A kereskedelmi szervek és fogyasztói csoportok koalíciója írt az EU felelős szervének azért, hogy vizsgálatot kérjen a légitársaságok nem versenyképes gyakorlatairól, beleértve a Lufthansa és a British Airways által kiszabott GDS rendszereken keresztül foglalt jegyek pótdíjairól.
A koalíció nyílt levelet írt Violeta Bulc, közlekedési biztosnak, melyben arra kérte az EU-t, hogy akadályozzák meg a légitársaságok konszolidációját.
A levél aláírói közé tartozik többek között az Európai Utazási Irodák Szövetségeinek Szervezete (ECTAA), az Egyesült Királyság Utazási Vállalkozói Szövetsége és a magyarországi MUISZ is.
"A független forgalmazók és a légitársaságok fogyasztói képviselőjeként írásban kifejezzük súlyos aggodalmunkat az átláthatóság, a verseny és a fogyasztói választást fenyegető veszélyeivel kapcsolatban a légitársaságok piacán, és kérjük a támogatásukat, hogy megvédjük a nyitott és versenyképes, az Európai Unió által az 1990-es években meghatározott légiközlekedési piacot."- írták a levélben.
A levél arra volt reakció, hogy a British Airwayst is üzemeltető, International Airlines Group (IAG) bejelentette, hogy novembertől a GDS-en keresztül lefoglalt BA és Iberia járatokra £ 8 foglalási díjat kíván bevezetni.
A Lufthansa már 2015. szeptemberében 16 eurós GDS díjat szabott ki minden foglalásra.
"Sajnos ezekre a gyakorlatokra eddig nem reagáltak az Európai Bizottságtól, és a várakozásoknak megfelelően ez arra ösztönözte a többi nagy légi fuvarozót is, hogy kövesse a Lufthansa-csoport példáját.
Minél nagyobb légitársaságok csatlakoznak ehhez a gyakorlathoz, annál nehezebb lesz egy független és semleges elosztócsatorna fenntartása, ahol a fogyasztók objektíven összehasonlíthatják a légitársaságokat." - olvasható a levélben.
Forrás: TravelMole