Az Európai Bizottság pozitívan fogadta a magyar kezdeményezést, így a Budapest, Solymár, Pilisvörösvár, Piliscsaba, Pilisjászfalu, Piliscsév, Leányvár, Dorog és Esztergom településeket érintő vasútvonal teljes mértékben meg tud újulni.
A beruházás részeként négy új megállóhely mellett két megálló áthelyezése valósul meg. A közúti közlekedés és a vasútvonalak találkozásánál lévő kereszteződések közül többet átépítenek. Óbudán, Solymáron és Pilisvörösváron például felüljárós csomópontok épülnek, így a közúti és vasúti forgalom is gyorsabban, balesetmentesen haladhat. Az állomásokon és a vonalakon korszerű biztosítóberendezések és központi forgalomirányítás segíti a biztonságos és hatékony közlekedést.
Számos helyen P+R parkolók és kerékpártárolók épülnek a jobb elővárosi közlekedés elősegítése érdekében, melyhez a megfelelő buszcsatlakozásokat is kialakítják.
Az elfogadott első ütem tartalmazza az Északi Vasúti Duna-híd - Piliscsaba vonalszakasz 22 km hosszban történő teljes átépítését és a Piliscsaba – Esztergom vonalszakasz 21 km-es rehabilitációját. Budapest és Pilisvörösvár között épül egy második vágány is a megnövekedett forgalom kielégítésére összesen közel 15 km hosszúságban.
A felújítás révén a vonatok 80-100 km/órás sebességgel tudnak majd közlekedni a vonal bizonyos szakaszain. A vasúti szakasz villamosítására a projekt II. ütemében kerül sor.