A futás hasznos és nem szégyen

Terep vagy beton? Véget nem érő viták tárgya, hogy ki melyiken szeret futni, de van beton, ami még a fanatikus terepfutót is képes elcsábítani az ösvények puha talajáról: működő reptér működő kifutópályáján ritkán nyílik lehetősége halandónak futni.

Olyan ritkán, hogy Európában a Ferihegy az egyetlen, ahol immár hagyományosan évről-évre megrendezik a Runway Run-t, vagyis fut a futópálya. Ilyenkor az 1-es terminál előtti pálya a forgalom előtt zárva, futók előtt nyitva. Néhány futó a rajt előtti bemelegítéskor úgy gondolta: mindez a gépek műszeres leszállását segítő ILS-antennákra is érvényes, amelyek a bevezető fénysorokkal együtt a pályavégen állnak. Őket Hardy Mihály dörgedelme térítette vissza a rajtzónába, ahol kollektív, aerobiknak látszó melegítéssel igyekeztek a magukról megfeledkezett futótársakat helyben tartani.

920 futó, köztük 170 külföldi résztvevő - légiközlekedéssel és idegenforgalommal foglalkozó vállalatok - lódult neki az 5 illetve 10 kilométeres távnak. Tapossuk a kilométereket az aszfalton. Ha valaki otthon hagyta volna a csukáját, megnyugodhatott: a gépek kerekeiről landoláskor odakozmált gumin legalább a táv felét végig lehetett futni. Mindeközben a szinte földig érő felhőkből folyamatosan bukkantak elő a párhuzamos „2-es” pályán landoló gépek. Mit gondolhattak a gyanútlan utasok, amikor a tejfelből kijövet egy összefüggő, világoskék emberfolyamot láttak a másik, pályafényekkel teljesen megvilágított kifutón? Az pedig kinek van meg, hogy számos futópálya nem sík? Annak, aki látott már futópályát testközelből. A sík hiánya igazán akkor tudatosul, ha az ember végigfut rajta. Az a kis hupli, ami felszállás előtt nagyjából félúton látszik, a gyorsuló gépnek meg sem kottyan, de lábon már érezhető emelkedő.

A futás nem öncélú: a cégek által befizetett nevezési díjakat két alapítvány, a magyarországi Suhanj! illetve a brit Anthony Nolan kapja. Utóbbi a külföldi indulók nevezési díjaiból (is) leukémiás gyerekek csontvelő átültetését finanszírozza. Előbbi mozgássérült vagy látáskárosodott futók sportolását. Támogatottjaik elsőként rajtolhattak.

Terep vagy beton? Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója e téren mindenevő. Egy sportsérülésnek köszönheti futóvá válását; a labdarúgó balesetből lábadozva tért át a futásra és vált a BUD maratonista arcává. Lábában 4 maraton - Köln, Berlin, Budapest és New York - és 10 félmaraton van. Kam Jandu jelentős szerepet játszott a Runway Run két évvel ezelőtti útnak indításában.


Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.