A MUISZ nem szokott névtelen levelekre válaszolni

A FACEBOOK Utazásközvetítők(magyar tulajdonú) Érdekvédelmi csoportjának 105 tagjának nevében írtak levelet a MUISZ-nak. A levél írói nem látják biztosítottnak a magyar tulajdonú utazásközvetítők érdekeit minden téren biztosítottnak, cselekvésre szólítják fel a MUISZ-t.

A levélírók szerint a Green Holidays csődje, „nagyon súlyos bizalmi válságot” okozott az utazásközvetítőknek és az utazásszervezőknek egyaránt. A Facebook-on formálódó közös álláspont értelmében a szövetségen belül nem biztosított az érdekvédelem, mert az „Utazásközvetítő Bizottság elnöke az ország legnagyobb külföldi tulajdonú irodájának egyik vezetője (NUR), a további 5 tag közül 2 (Utazom.com, Vista) utazásszervezéssel foglalkozik döntően, 1 tag az online külföldi pénzügyi befektetők által birtokolt lánc utazási irodájaként működik (Invia), és mindössze 2 tag (Summertime, Multigo) magyar közvetítő.” Utóbbi elsődleges célja a csoport szerint a közvetítők „maga alá gyűrése” révén „az agresszív terjeszkedés.”

A szerintük alacsony arányú képviseltségnek ellentmond, hogy a „majd 1000 utazásközvetítő az utazásszervezők árbevételének 60-80 %-át generálja.” A levélírók sürgetik a következő MUISZ-közgyűlésen egy új bizottság megválasztását.

Aggályosnak tartják versenyjogi szempontból a részvételi díj meghitelezést. Szintén tartanak attól, hogy az Invia franchise-rendszere felemészti a kis irodákat. A Green Holiday csődje apropóján szerintük felmerült „biztosítéknövelési és egyéb rendszabályozó eszközök bevezetése”, valamint a közvetítőket sújtó esetleges szigorítás kapcsán kifejtik, hogy a nagy csődöket jellemzően utazásszervezők okozzák. Szeretnék felülvizsgáltatni a jutalékfizetés közvetítők számára akár kedvezőtlenül változó alakulását. Üdvözölnék, ha a tartós közvetítői szerződés alapelvei esetükben is maradéktalanul érvényesülnének.

Nem támogatják a közvetítők kauciófizetésre kötelezését. Szívesebben látnák, ha „egy államilag kidolgozott vismajor jellegű felelősségbiztosítás kötésére köteleznék a jogalkotók az utasokat, mely kötelező része lenne a részvételi díjnak.”

A levélírók szerint a 24. órában vannak a problémák orvoslásához. Azzal riogatják a szövetséget, hogy amennyiben „most nem teszik félre az utazásszervezők is a rövidtávú érdekeiket, és készek megérteni és elfogadni a magyar utazásközvetítők helyzetét, a hosszú távú stabil együttműködésünk felborulhat, és egy rendkívül egészségtelen és instabil piac alakulhat ki.” A szerintük kedvező fogadtatás esetén a nem tag közvetítők megfontolnák a szövetségbe történő belépés lehetőségét is.

Válaszul a MUISZ ezt írta: 

„A MUISZ nem szokott névtelen levelekre válaszolni, de természetesen véleményét ezúttal is megosztja a nyilvánossággal.

Megtisztelő, hogy a MUISZ-ban vélhetően tagságot és feladatot nem vállaló hazai utazási vállalkozások is figyelemmel kísérik az utazási irodai éves összforgalom 83%-át képviselő szervezet működését, sőt, felnéznek rá, meghatározó tényezőnek tekintik – talán túlzóan is, hiszen jogalkotói, néha hatósági szerepkörben látják szervezetünket, holott nem az.

Azokat a vállalkozásokat, amelyek többet szeretnének tenni a szakmáért és saját érdekeik érvényesítéséért, s kilépve egy facebook csoport névtelenségéből, a MUISZ tagjaivá szeretnének válni, tisztelettel várjuk – tagként választóvá és választhatóvá válva pedig aktívan tehetnek azért, hogy az egyes bizottságok összetétele még reprezentatívabb legyen.

A MUISZ elsődlegesen saját tagjainak érdekvédelmi szervezete, mindamellett a MUISZ elnöksége tisztában van azzal, hogy a szövetség működése az utaztatással foglalkozó szakma minden résztvevőjére hatással lehet.
A közelgő jogszabályi változásokról a MUISZ tagsága folyamatosan értesül, s a téma a december 7-ei közgyűlésen is napirendre kerül az addig rendelkezésünkre álló információk és az EU irányelv alapján.

Ezúton is javasoljuk, hogy tagjaink minél nagyobb létszámban vegyenek részt a téli közgyűlésen, hogy első kézből értesülhessenek a szakmát érintő változásokról.”

Erdei Bálint
Budapest, 2017. november 14.

 

 

 

 

 

 


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.