Négy ok, amiért érdemes lakókocsiban nyaralni

Ez volt a harmadik év, hogy telepített lakókocsiban nyaraltunk egy olasz kempingben.

Két éve egyszerűen szembejött velünk a lehetőség egy kuponos oldalon, olyan áron, hogy nem lehetett kihagyni (na meg persze az is nyomott egy kicsit a latban, hogy Trieszt mellett volt a kemping, ez a város pedig nálam az egyik abszolút kedvenc).

Tavaly ugyanígy jött szembe egy Ravenna melletti kemping, az idén pedig már céltudatosan hívtuk fel őket, mert elég sok minden van a környéken, ami tavaly nem fért bele a programba. Mivel sokan még csak most indultok útnak, leírom, miért szeretjük, hátha jól jön az úti cél kiválasztásánál (ha nem az idén, akkor jövőre).

Mert ár-érték arányban verhetetlen

Ahogy néztük az apartmanok árait, négy fővel számolva közel 100 000 forinttal volt olcsóbb ez a megoldás, mint az apartmanos. Ennek persze az az ára, hogy a kemping közös vécéjét és zuhanyzóját kell használni, de ennyit szerintem megér az olcsóbb ár. Ha engem kérdeztek, én inkább programokra költöm a fennmaradó összeget…

Mert kényelmes

A sátor lehet, hogy olcsóbb, de sokkal kényelmetlenebb. A lakókocsiban rendes ágyban alszol, rendes konyhában főzöl, van hűtő, wifi, szerencsésebb helyen esetleg légkondi is (egyébként nem mindenhol van rá szükség, a mostani kempingben például a fák simán adtak annyi árnyékot, hogy ne legyen hőség a kocsiban), rendes asztalnál, rendes széken ülve, rendes tányérból eszel (kivéve persze a dobozban házhoz vitt pizzát). Nem kell gázfőzőnél guggolva szerencsétlenkedni a teavízzel és gumimatracon vagy polifoamon, hálózsákban feszengeni.

Mert azért vadregényes is

A kényelem mellett a lakókocsi simán hozza a kemping minden más tulajdonságát. Alapvetően társas élmény, úgyhogy aki magányra vágyik, az inkább ne próbálkozzon vele, a kocsiszomszédokat nehéz figyelmen kívül hagyni. (Az eddigiekre még nem volt panaszunk, pedig higgyétek el, nem vagyok minden helyzetben lelkes közösségi ember.) Egyébként meg ott vagy egy ugrásra a tenger, ordítva ciripelnek a kabócák (a legjobb stressztelenítő hang a tengerzúgás után), egyszerre hallasz olasz, lengyel, cseh, magyar, német, holland, satöbbi szöveget, szóval izgalmas, na.

Mert mindig van mit csinálni

Az olasz kempingek híresek arról, hogy mindig van valami programjuk számodra. Akárhol voltunk eddig, mindenhol volt nemzetközi animátorcsapat (ez egyébként csak látszólag bulis meló, valójában őrült keményen dolgoznak a srácok és a lányok, reggeltől estig van mit csinálniuk), előadás a gyerekeknek, sportfoglalkozások a vízigimnasztikától a sokat emlegetett császárkirályság tengerparti jógáig, a műlatin zumbaszerűségtől az íjászatig, a recepción ezerféle szervezett kirándulásra lehet befizetni, de van étterem, kávézó, bébidiszkó, gyerek- és felnőttmedence, amit akarsz. És akkor még el sem indultál saját szakálladra kirándulni…

Elolvasom azt is, miért NE válasszuk ezt a megoldást  >>


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.