Ezért a hibáért felelősségre vonjuk az érintetteket – biztosította a feleket a Ryanair. De ennél is fontosabb, hogy a légitársaság elismerte a széles körűen publikált adatok pontatlanságát és bocsánatot kért az Alitaliatól, tekintve, hogy a 2011-es adatok alapján kijelenthető, hogy az olasz nemzeti légitársaság által szállított utasok száma meghaladta a Ryanair utasszámát az olasz piacon.
Az adatok ismételt áttekintése után, a diszkont légitársaság pontosította, hogy 2011-ben több mint 22 millió utast szállított olasz útvonalakon, szemben a 25 millió személyt szállító Alitaliaval. A Ryanair szerint - amely forgalmi adatok tekintetében nem előzte meg a legnagyobb olasz légitársaságot - folyamatosan arra törekszik, hogy növelje az utasszámot.
"Őszintén elnézést kérünk az Alitaliatól - mondta Stephen McNamara, a Ryanair vezetője – amiért azt állítottuk, hogy túlszárnyaltuk őket az olasz piacon 2011-ben, és megerősítjük, hogy a felelős személyek ellen megtesszük a szükséges intézkedéseket."
Az ENAC (Olasz Polgári Légiközlekedési Hatóság) által közzétett 2011-es forgalmi adatok: a tavalyi évben 25.896.582 szállított utassal, az Alitalia lett az első Olaszországban a fuvarozók top 50-es listáján. Az összes szállított utasszám alapján 2011-ben második helyen az ír fapados Ryanair áll 22.114.392, míg a harmadik helyen az angol Easyjet 10.526.297-a, negyedik a német Lufthansa 6.447.057, ötödik pedig a Meridiana 4.323.926 utassal.