A MÁV-val a kutya sem egyeztetett a Teleki Blanka utcai aszfaltozásról

Bizonyára nem mi vagyunk az egyetlen portál, amelyik ezúttal voltáztatás nélkül használja egy MÁV-közlemény címét, de ezúttal tényleg abban a van a Kutya elásva. Közleményben reagált a vasúttársaság Kétfarkúék civil kezdeményezésére. Az MKKP látva, hogy az említett utcán, a Máv üzemterületén lévő kerékpár-útszakaszon évek óta nem történik jövőbe mutató, kerékpárkímélő felületváltozás, maga kezdett akcióba. A történet jelen állása meglehetősen régióspecifikus.

Ezt írják: "A Magyar Kétfarkú Kutya Párt sajtóban megjelent állításaival ellentétben a budapesti Rákosrendező vasútállomásnál található útszakasz ügyében a szervezet nem kereste meg a MÁV-ot, az útépítést a párt mindenféle egyeztetés és az engedélyeztetési eljárás teljes mellőzésével kezdte meg. A vasút veszélyes üzem, az érintett területen például kábelek húzódnak, ezek sérülése veszélyezteti a vasúti biztonságot, így azt is, hogy több ezer állampolgár biztonságosan elérje úti célját. Ezért a MÁV-hoz tartozó területen minden esetben kizárólag engedéllyel és szigorúan szabályozott módon lehet munkát végezni, a szervezet képviselői azonban semmiféle engedéllyel nem rendelkeztek, ezért a vasútbiztonsági osztály szakemberei azonnal intézkedtek, amint az akcióról értesültek.

Ugyancsak a sajtóban megjelent állításokkal ellentétben a kerékpárút valójában a Szegedi út végéig, illetve – a másik irányból – a Szőnyi út–Teleki Blanka utca sarokig tart. A Teleki Blanka utcának nincs olyan szakasza, amely bicikliútnak lenne kijelölve; ráadásul a kockakővel burkolt szakasznak csak egy része tartozik a MÁV kezelésébe. Az említett teljes útszakasz két ingatlan területén fekszik: a 29834/10-es hrsz.-ú földterület a magyar állam tulajdonában és a MÁV Zrt. vagyonkezelésében van, a 29834/11-es hrsz.-ú földterület viszont vagyonkezelési szempontból Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzatához tartozik.

Az átjáró a vonatközlekedés sűrűsége miatt alkalmatlan helyszín egy kerékpárút szintbeli átvezetésére és ezáltal a kerékpáros forgalom eddigieknél intenzívebb ráeresztésére, Rákosrendező állomáson ugyanis három sűrű forgalmú elővárosi vasútvonal (a Budapest–Esztergom, a Budapest–Vác–Szob és a Budapest–Vácrátót–Vác vonal), valamint a körvasút Nyugati pályaudvar irányú forgalma összegződik. Rákosrendező állomás Szegedi út–Teleki Blanka úti átkelőjén keresztül naponta átlagosan 320 vonat közlekedik, nagyrészt a nappali órákban. A vonatforgalom sűrűsége miatt a sorompó rendszeres és tartós – 10 percen túli – zárva tartása is megengedett, melyről a helyszínen tábla is tájékoztatja a közlekedőket. Sajnos, a kerékpárosok gyakran nem várják meg a vonatok elhaladását és a sorompók felnyitását: életüket veszélyeztetve, tilosban tekernek át a síneken."

Puff neki!


Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.