Üdvözlet ismét a fedélzeten!

Tízévnyi „kihagyás” után visszatért Budapestre Stephan Interthal, a német származású topmenedzser, aki 1997 és 2004 között egyszer már állt a Kempinski Hotel Corvinus Budapest élén. Időközben a szállodalánc pekingi zászlóshajóját, majd moszkvai tagját rányította. Vajon milyen tervekkel érkezett vissza most, hogy szeptember elsejétől átvegye a GM-teendőket Emile Bootsmától, a sok érdekes újdonságot bevezető holland szakembertől?

– Tíz év után milyen érzés ismét Budapesten ugyanannak a szállodának a irányítását átvenni, amelyet a korábbi feladatának köszönhetően már jól ismer? Ez ugyanaz a ház, amelyet itt hagyott, vagy teljesen más?

– Az eltelt időszak alatt a város és a szálloda is sokat változott. Budapest fantasztikus ütemben fejlődik, különösen az infrastruktúra és a szolgáltatások mennyisége és minősége. A hotel földszintje tavaly teljesen megújult, az eredmény nagyban segítette a szálloda újrapozicionálását a budapesti ötcsillagos szállodák között.Terveinkben szerepel, hogy a felújítást folytatjuk előbb a konferencia-, majd a szobaszinteken.

– Mennyiben változott Magyarország összképe a tíz évvel ezelőtt tapasztaltakhoz képest?

– Sok olyan dolgot tapasztalok, ami más, mint tíz évvel ezelőtt. Az ország fejlődése nem független lakóinak fejlődésétől, hanem azzal szorosan összetartozik. A magyarok jóval több nemzetközi tapasztalatra tettek szert, hiszen sokat utaznak/utazhatnak, számtalan országban, városban figyelhetik meg az ottani életet. Az életmódjuk is sokkal gazdagabb, színesebb lett – különösen Budapesten

– Miben különbözik a három ház – a moszkvai, a pekingi és a budapesti – egymástól?

– Peking és Moszkva igazi megapolis, egyik sem hasonlítható össze sem méreteiben, sem világában Budapesttel. Mindhárom főváros egyedi, másképp szép, különbözőképpen köszön vissza a múlt és a jelen építészetükben.

– Hogy tetszik önnek a mostani elődje által „levezényelt” új földszinti tér átalakítása és az új gasztronómiai koncepció?

– Úgy látom, hogy Emile Bootsma és az itteni kollégáim nagyszerű munkát végeztek! Szemet gyönyörködtető és egyedien exkluzív lett a budapesti ház fogadótere és földszinti létesítményei.

 – Visszaköltözött oda, ahol 1997–2004 között lakott Budapesten, vagy más kerület lakója most Budapesten? –

Biztosan nem ott lakom majd, mint a korábbi évek alatt, hiszen akkor a II. kerületben éltem Budán, most viszont a pesti Belvárosban keresünk lakást, ha lehet, közel a szállodához.

- Úgy tudom, egyik nagy szenvedélye az utazás. Merre járt? És visszalátogatott Budapestre az elmúlt tíz év során?

– Kétszer jártam az elmúlt tíz évben Budapesten, de emellett sokat utaztam, különösen amikor Kínában éltem. Voltam Thaiföldön, Vietnamban, Japánban. Európán belül többek között Spanyolországot, Angliát, Írországot barangoltam be. Kedvenc úti célom mindig az a hely, ahol az éves szabadságomat töltöm. Ott, ahol a szenvedélyeimet kiélhetem, vagyis golfozhatok, felfedezhetem az országot, megismerhetem az ottani embereket, a helyi konyhát, a jó borokat. Kétségkívül Ázsia a kedvenc földrészem.

– Milyen változtatásokat tervez a budapesti Kempinskiben?

– Remek érzés egy jól működő szállodát átvenni, nincs rajtam az a nyomás, hogy azonnal változtatni kellene dolgokon. Elődöm stratégiáját követve megvalósítjuk azokat az ötleteket, amelyek a szálloda pozícióját tovább erősítik a piacon, amelyek elősegítik a minél jobb teljesítményt. Az egyik legnagyobb kihívás a következő években, hogy folytatjuk a szálloda felújításának programját.

– Mennyire engedik a tulajdonosok az önálló döntéshozatalt? Vagy mindent előre egyeztetni kell?

– A Kempinski szállodák vezetőségének elég nagy az önállósága a döntések terén. Természetesen a tulajdonosoknak rendszeresen be kell számolnunk minden lépésünkről, és kétszer egy évben igazgatósági ülésen beszéljük át az üzleti célokat és a követendő stratégiát.

– Találkozott-e olyan munkatársakkal, akikkel tíz évvel ezelőtt is együtt dolgozott már?

– Igen, nagyon jó volt újra találkozni régi kollégákkal és felfedezni régen látott kedves ismerősöket a szálloda vendégei és partnerei között. Ez számomra mindennap nagy élmény, amikor átélhetem.

Forrás: Vendég & Hotel


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.