Az olasz légicég honlapján közzétett jelentés szerint a radikális és szükséges lépéseket tartalmazó tervet hamarosan a kormány elé terjesztik, majd a szakszervezetekkel is tárgyalnak, mivel az elképzelések között szerepel egy új kollektív szerződés kötése is.
Az Alitalia 2019 végéig 30 százalékkal szeretné növelni az árbevételt a mostani 2,9 milliárd euróról, 3,7 milliárd euróra.
Független szakértők szerint a célkitűzések reálisak és elérhetők - olvasható a közleményben.
Cramer Ball, az Alitalia vezérigazgatója a közlés szerint azt mondta, hogy az igazgatóság jóváhagyásával felgyorsíthatják az átalakítást, amelyet a márka és az arculat módosításával kezdtek el. Szükségesnek nevezte emellett, hogy a folyamatosan kiéleződő versenyhelyzet miatt radikális változásokat hajtsanak végre, mert csak így tudják nyereségessé tenni az olasz nemzeti légitársaságot.
A bevételnövelő tervek között egyebek mellett szerepel a keskenytörzsű flotta 20 géppel való csökkentése, a fedélzeti szolgáltatások fizetőssé tétele, és diszkontosítják az árképzést is: fizetős lesz a feladott poggyász, a székválasztás és az elsőbbségi beszállítás is. A szélestörzsű flotta gépeire új fedélzeti szórakoztató központot terveznek és minden repülőt wi-fi-vel is felszerelnek.
A római központú Alitaliát 2014 júniusában mentette meg a biztos csődtől az abu-dzabi székhelyű Etihad Airways azzal, hogy 49 százalékos részesedést vásárolt az akkor százmilliós veszteségeket produkáló légitársaságban. A feltőkésítés után új arculatot mutattak be és elkezdték a hosszú távú járathálózat átalakítását.
Az első tervek szerint 2017-re már nyereséget kellett volna termelnie az Alitaliának, de Luca Cordero di Montezemolo elnök tavaly nyáron még azt mondta, a légitársaság napi félmillió euró veszteséget termel.
Az olasz légitársaság diszkontosításáról azóta voltak sajtóértesülések, hogy megszakadtak a tárgyalások az Alitalia és az Air Malta között utóbbi felvásárlásáról.
Forrás: MTI