620 milliós fejlesztés a Budapest Airporton

Újabb fejezettel folytatódik a Budapest Airport repülőtér fejlesztési és beruházási programja. Hétfőn reggel 8.00 órától megkezdik a 2. futópálya betonjának, pályavilágításának és elektronikus leszállító rendszereinek felújítását. Az utasok mindebből szinte semmit nem fognak érzékelni, legfeljebb annyit, hogy a széliránytól függően megnövekedhet a gépek gurulási útvonala a terminál és a futópálya között.

A Budapest Airport mintegy 620 millió forintot (2 millió eurót) költ a repülőtér két futópályájának és navigációs rendszereinek karbantartására az idén tavasszal. A határidők betartása kulcsfontosságú, hiszen minden javítási munkának be kell fejeződnie, mielőtt júniusban megkezdődik a nyári utazási csúcsidőszak. A felújítási munkák hétfőn reggel 8.00 órakor kezdődnek, amikor lezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 3,7 kilométer hosszúságú 2. futópályáját, amely a főváros XVII. kerülete valamint Ecser és Vecsés közelében fekszik. A tervek szerint a 2. futópályát és a hozzá kapcsolódó gurulóutakat három hétre kell bezárni, vagyis a munkálatoknak 2014. április 27-ig be kell fejeződniük. A kötelező hatósági ellenőrzést és átvételt követően a felújítási munkát a „régi” 1. futópályán folytatják egészen május 27-ig.

Egyszerre végeznek számos felújítást

A Budapest Airport két párhuzamos futópályát üzemeltet (3,7 és 3 km hosszúságúak), amelyek között középen helyezkedik el a repülőtér 2. terminálja. A két futópálya együttes betonfelülete meghaladja a 300.000 négyzetmétert, ami több mint 42 futballpálya területe. A karbantartás során a betonfelület és a közte lévő dilatációs hézagok legkisebb hibáit is ki kell javítani, mert bármilyen kis méretű törmelék is súlyos hibát okozhat, ha azt beszippantja egy repülőgép hajtóműve. Emiatt az építőknek szinte ping-pong asztal simaságú betont kell visszaadniuk a forgalomnak. A repülőtéri beton különleges minőségű anyag, hiszen ki kell bírnia egy akár 400 tonnás, 250 km/h sebességgel leszálló óriásgép földet érésekor keletkező terhelést is. A Budapest Airport úgy időzítette a munkálatokat, hogy a beton javításával egy időben végezzék el a fénytechnika, a navigációs rendszerek, az elektromos ellátás és a vízelvezető csatornahálózat karbantartását is, így a lehető legrövidebb időre kell csak egy-egy futópályát lezárni.

„Nagyon szoros határidőkkel kell dolgoznunk, hiszen a munkákat addig nem kezdhettük el, amíg fennállt a téli időszakban az éjszakai fagyok veszélye – emiatt romlott volna a betonozás minősége. Ugyanakkor nem is késhetünk a munkákkal, mert a nyári utazási szezonra mindennek kész kell lennie.” – jelentette ki Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Szolgáltató Központjának vezetője. A javítási és karbantartási munkákért felelős igazgató hozzátette: „Reményeink szerint az utasok mindebből vajmi keveset vesznek majd észre, legfeljebb csak annyit, hogy némileg megnő a futópálya és a terminál közötti földi gurulás ideje. Szerződött partnereinkkel együtt minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy a futópályákat és a gurulóutakat a lehető legjobb állapotban adjuk vissza a légitársaságok használatába.”

4,5 milliárd forintos fejlesztések terveznek

A Budapest Airport az elmúlt hét évben már több mint 320 millió eurót, azaz 100 milliárd forintnál is többet fektetett be a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fejlesztésébe és modernizálásába. A fejlesztések legfontosabb eleme, a 2. terminál központi csarnoka, a SkyCourt mintegy 100 millió euróból, azaz mintegy 31 milliárd forintos beruházásból valósult meg. Az épület - átadása óta - számos nemzetközi építészeti díjat is kapott. A Budapest Airport a jövőben évente mintegy 15 millió eurónyi, azaz 4,5 milliárd forintos fejlesztéseket tervez a repülőtéren. A mostani pályafelújítás várható környezeti hatásairól a Budapest Airport tájékoztatta a repülőtér szomszédságában fekvő fővárosi kerületek és szomszédos települések önkormányzatait és lakosságát is.


Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.