Négy ok, amiért érdemes lakókocsiban nyaralni

Ez volt a harmadik év, hogy telepített lakókocsiban nyaraltunk egy olasz kempingben.

Két éve egyszerűen szembejött velünk a lehetőség egy kuponos oldalon, olyan áron, hogy nem lehetett kihagyni (na meg persze az is nyomott egy kicsit a latban, hogy Trieszt mellett volt a kemping, ez a város pedig nálam az egyik abszolút kedvenc).

Tavaly ugyanígy jött szembe egy Ravenna melletti kemping, az idén pedig már céltudatosan hívtuk fel őket, mert elég sok minden van a környéken, ami tavaly nem fért bele a programba. Mivel sokan még csak most indultok útnak, leírom, miért szeretjük, hátha jól jön az úti cél kiválasztásánál (ha nem az idén, akkor jövőre).

Mert ár-érték arányban verhetetlen

Ahogy néztük az apartmanok árait, négy fővel számolva közel 100 000 forinttal volt olcsóbb ez a megoldás, mint az apartmanos. Ennek persze az az ára, hogy a kemping közös vécéjét és zuhanyzóját kell használni, de ennyit szerintem megér az olcsóbb ár. Ha engem kérdeztek, én inkább programokra költöm a fennmaradó összeget…

Mert kényelmes

A sátor lehet, hogy olcsóbb, de sokkal kényelmetlenebb. A lakókocsiban rendes ágyban alszol, rendes konyhában főzöl, van hűtő, wifi, szerencsésebb helyen esetleg légkondi is (egyébként nem mindenhol van rá szükség, a mostani kempingben például a fák simán adtak annyi árnyékot, hogy ne legyen hőség a kocsiban), rendes asztalnál, rendes széken ülve, rendes tányérból eszel (kivéve persze a dobozban házhoz vitt pizzát). Nem kell gázfőzőnél guggolva szerencsétlenkedni a teavízzel és gumimatracon vagy polifoamon, hálózsákban feszengeni.

Mert azért vadregényes is

A kényelem mellett a lakókocsi simán hozza a kemping minden más tulajdonságát. Alapvetően társas élmény, úgyhogy aki magányra vágyik, az inkább ne próbálkozzon vele, a kocsiszomszédokat nehéz figyelmen kívül hagyni. (Az eddigiekre még nem volt panaszunk, pedig higgyétek el, nem vagyok minden helyzetben lelkes közösségi ember.) Egyébként meg ott vagy egy ugrásra a tenger, ordítva ciripelnek a kabócák (a legjobb stressztelenítő hang a tengerzúgás után), egyszerre hallasz olasz, lengyel, cseh, magyar, német, holland, satöbbi szöveget, szóval izgalmas, na.

Mert mindig van mit csinálni

Az olasz kempingek híresek arról, hogy mindig van valami programjuk számodra. Akárhol voltunk eddig, mindenhol volt nemzetközi animátorcsapat (ez egyébként csak látszólag bulis meló, valójában őrült keményen dolgoznak a srácok és a lányok, reggeltől estig van mit csinálniuk), előadás a gyerekeknek, sportfoglalkozások a vízigimnasztikától a sokat emlegetett császárkirályság tengerparti jógáig, a műlatin zumbaszerűségtől az íjászatig, a recepción ezerféle szervezett kirándulásra lehet befizetni, de van étterem, kávézó, bébidiszkó, gyerek- és felnőttmedence, amit akarsz. És akkor még el sem indultál saját szakálladra kirándulni…

Elolvasom azt is, miért NE válasszuk ezt a megoldást  >>


A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.