A kalap, ami egy évig a szállodai polcon várt

Történt mindez egy mauritiusi szállodában, ahol a kalapjától soha meg nem váló, visszatérő vendég távozáskor ott felejtette fejfödőjét. Amikor egy évvel később újra megérkezett a trópusi szigetre, kalapja ott várta.

A kis történettel a szerdán, Budapesten, az Aviareps által megrendezett mauritiusi turisztikai workshop egyik résztvevője kívánta érzékeltetni az ottani szolgáltatások színvonalát. Azaz Mauritius továbbra is a minőségi, rendkívül figyelmes kiszolgálást kínáló turizmusával igyekszik magát belopni a magyar utazóközönség szívébe (is). 

A növekedés lehetőségei határtalanok - lehetnek, már, ami a számokat illeti, hiszen Magyarország esetében legfeljebb néhány 100 körüli érkezésről beszélhetünk. De mint azt Vijaye Haulder, a mauritiusi turisztikai hivatal igazgatóhelyettese elmondta, térségünket egyben méri az ottani statisztikai hivatal, így csak a lengyelekkel, csehekkel és románokkal együtt regisztrált 4000 körüli 2012-es érkezésekről számolt be. Ez viszont 15%-os növekedés előző évhez képest. Több tízezer érkezésre azonban egyelőre biztosan nem számíthat a hazai piacról a csöpp sziget. Portálunknak nyilatkozó hazai utazásszervezők 0-100 közötti éves átlagos utaslétszámról számoltak be. 

Fantáziát azonban mégis látnak a derék mauritiusiak a hazai potenciálban, mivel terveik szerint charter indulna Budapest és Mauritius között. Haulder elárulta, hogy tárgyalnak hazai utazásszervezőkkel, mely ha sikeresen zárul, akár már decemberben konkréttá válhat a járat. A tárgyalás stádiumában azonban konkrétumokat - mely légitársaság, milyen sűrűséggel, kinek a főbérlősködése mellett repülne - nem kívánt elárulni. Azt mindenesetre megtudtuk, hogy keleti szomszédunk, Románia, bár még új küldőpiac Mauritius egén, már biztosan charterezik Bukarestből a buja zöld szigetre decembertől.

Nem is olyan rég, még a 2011-12-es téli charter szezonban a Travel Service gépén a Safari Travel és a Neckermann is reptetett Mauritiusra. Az újabb charterig viszont marad az utasok részét eddig is döntően utaztató, bécsi indulású Emirates Párizson keresztül az Air France vagy Frankfurtból a Condor heti négy járata. A Condor járataira ráhordóként igénybe lehet venni a Lufthansa járatait akár Budapestről, akár Bécsből - tudtuk meg Tóth Attilától, a Condort hazánkban képviselő Aviareps menedzserétől. 

Bár a jegy borsos - tájékoztattak utazásszervezők. 250-300 ezer forint közt sikerül foglalni jegyet egy főre, melyhez hasonló nagyságrendben adódnak az ott tartózkodás költségei. Nem véletlen, hogy Mauritius a „tehetős magyarok kedvelt déltengeri nyaralóhelyévé vált” - fogalmaztak.

Persze nem is kíván Mauritius tömegdesztinációvá válni. A sziget közel 1 milliós évi érkezésének 60 százalékáért a franciák a „felelősek”. Kelet-Európából persze ki más vezethetne, mint az oroszok. Ők tavaly 12 ezer körüli érkezéssel jelentenek akkora potenciált, hogy workshop varsói, bukaresti és budapesti állomása után egy komolyabb orosz körutat tegyen Moszkva, Kazany és Szamara érintésével. Apropó, csehek! Számukra a körúton kívül önálló workshopot szerveztek a „szigetlakók.” 


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?