Több tízezer vendégéjszaka a 4. Budapest Winter Invitation akció mérlege

A Magyar Turizmus Zrt. 2009-ben negyedik alkalommal szervezte meg a Budapest Winter Invitation (BWI) téli forgalomélénkítő kampányt, amelynek célja ezúttal is Budapest mint turisztikai desztináció népszerűsítése, valamint a főváros utó- és előszezoni vendégforgalmának növelése volt.

Az akció lényege, hogy a két vagy három éjszakára érkező vendégek az utolsó éjszakát ingyen kapják. A kampányt a résztvevő partnerek a válság ellenére is sikeresnek ítélték, az erős online promóciónak és az Expedia nemzetközi utazási portállal való együttműködésnek köszönhetően: a résztvevő szállodák mintegy 32.000 vendégéjszakát regisztráltak, illetve az Expedia rendszerén keresztül 28.000 vendégéjszakát foglaltak a vendégek a BWI-partner szállodákban. A legtöbb vendég Nagy-Britanniából és Németországból érkezett.

A megvalósult vendégéjszakák mellett, a kampánynak évek óta jelentős szerepe van Budapest mint turisztikai úti cél népszerűsítésében: az akció segítségével sok millió potenciális vendég ismerkedik meg a főváros és környéke turisztikai kínálatával a kampány promóciós eszközein keresztül.

A BWI akcióhoz évről évre jelentős számú partner csatlakozik. A 2009/2010-es marketingakció együttműködő partnerei 53 budapesti szálloda, a Magyar Szállodaszövetség, a Magyar Turizmus Zrt., a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft., a Malév Zrt., a Budapest Airport Zrt., az Expedia nemzetközi vezető utazási portál és egyéb turisztikai szolgáltatók voltak. Az együttműködő partnerek megállapodtak abban, hogy folytatják az akciót, amelyhez újabb ötleteket, kampányelemeket keresnek.

A BWI eredményei részletesen

Az Expediával folytatott együttműködés rendkívül sikeres volt: a nemzetközi utazási portálon több mint 29 millió alkalommal jelentek meg a BWI hirdetések, továbbá az oldalon keresztül több mint 71.000-szer keresték fel a BWI partnerek konkrét akciós ajánlatait. A kampány keretében a www.budapestwinter.com portálon 140.000 egyedi látogatót számláltak, elsősorban Olaszországból, Romániából és Franciaországból.

A negyedik BWI akció során 32.000 vendégéjszakát regisztráltak a csatlakozott szállodákban. Az Expedián keresztül 28.000 foglalás érkezett. Az akció – nemzetközi weboldalakon elhelyezett – bannerei több mint 120 millió elérést biztosítottak, a közösségi médián keresztül több mint 130 millió ember értesülhetett Budapest kedvezményes ajánlatairól, a BWI-vel kapcsolatban kiadott sajtóanyagokat több mint 15 ezer olvasó tekintette meg, a BWI játék során pedig több mint 27.000 látogatót regisztráltak.

A BWI keretében a Malév Zrt. mintegy 4.000 jegyet értékesített, továbbá jelentős piaci növekedést tudott elérni a német, az olasz, a francia és a holland piacon.

A BWI kampány alatt az Expedia vezető utazási portálon a magyar főváros turisztikai piaci részesedése jelentősen nőtt, 12%-os többletforgalmat realizált az elmúlt évihez képest, míg Közép-Európa többi országában a forgalom 35%-kal csökkent.

Partneri visszajelzések

A partnerek körében végzett felmérés szerint a BWI akciót a részt vevő partnerek egyöntetűen jó ötletnek tartják, mert a kampány egyértelműen utazásra ösztönöz, segíti a szezon meghosszabbítását, hosszabb tartózkodási időt eredményez, továbbá bővíti a vendégkört, és nem utolsó sorban elősegíti a szakmai összefogást. Az akció tartalmával a válaszadók túlnyomó többsége (93,8%) elégedett volt. A felmérés alapján elmondható, hogy a részt vevő szállodák száma évről évre növekszik. A szállodák 84,6%-a már korábban is részt vett az akcióban. Az eredmények szerint a 4. BWI akció keretében a 2=3 kedvezmény kedveltebb volt, mint a 3=4 kedvezmény. A szállodák visszajelzései szerint a vendégek lakóhely szerinti összetétele szállodánként eltérő volt. A legtöbb BWI vendég Nagy-Britanniából és Németországból érkezett. A brit és német vendégeket a franciák, olaszok és svédek követték. Jelentős számban említették a szállodák az osztrák vendégeket is.

A vendégek fő információforrása az Expedia nemzetközi vezető utazási portál, a szállodák saját honlapja, az akció oldala, a www.budapestwinter.com portál és a nyomtatott hirdetések voltak. A csatlakozott partnerek 92,3%-a elégedett volt akció promóciójával és a válaszadók túlnyomó többsége (92,3%) sikeresnek ítélte az Expediával való együttműködést is. A válaszadó szállodák 80,8%-a megfelelőnek tartja a BWI időzítését (november 1. – március 31.) és túlnyomó többségük (96%) szívesen csatlakozna ismét egy következő téli akcióhoz, illetve 60%-uk részt venne egy hasonló jellegű nyári kampányban is.

A kampány kiértékelése után a partnerek egyetértettek abban, hogy az együttműködést a jövőben is folytatni kívánják és megkezdték a következő kampány előkészítését. Ezen visszajelzések alapján a Magyar Turizmus Zrt. készséggel vállalja a következő BWI kampány koordinálását is annak érdekében, hogy egyesített erővel és közös pénzügyi források felhasználásával még több vendég, még több vendégéjszakát töltsön el Budapesten, és ennek következtében növekedjenek a turisztikai bevételek. A kampányban felhasznált marketingeszközök Idén, elsősorban a gazdasági válság következtében elszenvedett veszteségek okán, az akcióban részt vett partnerek, a tavalyinál 30%-kal kevesebb forrást tudtak biztosítani a kampány promóciójára, így a célpiacokon elsősorban online marketingeszközökkel csábították hazánkba a külföldi vendégeket a téli időszakban.

Célpiacok és célcsoportok

A BWI kampány célpiacai Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Benelux államok, a Skandináv országok, Csehország, Szlovákia, Románia és Oroszország voltak. Az akcióval az együttműködő partnerek elsősorban az egyéni utazókat, az utazásukat a világhálón foglalókat, valamint a média képviselőit kívánták megszólítani. (Magyar Turizmus Zrt.)


Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese

Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese 

A pályázat legfőbb célkitűzése, hogy példaképet állítson a pályakezdő és junior kollégák elé.
Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban

Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban 

Az InterContinental Budapesthez új értékesítési és marketingigazgató érkezett.
Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén

Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén 

Veégh Máté lett a szállodai cégcsoport új általános igazgatója.
Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál

Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál 

Az East City Hotel és a Thomas Hotel is csatlakozik a brandhez.
Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál

Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál 

Feledésbe merült technikával készült ékszerek a budapesti hotelben.
A teljes körű felújítást követően ismét nyitva a hajdúszoboszlói hotel

A teljes körű felújítást követően ismét nyitva a hajdúszoboszlói hotel 

A Hunguest Béke több évig tartó felújítás után december 17-től ismét megnyitotta kapuit a vendégek előtt.
Újabb szálláshelyek Németországban a hostelcsoportnál

Újabb szálláshelyek Németországban a hostelcsoportnál 

Európa legnagyobb magántulajdonban lévő hostellánca, az a&o Hostels új szálláshelyet nyit Heidelbergben 2026 végén, ezzel tovább bővítve németországi jelenlétét.
Új beszerzési igazgató a Danubius Hotelsnél

Új beszerzési igazgató a Danubius Hotelsnél 

A szállodalánc új központi beszerzési igazgatója Várnai Krisztina.
Rock, divat, egyedi design, önjátszó Steinway zongora – a kortárs művészettel összhangban

Rock, divat, egyedi design, önjátszó Steinway zongora – a kortárs művészettel összhangban 

Szakmai versenyünk, a Junior Klasszis TopDesign 2024 – Formaruha pályázat ifjú győzteseit invitáltuk egy különleges megjelenésű és koncepciójú budapesti hotelbe január 20-án – és milyen jól tettük, hogy elkísértük nyerteseinket.
MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.