A kis történettel a szerdán, Budapesten, az Aviareps által megrendezett mauritiusi turisztikai workshop egyik résztvevője kívánta érzékeltetni az ottani szolgáltatások színvonalát. Azaz Mauritius továbbra is a minőségi, rendkívül figyelmes kiszolgálást kínáló turizmusával igyekszik magát belopni a magyar utazóközönség szívébe (is).
A növekedés lehetőségei határtalanok - lehetnek, már, ami a számokat illeti, hiszen Magyarország esetében legfeljebb néhány 100 körüli érkezésről beszélhetünk. De mint azt Vijaye Haulder, a mauritiusi turisztikai hivatal igazgatóhelyettese elmondta, térségünket egyben méri az ottani statisztikai hivatal, így csak a lengyelekkel, csehekkel és románokkal együtt regisztrált 4000 körüli 2012-es érkezésekről számolt be. Ez viszont 15%-os növekedés előző évhez képest. Több tízezer érkezésre azonban egyelőre biztosan nem számíthat a hazai piacról a csöpp sziget. Portálunknak nyilatkozó hazai utazásszervezők 0-100 közötti éves átlagos utaslétszámról számoltak be.
Fantáziát azonban mégis látnak a derék mauritiusiak a hazai potenciálban, mivel terveik szerint charter indulna Budapest és Mauritius között. Haulder elárulta, hogy tárgyalnak hazai utazásszervezőkkel, mely ha sikeresen zárul, akár már decemberben konkréttá válhat a járat. A tárgyalás stádiumában azonban konkrétumokat - mely légitársaság, milyen sűrűséggel, kinek a főbérlősködése mellett repülne - nem kívánt elárulni. Azt mindenesetre megtudtuk, hogy keleti szomszédunk, Románia, bár még új küldőpiac Mauritius egén, már biztosan charterezik Bukarestből a buja zöld szigetre decembertől.
Nem is olyan rég, még a 2011-12-es téli charter szezonban a Travel Service gépén a Safari Travel és a Neckermann is reptetett Mauritiusra. Az újabb charterig viszont marad az utasok részét eddig is döntően utaztató, bécsi indulású Emirates Párizson keresztül az Air France vagy Frankfurtból a Condor heti négy járata. A Condor járataira ráhordóként igénybe lehet venni a Lufthansa járatait akár Budapestről, akár Bécsből - tudtuk meg Tóth Attilától, a Condort hazánkban képviselő Aviareps menedzserétől.
Bár a jegy borsos - tájékoztattak utazásszervezők. 250-300 ezer forint közt sikerül foglalni jegyet egy főre, melyhez hasonló nagyságrendben adódnak az ott tartózkodás költségei. Nem véletlen, hogy Mauritius a „tehetős magyarok kedvelt déltengeri nyaralóhelyévé vált” - fogalmaztak.
Persze nem is kíván Mauritius tömegdesztinációvá válni. A sziget közel 1 milliós évi érkezésének 60 százalékáért a franciák a „felelősek”. Kelet-Európából persze ki más vezethetne, mint az oroszok. Ők tavaly 12 ezer körüli érkezéssel jelentenek akkora potenciált, hogy workshop varsói, bukaresti és budapesti állomása után egy komolyabb orosz körutat tegyen Moszkva, Kazany és Szamara érintésével. Apropó, csehek! Számukra a körúton kívül önálló workshopot szerveztek a „szigetlakók.”