Az akció lényege, hogy a két vagy három éjszakára érkező vendégek az utolsó éjszakát ingyen kapják. A kampányt a résztvevő partnerek a válság ellenére is sikeresnek ítélték, az erős online promóciónak és az Expedia nemzetközi utazási portállal való együttműködésnek köszönhetően: a résztvevő szállodák mintegy 32.000 vendégéjszakát regisztráltak, illetve az Expedia rendszerén keresztül 28.000 vendégéjszakát foglaltak a vendégek a BWI-partner szállodákban. A legtöbb vendég Nagy-Britanniából és Németországból érkezett.
A megvalósult vendégéjszakák mellett, a kampánynak évek óta jelentős szerepe van Budapest mint turisztikai úti cél népszerűsítésében: az akció segítségével sok millió potenciális vendég ismerkedik meg a főváros és környéke turisztikai kínálatával a kampány promóciós eszközein keresztül.
A BWI akcióhoz évről évre jelentős számú partner csatlakozik. A 2009/2010-es marketingakció együttműködő partnerei 53 budapesti szálloda, a Magyar Szállodaszövetség, a Magyar Turizmus Zrt., a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft., a Malév Zrt., a Budapest Airport Zrt., az Expedia nemzetközi vezető utazási portál és egyéb turisztikai szolgáltatók voltak. Az együttműködő partnerek megállapodtak abban, hogy folytatják az akciót, amelyhez újabb ötleteket, kampányelemeket keresnek.
A BWI eredményei részletesen
Az Expediával folytatott együttműködés rendkívül sikeres volt: a nemzetközi utazási portálon több mint 29 millió alkalommal jelentek meg a BWI hirdetések, továbbá az oldalon keresztül több mint 71.000-szer keresték fel a BWI partnerek konkrét akciós ajánlatait. A kampány keretében a www.budapestwinter.com portálon 140.000 egyedi látogatót számláltak, elsősorban Olaszországból, Romániából és Franciaországból.
A negyedik BWI akció során 32.000 vendégéjszakát regisztráltak a csatlakozott szállodákban. Az Expedián keresztül 28.000 foglalás érkezett. Az akció – nemzetközi weboldalakon elhelyezett – bannerei több mint 120 millió elérést biztosítottak, a közösségi médián keresztül több mint 130 millió ember értesülhetett Budapest kedvezményes ajánlatairól, a BWI-vel kapcsolatban kiadott sajtóanyagokat több mint 15 ezer olvasó tekintette meg, a BWI játék során pedig több mint 27.000 látogatót regisztráltak.
A BWI keretében a Malév Zrt. mintegy 4.000 jegyet értékesített, továbbá jelentős piaci növekedést tudott elérni a német, az olasz, a francia és a holland piacon.
A BWI kampány alatt az Expedia vezető utazási portálon a magyar főváros turisztikai piaci részesedése jelentősen nőtt, 12%-os többletforgalmat realizált az elmúlt évihez képest, míg Közép-Európa többi országában a forgalom 35%-kal csökkent.
Partneri visszajelzések
A partnerek körében végzett felmérés szerint a BWI akciót a részt vevő partnerek egyöntetűen jó ötletnek tartják, mert a kampány egyértelműen utazásra ösztönöz, segíti a szezon meghosszabbítását, hosszabb tartózkodási időt eredményez, továbbá bővíti a vendégkört, és nem utolsó sorban elősegíti a szakmai összefogást. Az akció tartalmával a válaszadók túlnyomó többsége (93,8%) elégedett volt. A felmérés alapján elmondható, hogy a részt vevő szállodák száma évről évre növekszik. A szállodák 84,6%-a már korábban is részt vett az akcióban. Az eredmények szerint a 4. BWI akció keretében a 2=3 kedvezmény kedveltebb volt, mint a 3=4 kedvezmény. A szállodák visszajelzései szerint a vendégek lakóhely szerinti összetétele szállodánként eltérő volt. A legtöbb BWI vendég Nagy-Britanniából és Németországból érkezett. A brit és német vendégeket a franciák, olaszok és svédek követték. Jelentős számban említették a szállodák az osztrák vendégeket is.
A vendégek fő információforrása az Expedia nemzetközi vezető utazási portál, a szállodák saját honlapja, az akció oldala, a www.budapestwinter.com portál és a nyomtatott hirdetések voltak. A csatlakozott partnerek 92,3%-a elégedett volt akció promóciójával és a válaszadók túlnyomó többsége (92,3%) sikeresnek ítélte az Expediával való együttműködést is. A válaszadó szállodák 80,8%-a megfelelőnek tartja a BWI időzítését (november 1. – március 31.) és túlnyomó többségük (96%) szívesen csatlakozna ismét egy következő téli akcióhoz, illetve 60%-uk részt venne egy hasonló jellegű nyári kampányban is.
A kampány kiértékelése után a partnerek egyetértettek abban, hogy az együttműködést a jövőben is folytatni kívánják és megkezdték a következő kampány előkészítését. Ezen visszajelzések alapján a Magyar Turizmus Zrt. készséggel vállalja a következő BWI kampány koordinálását is annak érdekében, hogy egyesített erővel és közös pénzügyi források felhasználásával még több vendég, még több vendégéjszakát töltsön el Budapesten, és ennek következtében növekedjenek a turisztikai bevételek. A kampányban felhasznált marketingeszközök Idén, elsősorban a gazdasági válság következtében elszenvedett veszteségek okán, az akcióban részt vett partnerek, a tavalyinál 30%-kal kevesebb forrást tudtak biztosítani a kampány promóciójára, így a célpiacokon elsősorban online marketingeszközökkel csábították hazánkba a külföldi vendégeket a téli időszakban.
Célpiacok és célcsoportok
A BWI kampány célpiacai Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Benelux államok, a Skandináv országok, Csehország, Szlovákia, Románia és Oroszország voltak. Az akcióval az együttműködő partnerek elsősorban az egyéni utazókat, az utazásukat a világhálón foglalókat, valamint a média képviselőit kívánták megszólítani. (Magyar Turizmus Zrt.)