620 milliós fejlesztés a Budapest Airporton

Újabb fejezettel folytatódik a Budapest Airport repülőtér fejlesztési és beruházási programja. Hétfőn reggel 8.00 órától megkezdik a 2. futópálya betonjának, pályavilágításának és elektronikus leszállító rendszereinek felújítását. Az utasok mindebből szinte semmit nem fognak érzékelni, legfeljebb annyit, hogy a széliránytól függően megnövekedhet a gépek gurulási útvonala a terminál és a futópálya között.

A Budapest Airport mintegy 620 millió forintot (2 millió eurót) költ a repülőtér két futópályájának és navigációs rendszereinek karbantartására az idén tavasszal. A határidők betartása kulcsfontosságú, hiszen minden javítási munkának be kell fejeződnie, mielőtt júniusban megkezdődik a nyári utazási csúcsidőszak. A felújítási munkák hétfőn reggel 8.00 órakor kezdődnek, amikor lezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 3,7 kilométer hosszúságú 2. futópályáját, amely a főváros XVII. kerülete valamint Ecser és Vecsés közelében fekszik. A tervek szerint a 2. futópályát és a hozzá kapcsolódó gurulóutakat három hétre kell bezárni, vagyis a munkálatoknak 2014. április 27-ig be kell fejeződniük. A kötelező hatósági ellenőrzést és átvételt követően a felújítási munkát a „régi” 1. futópályán folytatják egészen május 27-ig.

Egyszerre végeznek számos felújítást

A Budapest Airport két párhuzamos futópályát üzemeltet (3,7 és 3 km hosszúságúak), amelyek között középen helyezkedik el a repülőtér 2. terminálja. A két futópálya együttes betonfelülete meghaladja a 300.000 négyzetmétert, ami több mint 42 futballpálya területe. A karbantartás során a betonfelület és a közte lévő dilatációs hézagok legkisebb hibáit is ki kell javítani, mert bármilyen kis méretű törmelék is súlyos hibát okozhat, ha azt beszippantja egy repülőgép hajtóműve. Emiatt az építőknek szinte ping-pong asztal simaságú betont kell visszaadniuk a forgalomnak. A repülőtéri beton különleges minőségű anyag, hiszen ki kell bírnia egy akár 400 tonnás, 250 km/h sebességgel leszálló óriásgép földet érésekor keletkező terhelést is. A Budapest Airport úgy időzítette a munkálatokat, hogy a beton javításával egy időben végezzék el a fénytechnika, a navigációs rendszerek, az elektromos ellátás és a vízelvezető csatornahálózat karbantartását is, így a lehető legrövidebb időre kell csak egy-egy futópályát lezárni.

„Nagyon szoros határidőkkel kell dolgoznunk, hiszen a munkákat addig nem kezdhettük el, amíg fennállt a téli időszakban az éjszakai fagyok veszélye – emiatt romlott volna a betonozás minősége. Ugyanakkor nem is késhetünk a munkákkal, mert a nyári utazási szezonra mindennek kész kell lennie.” – jelentette ki Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Szolgáltató Központjának vezetője. A javítási és karbantartási munkákért felelős igazgató hozzátette: „Reményeink szerint az utasok mindebből vajmi keveset vesznek majd észre, legfeljebb csak annyit, hogy némileg megnő a futópálya és a terminál közötti földi gurulás ideje. Szerződött partnereinkkel együtt minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy a futópályákat és a gurulóutakat a lehető legjobb állapotban adjuk vissza a légitársaságok használatába.”

4,5 milliárd forintos fejlesztések terveznek

A Budapest Airport az elmúlt hét évben már több mint 320 millió eurót, azaz 100 milliárd forintnál is többet fektetett be a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fejlesztésébe és modernizálásába. A fejlesztések legfontosabb eleme, a 2. terminál központi csarnoka, a SkyCourt mintegy 100 millió euróból, azaz mintegy 31 milliárd forintos beruházásból valósult meg. Az épület - átadása óta - számos nemzetközi építészeti díjat is kapott. A Budapest Airport a jövőben évente mintegy 15 millió eurónyi, azaz 4,5 milliárd forintos fejlesztéseket tervez a repülőtéren. A mostani pályafelújítás várható környezeti hatásairól a Budapest Airport tájékoztatta a repülőtér szomszédságában fekvő fővárosi kerületek és szomszédos települések önkormányzatait és lakosságát is.


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.