2013-tól csak Frankfurtba és Münchenbe repül Budapestről a Lufthansa

- persze ez így ebben a formában nem teljesen igaz; a fenti két reptéren kívül a Germanwings veszi át a Lufthansa járatait. Nem csupán a magyar utazóközönséget érinti az intézkedés. 2013 január 1-től felmenő rendszerben a Lufthansa összes, nem gyűjtő-elosztó repülőterére közlekedő, rövid távú járatát átveszi a Lufthansa-leány Germanwings.

A 100% Lufthansa-tulajdonú, a csütörtöki, kölni sajtótájékoztatón Új Germanwings-ként aposztrofált légitársaság egy hosszabb folyamat eredményeként július 1-ig kiterjeszti szárnyait az összes érintett európai járatra. Először Berlinből, majd Hamburgból és Düsseldorfból veszik át az anyacég járatait, Köln pedig megszűnik központi Germanwings központ lenni. „Ezentúl nem csupán Kölnwings hanem valóban Germanwings leszünk” - vázolta a jövőt Thomas Winkelman a Germanwings ügyvezetője.

Fapadosokkal a ringben

München és Frankfurt továbbra is a Lufthansa első számú központi repülőtere marad, így ha átszálló utasként - legyen az német belföldi járat, vagy külföldre induló járat -

érkezünk, továbbra is a Lufthansa gépén ülünk. A Germanwings az úgynevezett point-to-point forgalmat bonyolítja majd, maradva eredeti fapados üzleti modelljénél. Jóllehet, a fenti átszervezés miatt, lesz útvonal, ahol éjszakázó járat is megfordul. A Germanwings ilyen mértékű összemosása a Star Alliance-tag Lufthansával azonban nem jár a leány szövetségi tagságával.

A döntés hátterében a Lufthansa 20%-os költségcsökkentési akciója áll, melyet részben pont a fapadosok diktálta verseny kényszerített rá. A Lufthansa ebbe versenybe nem úgy száll be, hogy saját neve alatt csökkentett áron kevesebbet ad, inkább adja a közösbe fapados jellegű leányát, mivel mint az korábbi sajtótájékoztatók alkalmával elhangzott, a márkához hűen továbbra is a prémium utasok jelentik kiemelt célközönségét.  

Business utasok, ne csüggedjenek!

Mindez persze nem azt jelenti, hogy azon utasok, akik eddig adott vonalon a Lufthansa

Még ez év április végén értesült a német Bild című lap egy a Lufthansa és a Germanwings által gründolt fapados indításáról. A lap információi szerint a légitársaság a Direct 4U névre hallgatott volna. Ebből maradt a Germanwings által jelenleg is használt IATA-kód, a 4U, a név pedig a jelen állás szerint továbbra is Germanwings. Ugyanakkor a Lufthansa nem erősítette meg, de a lap értesülései gyakorlatilag a csütörtökön a sajtó elé tárt helyzetet vázolták fel. A mozgolódás azonban Berlinben és Hamburgban már nyáron elkezdődött, míg a törzsutasprogramokat már korábbi években elkezdte összehangolni anya és lánya.

prémium szolgáltatásait élvezték fapadra kerülnek. „Fapados 3.0” - illusztrálta Winkelman, hogy miről is szólna a történet. Megfizethető, de nem olcsó mottóval ez úgy néz ki, hogy három árkategóriában fizethetnek jegyükért az utasok. Ez gyakorlatilag a legalacsonyabb árú fapados klasszikból, a normál economynak megfelelő illetve a business osztály attribútumaival bíró legmagasabb osztályból áll. Utóbbi kettő a gépek első 10 sorában kap helyett; az 1-3 sorokban megnövelt lábférőhellyel. A „business” jegyárat fizető Germanwings utasoknak továbbra is hozzáférése lesz a repterek üzleti váróihoz, a többi utas 25 eurós felárért élhet a kényelem ilyetén fokával. A GDS-rendszerekben azonban csak a két magasabb árkategória lesz foglalható, mivel a 33 eurós basic-be már bajos lett volna belesrófolni a GDS szolgáltatók jutalékát is.

Új ruhában a leány

Hogy megnövekedett feladatait ellássa, a Germanwings flottáját jelentősen kibővíti az anyacég. 52 A320-assal, A319-essel stafírozza ki Lufthansa az eddig egységesen

A319-es típussal repülő leányt. 150-172-es ülésszámmal. A dolgozók száma 1000 fővel 2500-ra nő; ebből 800 hajózó személyzet a Lufthansától. A dolgozók közül természetesen nem mindenki maradéktalanul elégedett. Az utaskísérők és pilóták úgy látják, hogy a költséghatékonyságra törekvő Germanwingsnél rosszabb anyagi feltételek mellett dolgoznak majd. Ez ügyben a szakszervezetek és Lufthansa még megvív pár asszót - derült ki Christoph Franz Lufthansa-elnök újságírói kérdésre adott óvatos válaszából.

Tervek szerint 2015-re a jelenlegi 7,7 millió Germanwings utasból 20 millió lehet. Változik a gépek megjelenése; a jól megszokott kályhaezüst helyett a Lufhtnasa gépeit idéző, alul szürke, felül fehér festés kerül a gépekre a Germanwings felirat alá. A függőleges vezérsíkon látható logó is erősen stilizálódik. Az átalakítás költsége 30 millió eurót vesz le a Lufthansa bankszámlájáról.

„Nekem a régi jobban tetszett” - sóhajtotta a pincérnő az új dizájnt bemutató makettre mutatva. Letette a kávét, távozott. A makett hátterében, a csupa üveg toronyház ablakán túl Németország egyik leglátogatottabb turisztikai attrakciója, a valaha feje fölött sok-sok forduló repülőt látott Dóm nyújtózkodott a fátyolos téli napsütésben.


Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?