A MÁV-val a kutya sem egyeztetett a Teleki Blanka utcai aszfaltozásról

Bizonyára nem mi vagyunk az egyetlen portál, amelyik ezúttal voltáztatás nélkül használja egy MÁV-közlemény címét, de ezúttal tényleg abban a van a Kutya elásva. Közleményben reagált a vasúttársaság Kétfarkúék civil kezdeményezésére. Az MKKP látva, hogy az említett utcán, a Máv üzemterületén lévő kerékpár-útszakaszon évek óta nem történik jövőbe mutató, kerékpárkímélő felületváltozás, maga kezdett akcióba. A történet jelen állása meglehetősen régióspecifikus.

Ezt írják: "A Magyar Kétfarkú Kutya Párt sajtóban megjelent állításaival ellentétben a budapesti Rákosrendező vasútállomásnál található útszakasz ügyében a szervezet nem kereste meg a MÁV-ot, az útépítést a párt mindenféle egyeztetés és az engedélyeztetési eljárás teljes mellőzésével kezdte meg. A vasút veszélyes üzem, az érintett területen például kábelek húzódnak, ezek sérülése veszélyezteti a vasúti biztonságot, így azt is, hogy több ezer állampolgár biztonságosan elérje úti célját. Ezért a MÁV-hoz tartozó területen minden esetben kizárólag engedéllyel és szigorúan szabályozott módon lehet munkát végezni, a szervezet képviselői azonban semmiféle engedéllyel nem rendelkeztek, ezért a vasútbiztonsági osztály szakemberei azonnal intézkedtek, amint az akcióról értesültek.

Ugyancsak a sajtóban megjelent állításokkal ellentétben a kerékpárút valójában a Szegedi út végéig, illetve – a másik irányból – a Szőnyi út–Teleki Blanka utca sarokig tart. A Teleki Blanka utcának nincs olyan szakasza, amely bicikliútnak lenne kijelölve; ráadásul a kockakővel burkolt szakasznak csak egy része tartozik a MÁV kezelésébe. Az említett teljes útszakasz két ingatlan területén fekszik: a 29834/10-es hrsz.-ú földterület a magyar állam tulajdonában és a MÁV Zrt. vagyonkezelésében van, a 29834/11-es hrsz.-ú földterület viszont vagyonkezelési szempontból Budapest Főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzatához tartozik.

Az átjáró a vonatközlekedés sűrűsége miatt alkalmatlan helyszín egy kerékpárút szintbeli átvezetésére és ezáltal a kerékpáros forgalom eddigieknél intenzívebb ráeresztésére, Rákosrendező állomáson ugyanis három sűrű forgalmú elővárosi vasútvonal (a Budapest–Esztergom, a Budapest–Vác–Szob és a Budapest–Vácrátót–Vác vonal), valamint a körvasút Nyugati pályaudvar irányú forgalma összegződik. Rákosrendező állomás Szegedi út–Teleki Blanka úti átkelőjén keresztül naponta átlagosan 320 vonat közlekedik, nagyrészt a nappali órákban. A vonatforgalom sűrűsége miatt a sorompó rendszeres és tartós – 10 percen túli – zárva tartása is megengedett, melyről a helyszínen tábla is tájékoztatja a közlekedőket. Sajnos, a kerékpárosok gyakran nem várják meg a vonatok elhaladását és a sorompók felnyitását: életüket veszélyeztetve, tilosban tekernek át a síneken."

Puff neki!


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.