A kalap, ami egy évig a szállodai polcon várt

Történt mindez egy mauritiusi szállodában, ahol a kalapjától soha meg nem váló, visszatérő vendég távozáskor ott felejtette fejfödőjét. Amikor egy évvel később újra megérkezett a trópusi szigetre, kalapja ott várta.

A kis történettel a szerdán, Budapesten, az Aviareps által megrendezett mauritiusi turisztikai workshop egyik résztvevője kívánta érzékeltetni az ottani szolgáltatások színvonalát. Azaz Mauritius továbbra is a minőségi, rendkívül figyelmes kiszolgálást kínáló turizmusával igyekszik magát belopni a magyar utazóközönség szívébe (is). 

A növekedés lehetőségei határtalanok - lehetnek, már, ami a számokat illeti, hiszen Magyarország esetében legfeljebb néhány 100 körüli érkezésről beszélhetünk. De mint azt Vijaye Haulder, a mauritiusi turisztikai hivatal igazgatóhelyettese elmondta, térségünket egyben méri az ottani statisztikai hivatal, így csak a lengyelekkel, csehekkel és románokkal együtt regisztrált 4000 körüli 2012-es érkezésekről számolt be. Ez viszont 15%-os növekedés előző évhez képest. Több tízezer érkezésre azonban egyelőre biztosan nem számíthat a hazai piacról a csöpp sziget. Portálunknak nyilatkozó hazai utazásszervezők 0-100 közötti éves átlagos utaslétszámról számoltak be. 

Fantáziát azonban mégis látnak a derék mauritiusiak a hazai potenciálban, mivel terveik szerint charter indulna Budapest és Mauritius között. Haulder elárulta, hogy tárgyalnak hazai utazásszervezőkkel, mely ha sikeresen zárul, akár már decemberben konkréttá válhat a járat. A tárgyalás stádiumában azonban konkrétumokat - mely légitársaság, milyen sűrűséggel, kinek a főbérlősködése mellett repülne - nem kívánt elárulni. Azt mindenesetre megtudtuk, hogy keleti szomszédunk, Románia, bár még új küldőpiac Mauritius egén, már biztosan charterezik Bukarestből a buja zöld szigetre decembertől.

Nem is olyan rég, még a 2011-12-es téli charter szezonban a Travel Service gépén a Safari Travel és a Neckermann is reptetett Mauritiusra. Az újabb charterig viszont marad az utasok részét eddig is döntően utaztató, bécsi indulású Emirates Párizson keresztül az Air France vagy Frankfurtból a Condor heti négy járata. A Condor járataira ráhordóként igénybe lehet venni a Lufthansa járatait akár Budapestről, akár Bécsből - tudtuk meg Tóth Attilától, a Condort hazánkban képviselő Aviareps menedzserétől. 

Bár a jegy borsos - tájékoztattak utazásszervezők. 250-300 ezer forint közt sikerül foglalni jegyet egy főre, melyhez hasonló nagyságrendben adódnak az ott tartózkodás költségei. Nem véletlen, hogy Mauritius a „tehetős magyarok kedvelt déltengeri nyaralóhelyévé vált” - fogalmaztak.

Persze nem is kíván Mauritius tömegdesztinációvá válni. A sziget közel 1 milliós évi érkezésének 60 százalékáért a franciák a „felelősek”. Kelet-Európából persze ki más vezethetne, mint az oroszok. Ők tavaly 12 ezer körüli érkezéssel jelentenek akkora potenciált, hogy workshop varsói, bukaresti és budapesti állomása után egy komolyabb orosz körutat tegyen Moszkva, Kazany és Szamara érintésével. Apropó, csehek! Számukra a körúton kívül önálló workshopot szerveztek a „szigetlakók.” 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.