A futás hasznos és nem szégyen

Terep vagy beton? Véget nem érő viták tárgya, hogy ki melyiken szeret futni, de van beton, ami még a fanatikus terepfutót is képes elcsábítani az ösvények puha talajáról: működő reptér működő kifutópályáján ritkán nyílik lehetősége halandónak futni.

Olyan ritkán, hogy Európában a Ferihegy az egyetlen, ahol immár hagyományosan évről-évre megrendezik a Runway Run-t, vagyis fut a futópálya. Ilyenkor az 1-es terminál előtti pálya a forgalom előtt zárva, futók előtt nyitva. Néhány futó a rajt előtti bemelegítéskor úgy gondolta: mindez a gépek műszeres leszállását segítő ILS-antennákra is érvényes, amelyek a bevezető fénysorokkal együtt a pályavégen állnak. Őket Hardy Mihály dörgedelme térítette vissza a rajtzónába, ahol kollektív, aerobiknak látszó melegítéssel igyekeztek a magukról megfeledkezett futótársakat helyben tartani.

920 futó, köztük 170 külföldi résztvevő - légiközlekedéssel és idegenforgalommal foglalkozó vállalatok - lódult neki az 5 illetve 10 kilométeres távnak. Tapossuk a kilométereket az aszfalton. Ha valaki otthon hagyta volna a csukáját, megnyugodhatott: a gépek kerekeiről landoláskor odakozmált gumin legalább a táv felét végig lehetett futni. Mindeközben a szinte földig érő felhőkből folyamatosan bukkantak elő a párhuzamos „2-es” pályán landoló gépek. Mit gondolhattak a gyanútlan utasok, amikor a tejfelből kijövet egy összefüggő, világoskék emberfolyamot láttak a másik, pályafényekkel teljesen megvilágított kifutón? Az pedig kinek van meg, hogy számos futópálya nem sík? Annak, aki látott már futópályát testközelből. A sík hiánya igazán akkor tudatosul, ha az ember végigfut rajta. Az a kis hupli, ami felszállás előtt nagyjából félúton látszik, a gyorsuló gépnek meg sem kottyan, de lábon már érezhető emelkedő.

A futás nem öncélú: a cégek által befizetett nevezési díjakat két alapítvány, a magyarországi Suhanj! illetve a brit Anthony Nolan kapja. Utóbbi a külföldi indulók nevezési díjaiból (is) leukémiás gyerekek csontvelő átültetését finanszírozza. Előbbi mozgássérült vagy látáskárosodott futók sportolását. Támogatottjaik elsőként rajtolhattak.

Terep vagy beton? Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója e téren mindenevő. Egy sportsérülésnek köszönheti futóvá válását; a labdarúgó balesetből lábadozva tért át a futásra és vált a BUD maratonista arcává. Lábában 4 maraton - Köln, Berlin, Budapest és New York - és 10 félmaraton van. Kam Jandu jelentős szerepet játszott a Runway Run két évvel ezelőtti útnak indításában.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.