A workshop célja egyrészt a magyarok körében közkedvelt olasz desztinációk, másrészt a kevésbé ismert, már repülővel is könnyen megközelíthető olasz turisztikai célpontok népszerűsítése és a magyar kiutazás ösztönzése.
Az elsődleges célcsoport a családok és a fiatal párok voltak. Rájuk összpontosítva, valamint a magyar közönség igényeit figyelembe véve kerülnek kialakításra az idény turisztikai csomagjai, pl. tenger, enogasztronómia, természet, hegyvidék témában.
A workshop lelkes fogadtatásra talált a magyar utazásszervezők körében, akik különösen érdekeltek Olaszország mint turisztikai desztináció iránt és a workshopon számos értékes partnerkapcsolattal gazdagodtak.
A kevésbé biztató általános gazdasági helyzet ellenére, mely befolyásolhatja a magyarok utazással kapcsolatos döntéseit, a reálgazdasági élénkülés első jelei biztatóak a 2012-es idényt illetően. A magyar utazásszervezők bíznak a turisztikai fogyasztás fellendülésében, így a workshop nagyban hozzájárult az új, gyümölcsöző kereskedelmi kapcsolatok kialakításához.