Üdvözlet ismét a fedélzeten!

Tízévnyi „kihagyás” után visszatért Budapestre Stephan Interthal, a német származású topmenedzser, aki 1997 és 2004 között egyszer már állt a Kempinski Hotel Corvinus Budapest élén. Időközben a szállodalánc pekingi zászlóshajóját, majd moszkvai tagját rányította. Vajon milyen tervekkel érkezett vissza most, hogy szeptember elsejétől átvegye a GM-teendőket Emile Bootsmától, a sok érdekes újdonságot bevezető holland szakembertől?

– Tíz év után milyen érzés ismét Budapesten ugyanannak a szállodának a irányítását átvenni, amelyet a korábbi feladatának köszönhetően már jól ismer? Ez ugyanaz a ház, amelyet itt hagyott, vagy teljesen más?

– Az eltelt időszak alatt a város és a szálloda is sokat változott. Budapest fantasztikus ütemben fejlődik, különösen az infrastruktúra és a szolgáltatások mennyisége és minősége. A hotel földszintje tavaly teljesen megújult, az eredmény nagyban segítette a szálloda újrapozicionálását a budapesti ötcsillagos szállodák között.Terveinkben szerepel, hogy a felújítást folytatjuk előbb a konferencia-, majd a szobaszinteken.

– Mennyiben változott Magyarország összképe a tíz évvel ezelőtt tapasztaltakhoz képest?

– Sok olyan dolgot tapasztalok, ami más, mint tíz évvel ezelőtt. Az ország fejlődése nem független lakóinak fejlődésétől, hanem azzal szorosan összetartozik. A magyarok jóval több nemzetközi tapasztalatra tettek szert, hiszen sokat utaznak/utazhatnak, számtalan országban, városban figyelhetik meg az ottani életet. Az életmódjuk is sokkal gazdagabb, színesebb lett – különösen Budapesten

– Miben különbözik a három ház – a moszkvai, a pekingi és a budapesti – egymástól?

– Peking és Moszkva igazi megapolis, egyik sem hasonlítható össze sem méreteiben, sem világában Budapesttel. Mindhárom főváros egyedi, másképp szép, különbözőképpen köszön vissza a múlt és a jelen építészetükben.

– Hogy tetszik önnek a mostani elődje által „levezényelt” új földszinti tér átalakítása és az új gasztronómiai koncepció?

– Úgy látom, hogy Emile Bootsma és az itteni kollégáim nagyszerű munkát végeztek! Szemet gyönyörködtető és egyedien exkluzív lett a budapesti ház fogadótere és földszinti létesítményei.

 – Visszaköltözött oda, ahol 1997–2004 között lakott Budapesten, vagy más kerület lakója most Budapesten? –

Biztosan nem ott lakom majd, mint a korábbi évek alatt, hiszen akkor a II. kerületben éltem Budán, most viszont a pesti Belvárosban keresünk lakást, ha lehet, közel a szállodához.

- Úgy tudom, egyik nagy szenvedélye az utazás. Merre járt? És visszalátogatott Budapestre az elmúlt tíz év során?

– Kétszer jártam az elmúlt tíz évben Budapesten, de emellett sokat utaztam, különösen amikor Kínában éltem. Voltam Thaiföldön, Vietnamban, Japánban. Európán belül többek között Spanyolországot, Angliát, Írországot barangoltam be. Kedvenc úti célom mindig az a hely, ahol az éves szabadságomat töltöm. Ott, ahol a szenvedélyeimet kiélhetem, vagyis golfozhatok, felfedezhetem az országot, megismerhetem az ottani embereket, a helyi konyhát, a jó borokat. Kétségkívül Ázsia a kedvenc földrészem.

– Milyen változtatásokat tervez a budapesti Kempinskiben?

– Remek érzés egy jól működő szállodát átvenni, nincs rajtam az a nyomás, hogy azonnal változtatni kellene dolgokon. Elődöm stratégiáját követve megvalósítjuk azokat az ötleteket, amelyek a szálloda pozícióját tovább erősítik a piacon, amelyek elősegítik a minél jobb teljesítményt. Az egyik legnagyobb kihívás a következő években, hogy folytatjuk a szálloda felújításának programját.

– Mennyire engedik a tulajdonosok az önálló döntéshozatalt? Vagy mindent előre egyeztetni kell?

– A Kempinski szállodák vezetőségének elég nagy az önállósága a döntések terén. Természetesen a tulajdonosoknak rendszeresen be kell számolnunk minden lépésünkről, és kétszer egy évben igazgatósági ülésen beszéljük át az üzleti célokat és a követendő stratégiát.

– Találkozott-e olyan munkatársakkal, akikkel tíz évvel ezelőtt is együtt dolgozott már?

– Igen, nagyon jó volt újra találkozni régi kollégákkal és felfedezni régen látott kedves ismerősöket a szálloda vendégei és partnerei között. Ez számomra mindennap nagy élmény, amikor átélhetem.

Forrás: Vendég & Hotel


Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?