A MUISZ is aláírta a EU-s kereskedelmi szervek kezdeményezését

A kereskedelmi szervek és fogyasztói csoportok koalíciója írt az EU felelős szervének azért, hogy vizsgálatot kérjen a légitársaságok nem versenyképes gyakorlatairól, beleértve a Lufthansa és a British Airways által kiszabott GDS rendszereken keresztül foglalt jegyek pótdíjairól.

A kereskedelmi szervek és fogyasztói csoportok koalíciója írt az EU felelős szervének azért, hogy vizsgálatot kérjen a légitársaságok nem versenyképes gyakorlatairól, beleértve a Lufthansa és a British Airways által kiszabott GDS rendszereken keresztül foglalt jegyek pótdíjairól.

A koalíció nyílt levelet írt Violeta Bulc, közlekedési biztosnak, melyben arra kérte az EU-t, hogy akadályozzák meg a légitársaságok konszolidációját.

A levél aláírói közé tartozik többek között az Európai Utazási Irodák Szövetségeinek Szervezete (ECTAA), az Egyesült Királyság Utazási Vállalkozói Szövetsége és a magyarországi MUISZ is. 

"A független forgalmazók és a légitársaságok fogyasztói képviselőjeként írásban kifejezzük súlyos aggodalmunkat az átláthatóság, a verseny és a fogyasztói választást fenyegető veszélyeivel kapcsolatban a légitársaságok piacán, és kérjük a támogatásukat, hogy megvédjük a nyitott és versenyképes, az Európai Unió által az 1990-es években meghatározott légiközlekedési piacot."- írták a levélben. 

A levél arra volt reakció, hogy a British Airwayst is üzemeltető, International Airlines Group (IAG) bejelentette, hogy novembertől a GDS-en keresztül lefoglalt BA és Iberia járatokra £ 8 foglalási díjat kíván bevezetni.

A Lufthansa már 2015. szeptemberében 16 eurós GDS díjat szabott ki minden foglalásra. 

"Sajnos ezekre a gyakorlatokra eddig nem reagáltak az Európai Bizottságtól, és a várakozásoknak megfelelően ez arra ösztönözte a többi nagy légi fuvarozót is, hogy kövesse a Lufthansa-csoport példáját.

Minél nagyobb légitársaságok csatlakoznak ehhez a gyakorlathoz, annál nehezebb lesz egy független és semleges elosztócsatorna fenntartása, ahol a fogyasztók objektíven összehasonlíthatják a légitársaságokat." - olvasható a levélben. 

Forrás: TravelMole


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.