Változások a Booking.com szerződéses feltételeiben

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége – a Booking.com foglalási portál 2015. június 26-án a nemzetközi szakmai sajtóban a szerződéses feltételeinek változásáról szóló közleményének ismertetésével tájékoztatja a hazai szállodákat, a hazai turizmus képviselőit.

„A Booking.com egyetért a francia, az olasz, a svéd versenyhivatalok felé tett kötelezettségvállalásaival, ezért úgy döntött, hogy ezeket egész Európában alkalmazni fogja.

Ennek megfelelően 2015. július 1-jével elhagyja szerződéseiből azokat a megkötéseket, amelyek eddig ár, az availability és a foglalási paritást írták elő a szállodák részére, azaz nem tették lehetővé, hogy azok a részére kínálttól eltérő feltételeket biztosítsanak más foglalási portáloknak. A Booking.com álláspontja szerint, ezekkel a változtatásokkal olyan piaci környezet alakul ki, amelyben javul a transzparencia, erősödik a verseny az OTA-k (On-line Travel Agencies) között, ami úgy a fogyasztók, mint a szállodák számára előnyös, mivel a hoteleket arra ösztönzi, hogy különböző árakat, foglalási feltételeket kínáljanak (pl. a szobafoglalások díjmentes lemondását, ingyenes WIFI-t, reggelit stb.) a közvetítőknek.

Ugyanakkor a Booking.com továbbra is megtartja az árakra és foglalási feltételekre vonatkozó eddigi gyakorlatát, amely szerint ugyanazokat az árakat és feltételeket várja el a hotelektől, melyeket azok saját honlapjukon is megjelentetnek. Ezáltal a Booking.com változatlanul költséghatékony marketinget biztosít szerződéses partnereinek, miközben a fogyasztók transzparens módon ugyanahhoz az információhoz, választékhoz, árhoz jutnak. Ilyen módon a Booking.com a szállodák számára továbbra is biztosítani tudja a hatékony marketing lehetőségét, amely lehetővé teszi, hogy a hotelek az egész világon hirdessék magukat, hogy új vendégeket szerezzenek, hogy üzletileg sikeresek legyenek.

Ez a bejelentés azt jelenti, hogy Európában a standard szerződéses feltételek minden partner számára azonosak lesznek, ami elősegíti az egységes európai digitális piac kialakulását.

A francia, az olasz és a svéd versenyhivatalokkal szemben vállalt kötelezettségek úgy fogják erősíteni a versenyt, hogy egyben elősegítik az innovációt, ösztönzik a beruházásokat. A Booking.com azért döntött a paritási klauzulák szerződéses feltételeinek módosításáról az említett versenyhatóságokkal egyetértésben, hogy ebből partnereik és a fogyasztók egész Európában profitáljanak, mondta Gillian Tans, a Booking.com elnöke. Álláspontja szerint a Booking.com üdvözli és bátorítja a fair versenyt, s bízik abban, hogy a versenytárs foglalási portálok követni fogják példáját a fenti kötelezettségek vállalásában, ami a fogyasztók részére jobb árakat eredményez.

A Booking.com az új paritási klauzulák alkalmazása mellett is folytatni kívánja a „Best Price Guarantee” programját, azaz biztosítani fogja a bármely más portálon kínált legalacsonyabb árat. A Booking.com továbbra is partnereivel együttműködve innovatív módon, az interneten, az egész világon fogja hirdetni a legjobb ajánlatokat.”

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének tudomása szerint a hazai szállodák az elmúlt héten értesítést kaptak a Booking.com eddigi szerződéses feltételeinek fentiek szerinti módosításáról 2015. július 1-jei hatállyal.

A Booking.com fenti bejelentésének előzménye – amiről a szakmai sajtóban folyamatosan jelentek meg hírek – , hogy több EU tagország szállodaszövetségének kezdeményezésére, részben a HOTREC koordinálásával perek indultak erőfölénnyel való visszaélés miatt a Booking.com-mal szemben. Ezek közül 2015-ben a Franciaországban, az Olaszországban és a Svédországban indított perek végződtek olyan eredménnyel, amely szerint a paritási klauzulák a Booking.com szerződéseiben nem alkalmazhatók. Az MSZÉSZ információi szerint más foglalási portálokkal szemben is folyamatban vannak perek hasonló témákban.

Forrás: Vendég&Hotel Online

Forrás: MSZÉSZ


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.