2013-tól csak Frankfurtba és Münchenbe repül Budapestről a Lufthansa

- persze ez így ebben a formában nem teljesen igaz; a fenti két reptéren kívül a Germanwings veszi át a Lufthansa járatait. Nem csupán a magyar utazóközönséget érinti az intézkedés. 2013 január 1-től felmenő rendszerben a Lufthansa összes, nem gyűjtő-elosztó repülőterére közlekedő, rövid távú járatát átveszi a Lufthansa-leány Germanwings.

A 100% Lufthansa-tulajdonú, a csütörtöki, kölni sajtótájékoztatón Új Germanwings-ként aposztrofált légitársaság egy hosszabb folyamat eredményeként július 1-ig kiterjeszti szárnyait az összes érintett európai járatra. Először Berlinből, majd Hamburgból és Düsseldorfból veszik át az anyacég járatait, Köln pedig megszűnik központi Germanwings központ lenni. „Ezentúl nem csupán Kölnwings hanem valóban Germanwings leszünk” - vázolta a jövőt Thomas Winkelman a Germanwings ügyvezetője.

Fapadosokkal a ringben

München és Frankfurt továbbra is a Lufthansa első számú központi repülőtere marad, így ha átszálló utasként - legyen az német belföldi járat, vagy külföldre induló járat -

érkezünk, továbbra is a Lufthansa gépén ülünk. A Germanwings az úgynevezett point-to-point forgalmat bonyolítja majd, maradva eredeti fapados üzleti modelljénél. Jóllehet, a fenti átszervezés miatt, lesz útvonal, ahol éjszakázó járat is megfordul. A Germanwings ilyen mértékű összemosása a Star Alliance-tag Lufthansával azonban nem jár a leány szövetségi tagságával.

A döntés hátterében a Lufthansa 20%-os költségcsökkentési akciója áll, melyet részben pont a fapadosok diktálta verseny kényszerített rá. A Lufthansa ebbe versenybe nem úgy száll be, hogy saját neve alatt csökkentett áron kevesebbet ad, inkább adja a közösbe fapados jellegű leányát, mivel mint az korábbi sajtótájékoztatók alkalmával elhangzott, a márkához hűen továbbra is a prémium utasok jelentik kiemelt célközönségét.  

Business utasok, ne csüggedjenek!

Mindez persze nem azt jelenti, hogy azon utasok, akik eddig adott vonalon a Lufthansa

Még ez év április végén értesült a német Bild című lap egy a Lufthansa és a Germanwings által gründolt fapados indításáról. A lap információi szerint a légitársaság a Direct 4U névre hallgatott volna. Ebből maradt a Germanwings által jelenleg is használt IATA-kód, a 4U, a név pedig a jelen állás szerint továbbra is Germanwings. Ugyanakkor a Lufthansa nem erősítette meg, de a lap értesülései gyakorlatilag a csütörtökön a sajtó elé tárt helyzetet vázolták fel. A mozgolódás azonban Berlinben és Hamburgban már nyáron elkezdődött, míg a törzsutasprogramokat már korábbi években elkezdte összehangolni anya és lánya.

prémium szolgáltatásait élvezték fapadra kerülnek. „Fapados 3.0” - illusztrálta Winkelman, hogy miről is szólna a történet. Megfizethető, de nem olcsó mottóval ez úgy néz ki, hogy három árkategóriában fizethetnek jegyükért az utasok. Ez gyakorlatilag a legalacsonyabb árú fapados klasszikból, a normál economynak megfelelő illetve a business osztály attribútumaival bíró legmagasabb osztályból áll. Utóbbi kettő a gépek első 10 sorában kap helyett; az 1-3 sorokban megnövelt lábférőhellyel. A „business” jegyárat fizető Germanwings utasoknak továbbra is hozzáférése lesz a repterek üzleti váróihoz, a többi utas 25 eurós felárért élhet a kényelem ilyetén fokával. A GDS-rendszerekben azonban csak a két magasabb árkategória lesz foglalható, mivel a 33 eurós basic-be már bajos lett volna belesrófolni a GDS szolgáltatók jutalékát is.

Új ruhában a leány

Hogy megnövekedett feladatait ellássa, a Germanwings flottáját jelentősen kibővíti az anyacég. 52 A320-assal, A319-essel stafírozza ki Lufthansa az eddig egységesen

A319-es típussal repülő leányt. 150-172-es ülésszámmal. A dolgozók száma 1000 fővel 2500-ra nő; ebből 800 hajózó személyzet a Lufthansától. A dolgozók közül természetesen nem mindenki maradéktalanul elégedett. Az utaskísérők és pilóták úgy látják, hogy a költséghatékonyságra törekvő Germanwingsnél rosszabb anyagi feltételek mellett dolgoznak majd. Ez ügyben a szakszervezetek és Lufthansa még megvív pár asszót - derült ki Christoph Franz Lufthansa-elnök újságírói kérdésre adott óvatos válaszából.

Tervek szerint 2015-re a jelenlegi 7,7 millió Germanwings utasból 20 millió lehet. Változik a gépek megjelenése; a jól megszokott kályhaezüst helyett a Lufhtnasa gépeit idéző, alul szürke, felül fehér festés kerül a gépekre a Germanwings felirat alá. A függőleges vezérsíkon látható logó is erősen stilizálódik. Az átalakítás költsége 30 millió eurót vesz le a Lufthansa bankszámlájáról.

„Nekem a régi jobban tetszett” - sóhajtotta a pincérnő az új dizájnt bemutató makettre mutatva. Letette a kávét, távozott. A makett hátterében, a csupa üveg toronyház ablakán túl Németország egyik leglátogatottabb turisztikai attrakciója, a valaha feje fölött sok-sok forduló repülőt látott Dóm nyújtózkodott a fátyolos téli napsütésben.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.