A különleges légi szállítmány fuvarlevelén a tömeg megjelölésénél 103 tonna szerepelt. Ennyit nyomott az a turbina alkatrész, amit a General Electric magyarországi gyárában állítottak össze, és amelyet egy darabban kellett elszállítani a megrendelőhöz. Hasonló szállítmányokhoz általában az ukrán Antonov Design Bureau AN-124 Ruszlán típusú gépeit hívják segítségül, amelyekből ezen a héten még további kettő fordul meg Budapesten.
A megrendelő Algériába, egy épülő hatalmas erőműhöz kérte a szállítmányt a Szahara szívében fekvő Ghardaia-Noumerate repülőterére. Ennek a sivatagi légikikötőnek is 3 kilométer hosszú a futópályája, így a hatalmas Antonov-gép itt is kényelmesen le tud szállni. Az elmúlt hónapokban már többször is megfordultak az Antonov óriásgépek Budapest és Ghardaia között, amikor erőművi berendezéseket kellett szállítani, hiszen tengeren és közúton bajosan lehetne egy ekkora berendezést eljuttatni a Szaharába.
A mostani, 103 tonnás darab volt az eddig legnagyobb teherárú, amit a budapesti repülőtéren rakodtak. Az Antonov AN-124-es eredetileg a szovjet légierő stratégiai szállítógépeként állították hadrendbe, azonban a hidegháború elmúltával kiderült: nagyszerű üzleti lehetőség rejlik az AN-124-esekben.
Mind az oroszok (Volga-Dnyepr), mind az ukrán Antonov Desgin Bureau AN-124-es gépei számos különlegesen nagy szállítmányt vettek már a fedélzetükre a világ legkülönbözőbb pontjain. Az Antonov AN-124-esből több, mint száz darab épülhetett 1982 óta, a pontos számot részben azért nem lehet ismerni, mert a gépet a mai napig is használja pl. az orosz légierő. Az óriásgép legnagyobb megengedett felszálló tömege 405 tonna, az AN-124-100M-150 változat maximális hasznos terhelése 150 tonna (!) lehet, amivel még mindig 3200 kilométeres távolságra tud elrepülni. Fele ekkora tömegű terheléssel viszont a hatótávolság már eléri a 8 700 kilométert.
Az óriásgépet párhuzamosan gyártják Oroszországban, a Volga-menti Uljanovszkban és Kijevben az Antonov Tervező Iroda ukrajnai gyárában.