Az új Olimpiai Terminál ellenére is káosz lehet a Heathrow-n?

A küszöbön álló nyári Olimpiai Játékok miatt komoly előkészületeket folytat az amúgy is túlterhelt London Heathrow repülőtér. A légitársaságok szerint az Olimpiára nyíló új terminál csak részben segít a problémán.

A tervek szerint a Játékok idején közel 140 000 sportolót, vezetőt, VIP személyiséget, kísérőket, újságírókat várnak a brit fővárosba, e mellett több száz tonnányi sport felszerelés, és szintén több száz tonna levél, újság is megfordul légi áruként a repülőtéren. Ez a mennyiség 45-50 százalékkal több, mint a repülőtér július-augusztusi átlagos forgalma.

Csak a sportolói létszám 10.000 fő felett van, akiknek legalább 50.000 darabos poggyászuk lesz és mindez koncentráltan, augusztus 13-15. közötti időben érkeznek. Nyilvánvaló volt, hogy a jelenlegi terminálok az egyébként is erős nyári menetrend szerinti- és charter forgalom miatt ekkora terhelést nem bírnak el. Ezért egy külön Olimpiai Terminál épült a repülőtéren az összes szükséges felszereléssel, melynek üzembe állításával remélik, hogy a világ harmadik legnagyobb repülőtere megbirkózik majd a feladattal.

A repülőtér legújabb, ötödik termináljával, melynek teljes kiépítése csak 2015-re várható, az eddigi évi 68 milliós kezelt utasszámot várhatóan 90 millióra tudja majd növelni a repülőtér.

Lényeges átrendezés folyik az „épület közeli” és a „távoli” parkolókban is. Megfelelő műszaki és hatósági tereléssel, valamint ehhez mért parkolási, várakozási díjakkal kívánják a gördülékeny forgalmat megoldani.

A legnagyobb brit légitársaságok, mint a British Airways, BMI, Virgin Atlantic és az easyJet szerint is problémát okozhat a magas látogatói létszám, hiszen a Heathrow véleményük szerint már jelenleg is 99%-on használja kapacitásait, melyen szerintük csak részben segít az Olimpiai Terminál. A társaságok attól tartanak, hogy a forgalmi káoszban lazulhatnak a biztonsági előírások, ami megengedhetetlen. Ezért javasolták, hogy az összes érdekelttel közösen április elején tartsanak egy nagyobb szimpóziumot, ahol megtárgyalhatják a legfontosabb teendőket, mint a személyzeti képzés, a kiszolgáló berendezések beszerzése és a forgalom szabályozás.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.