620 milliós fejlesztés a Budapest Airporton

Újabb fejezettel folytatódik a Budapest Airport repülőtér fejlesztési és beruházási programja. Hétfőn reggel 8.00 órától megkezdik a 2. futópálya betonjának, pályavilágításának és elektronikus leszállító rendszereinek felújítását. Az utasok mindebből szinte semmit nem fognak érzékelni, legfeljebb annyit, hogy a széliránytól függően megnövekedhet a gépek gurulási útvonala a terminál és a futópálya között.

A Budapest Airport mintegy 620 millió forintot (2 millió eurót) költ a repülőtér két futópályájának és navigációs rendszereinek karbantartására az idén tavasszal. A határidők betartása kulcsfontosságú, hiszen minden javítási munkának be kell fejeződnie, mielőtt júniusban megkezdődik a nyári utazási csúcsidőszak. A felújítási munkák hétfőn reggel 8.00 órakor kezdődnek, amikor lezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 3,7 kilométer hosszúságú 2. futópályáját, amely a főváros XVII. kerülete valamint Ecser és Vecsés közelében fekszik. A tervek szerint a 2. futópályát és a hozzá kapcsolódó gurulóutakat három hétre kell bezárni, vagyis a munkálatoknak 2014. április 27-ig be kell fejeződniük. A kötelező hatósági ellenőrzést és átvételt követően a felújítási munkát a „régi” 1. futópályán folytatják egészen május 27-ig.

Egyszerre végeznek számos felújítást

A Budapest Airport két párhuzamos futópályát üzemeltet (3,7 és 3 km hosszúságúak), amelyek között középen helyezkedik el a repülőtér 2. terminálja. A két futópálya együttes betonfelülete meghaladja a 300.000 négyzetmétert, ami több mint 42 futballpálya területe. A karbantartás során a betonfelület és a közte lévő dilatációs hézagok legkisebb hibáit is ki kell javítani, mert bármilyen kis méretű törmelék is súlyos hibát okozhat, ha azt beszippantja egy repülőgép hajtóműve. Emiatt az építőknek szinte ping-pong asztal simaságú betont kell visszaadniuk a forgalomnak. A repülőtéri beton különleges minőségű anyag, hiszen ki kell bírnia egy akár 400 tonnás, 250 km/h sebességgel leszálló óriásgép földet érésekor keletkező terhelést is. A Budapest Airport úgy időzítette a munkálatokat, hogy a beton javításával egy időben végezzék el a fénytechnika, a navigációs rendszerek, az elektromos ellátás és a vízelvezető csatornahálózat karbantartását is, így a lehető legrövidebb időre kell csak egy-egy futópályát lezárni.

„Nagyon szoros határidőkkel kell dolgoznunk, hiszen a munkákat addig nem kezdhettük el, amíg fennállt a téli időszakban az éjszakai fagyok veszélye – emiatt romlott volna a betonozás minősége. Ugyanakkor nem is késhetünk a munkákkal, mert a nyári utazási szezonra mindennek kész kell lennie.” – jelentette ki Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Szolgáltató Központjának vezetője. A javítási és karbantartási munkákért felelős igazgató hozzátette: „Reményeink szerint az utasok mindebből vajmi keveset vesznek majd észre, legfeljebb csak annyit, hogy némileg megnő a futópálya és a terminál közötti földi gurulás ideje. Szerződött partnereinkkel együtt minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy a futópályákat és a gurulóutakat a lehető legjobb állapotban adjuk vissza a légitársaságok használatába.”

4,5 milliárd forintos fejlesztések terveznek

A Budapest Airport az elmúlt hét évben már több mint 320 millió eurót, azaz 100 milliárd forintnál is többet fektetett be a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fejlesztésébe és modernizálásába. A fejlesztések legfontosabb eleme, a 2. terminál központi csarnoka, a SkyCourt mintegy 100 millió euróból, azaz mintegy 31 milliárd forintos beruházásból valósult meg. Az épület - átadása óta - számos nemzetközi építészeti díjat is kapott. A Budapest Airport a jövőben évente mintegy 15 millió eurónyi, azaz 4,5 milliárd forintos fejlesztéseket tervez a repülőtéren. A mostani pályafelújítás várható környezeti hatásairól a Budapest Airport tájékoztatta a repülőtér szomszédságában fekvő fővárosi kerületek és szomszédos települések önkormányzatait és lakosságát is.


Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.