Interaktív térképen a legnagyobb légikatasztrófák

Rövid beszámolókkal és fotókkal illusztrált térképen ábrázolják az elmúlt 14 év legnagyobb repülőgép-katasztrófáit.

Az aljazeera.com weboldalon jelent meg egy képekkel és a legfontosabb információkkal kiegészített interaktív térkép a századforduló óta történt legszörnyűbb légikatasztrófákról azután, hogy a Malaysia Airlines Boeing 777-200-as típusú gépe március 8-án rejtélyes módon eltűnt 239 emberrel a fedélzetén. Az esetről ide kattintva olvashatják el a beszámolónkat.

A térképen világszerte több mint 30 légikatasztrófát tüntettek fel. Szerepel rajta többek között a 2010-es Air India mangalore-i balesete, amelyben 158-an vesztették életüket és a 2009-es, 228 áldozattal járó Air France tragédia is.

Bár az esetek tragikusak és megdöbbentőek, mégis elmondható, hogy a modern és jól felszerelt repülőgépekkel történő utazás még mindig az egyik legbiztonságosabb módja a közlekedésnek, amit a statisztikai adatok is bizonyítanak. Sőt, a 2013-as év repülésbiztonsági rekordot hozott: mint ahogy arról mi is beszámoltunk, a The Aviation Safety Network folyóirat szerint utoljára 1950-ben követelt olyan kevés sérültet és halottat világszerte a polgári repülés, mint az elmúlt évben. A 2013-as statisztika szerint 29 katasztrófában összesen 265 ember halt meg repülőszerencsétlenség során. Az összesítés szerint az utolsó tíz év átlaga évi 720 halott volt.

Kattintson a térképen az ikonokra a légikatasztrófákról szóló bővebb információkért!

Forrás: aljazeera.com


így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.