A 203 panasz és 270 információkérés tárgya legtöbbször a légi közlekedéssel kapcsolatos jogokat és az online kereskedelmet érintette. Míg 2007-ben az EFK mindössze 140 panaszt regisztrált és 90 esetben adott információt a fogyasztóknak, addig 2008-ban 203 panasz ügyében járt el és 270-szer adott tájékoztatást – mondta el Dr. Morvay György, az EFK igazgatója a szervezet 2008-as működéséről szóló beszámolójában. Mint mondta, a határokon átnyúló panaszokra szakosodott, ingyenes jogi segítséget nyújtó szervezethez a legtöbbször az e-kereskedelem és a légiutasok jogait érintő problémák miatt fordultak a fogyasztók.
Gyakran előfordul, hogy a légitársaságok valamilyen technikai okra hivatkozva törlik a járatot, de az ezzel kapcsolatos károkat nem térítik meg az utasok részére. Az Európai Bíróság egy 2008-as döntése megerősíti az Európai Unión belül a légi fuvarozásra vonatkozó jogszabályt, miszerint a társaságok csak akkor mentesülnek a kártérítési kötelezettség alól, ha a járatot „olyan rendkívüli körülmények miatti törlik, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni”. A műszaki hibák nem tekinthetőek rendkívülinek csak azért, mert gyakran fordulnak elő. Nem mentesíti a céget az sem, ha az minden ésszerű intézkedést megtett és eleget tett a minimális karbantartási szabályoknak.
Szintén gyakran fordul elő, hogy a légi szállítás közben az utas csomagja elvész vagy károsul. Ilyen esetben, ha az utas rendelkezik poggyászbiztosítással, a biztosító kártérítés fizet. A biztosítók azonban a kifizetés előtt megvárják, hogy a légitársaság igazolja számukra a káreseményt – mondta el Morvay György. A légitársaságok sokszor késve vagy egyáltalán nem teszik meg ezt, a biztosító pedig nem fizet. Az utasnak így a légitársaságot kell „üldöznie” csak azért, hogy igazolhassa a kárt. Ráadásul mind a biztosító, mind a légitársaság bekéri az esetre vonatkozó dokumentumokat, amelyekkel így egyszerre két helyen kell „kilincselnie” az utasnak.
Ami a cégeket illeti, bár a legtöbb panasz a Wizz Airrel kapcsolatban érkezett az EFK-hoz, a cég mindig készségesen segített a rendezésben. Ezzel szemben a Malévra ugyan kevesebb panaszt tettek az utasok, de cég sokszor késve vagy egyáltalán nem reagált a szervezet megkeresésére – mondta az EFK igazgatója. (Világgazdaság)