére 1000 Accor hotelben kerül bevezetésre.

• Online elérhető fotók és videók teljes megújítása, jelenleg több mint 2500 fotózás van folyamatban.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.