Négy ok, amiért érdemes lakókocsiban nyaralni

Ez volt a harmadik év, hogy telepített lakókocsiban nyaraltunk egy olasz kempingben.

Két éve egyszerűen szembejött velünk a lehetőség egy kuponos oldalon, olyan áron, hogy nem lehetett kihagyni (na meg persze az is nyomott egy kicsit a latban, hogy Trieszt mellett volt a kemping, ez a város pedig nálam az egyik abszolút kedvenc).

Tavaly ugyanígy jött szembe egy Ravenna melletti kemping, az idén pedig már céltudatosan hívtuk fel őket, mert elég sok minden van a környéken, ami tavaly nem fért bele a programba. Mivel sokan még csak most indultok útnak, leírom, miért szeretjük, hátha jól jön az úti cél kiválasztásánál (ha nem az idén, akkor jövőre).

Mert ár-érték arányban verhetetlen

Ahogy néztük az apartmanok árait, négy fővel számolva közel 100 000 forinttal volt olcsóbb ez a megoldás, mint az apartmanos. Ennek persze az az ára, hogy a kemping közös vécéjét és zuhanyzóját kell használni, de ennyit szerintem megér az olcsóbb ár. Ha engem kérdeztek, én inkább programokra költöm a fennmaradó összeget…

Mert kényelmes

A sátor lehet, hogy olcsóbb, de sokkal kényelmetlenebb. A lakókocsiban rendes ágyban alszol, rendes konyhában főzöl, van hűtő, wifi, szerencsésebb helyen esetleg légkondi is (egyébként nem mindenhol van rá szükség, a mostani kempingben például a fák simán adtak annyi árnyékot, hogy ne legyen hőség a kocsiban), rendes asztalnál, rendes széken ülve, rendes tányérból eszel (kivéve persze a dobozban házhoz vitt pizzát). Nem kell gázfőzőnél guggolva szerencsétlenkedni a teavízzel és gumimatracon vagy polifoamon, hálózsákban feszengeni.

Mert azért vadregényes is

A kényelem mellett a lakókocsi simán hozza a kemping minden más tulajdonságát. Alapvetően társas élmény, úgyhogy aki magányra vágyik, az inkább ne próbálkozzon vele, a kocsiszomszédokat nehéz figyelmen kívül hagyni. (Az eddigiekre még nem volt panaszunk, pedig higgyétek el, nem vagyok minden helyzetben lelkes közösségi ember.) Egyébként meg ott vagy egy ugrásra a tenger, ordítva ciripelnek a kabócák (a legjobb stressztelenítő hang a tengerzúgás után), egyszerre hallasz olasz, lengyel, cseh, magyar, német, holland, satöbbi szöveget, szóval izgalmas, na.

Mert mindig van mit csinálni

Az olasz kempingek híresek arról, hogy mindig van valami programjuk számodra. Akárhol voltunk eddig, mindenhol volt nemzetközi animátorcsapat (ez egyébként csak látszólag bulis meló, valójában őrült keményen dolgoznak a srácok és a lányok, reggeltől estig van mit csinálniuk), előadás a gyerekeknek, sportfoglalkozások a vízigimnasztikától a sokat emlegetett császárkirályság tengerparti jógáig, a műlatin zumbaszerűségtől az íjászatig, a recepción ezerféle szervezett kirándulásra lehet befizetni, de van étterem, kávézó, bébidiszkó, gyerek- és felnőttmedence, amit akarsz. És akkor még el sem indultál saját szakálladra kirándulni…

Elolvasom azt is, miért NE válasszuk ezt a megoldást  >>


Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.