"Ez nem könnyű lépés" - mondja Andreas Bierwirth az igazgatósági tanács tagja - "A kereslet nagyobb mértékben esett vissza mint vártuk. A jelenlegi, a légiközlekedés valaha volt legnagyobb válsága, és ez még csak rosszabb lesz. Társaságunknak olyan intézkedések bevezetésére van szüksége, amelyek növelik a költséghatékonyságot, és csökkentik a munkaerőköltséget, hasonló szintre mint az SN Brussels és a Swiss légitársaságoknál - mondta el a szakember egy telefonkonferencián. Az Austrian már megkezdte a tárgyalásokat a szakszervezetekkel, hogy végre tudja hajtani a szükséges lépéseket. A légitársaság tavasz óta több lépcsőben vezetett be megszorító intézkedéseket.
Bierwirth hangsúlyozta, hogy az Austrian likviditási helyzete legalább év végéig biztosított. Leányvállalatával, a Lauda Air-rel kapcsolatban felmérik, hogy az továbbra is önálló brandként üzemeljen-e tovább.
"Az Austrian Airlines továbbra is bizakodóan áll ahhoz, hogy a Lufthansa tulajdonába kerül, és ha ellenére lett volna a lépés, mindent megtett volna azért, hogy független maradjon - emelte ki Peter Malanik, szintén igazgatósági tanácsi tag. Elmondta azt is, hogy nagyon közel kerültek a tranzakcióhoz és már több mint 400 kérdését megválaszolták az Európai Bizottságnak, amely további vizsgálatokat kezdeményezett mielőtt az európai versenyhivatalokkal közösen dönt arról, zöld utat ad-e az Austrian adásvételének.
A Lufthansa reményei szerint július 31-ig pontot tehetnek az ügy végére. A német légitársaság 7900 alkalmazottjából jelenleg 2600 dolgozik rövidített munkaidőben.