Az európai átlagot – 7 százalék – kissé meghaladó növekedésben a kelet-európai és a tengerentúli járatok játszották a fő szerepet. A személyszállítás mellett érdekes módon jelentősen csökkent a légi árú fuvarozás, mégpedig 6,2 százalékkal. (Csak összehasonlításként érdemes megjegyezni, hogy a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér forgalma 2011-ben 9 százalékkal nőtt, az itt megfordult utasok száma pedig 8,9 millió fölé emelkedett. Ez felülmúlta az eddig rekordévnek tekintett 2007-es eredményt.)
A magyarok által is kedvelt reptér életében jelentős mérföldkőnek ígérkezik az új terminál idei átadása. A Skylink néven futó – és az elmúlt években jelentős belpolitikai botrányokkal terhelt – fejlesztési program 770 millió euróba került, és a tervek szerint idén júniusban adják át. A többször módosított határidő realitását erősíti, hogy a tesztüzemet január elején már megkezdték. Naponta 320 utas barátkozhat az új terminállal, s ez a szám áprilisig 3000 fölé emelkedik. A 31 új üzlettel és 19 étteremmel ellátott új terminálban 3000 új munkahely létesül még ebben az évben. A bécsi reptér vezetői az új bogadó épület belépése ellenére sem túl optimisták az idei forgalmat illetően. A gazdasági válság miatt 2012-re maximum 1 százalékos forgalomemelkedést várnak.