A Ryanair újabb csacsi ötlete

Ismét rendhagyó, de kevésbé komolyan vehető ötlettel rukkolt elő a Ryanair vezérigazgatója.

Takarékossági meggondolásokból megszüntetné a másodpilóta alkalmazását a rövid távú repülőutakon az egyik legnagyobb európai fapados légitársaság, a Ryanair vezérigazgatója, aki szerint a mai technológiai színvonal lehetővé teszi, hogy a gépeket egyetlen pilóta vezesse.

Michael O'Leary a Financial Times szerdai idézete szerint kijelentette: levélben kéri a repülésügyi hatóságok engedélyét ahhoz, hogy a cég járatain csak egy pilóta teljesítsen szolgálatot. A másodpilóta ugyanis felesleges a korszerű repülőgépeken, mivel "ma már úgyis a számítógép végzi a legtöbb repülési feladatot". O'Leary szerint ezzel "egy vagyont lehetne megtakarítani az egész légi iparágnak".

A Ryanair vezérigazgatója hozzátette: a vonatokat is vezetheti egyetlen mozdonyvezető, pedig ez is balesethez vezethet például egy szívroham esetén. De, hogy teljes legyen a kép, a vonatokon létezik egy éberségi berendezés, mely a mozdonyvezető jelzésének elmaradásánál megállítja a vonatot. O'Leary szerint ugyanakkor a cég történetének elmúlt 25 évében, több mint 10 millió repülés során egyetlen pilóta szenvedett szívinfarktust, és "ő is le tudta tenni a gépet".

A vezérigazgató a londoni gazdasági napilap idézete szerint elismerte, hogy a hosszabb távú járatokon szükség van két pilótára. Kijelentette azonban, hogy a Ryanair rövidebb útvonalain szükség esetén a légi utaskísérők is el tudják látni a másodpilóta szerepét. Hozzátette: a másodpilóta feladata egyébként is csak annak biztosítása, hogy a kapitány "nehogy elaludjon és rádőljön a számítógép valamelyik vezérlő berendezésére".

Persze a felszállás és leszállás előtti hosszú ellenőrző listát sem árt, ha két pilótaképesítésű ember olvassa fel hangosan. Arról pedig nem szól a fáma, hogy az utaskísérők pilótafeladatokra történő kiképzése mennyibe kerülne a minden pennyt megfogni akaró légi fuvarosnak.

És ne feledjük, Han Solo mellett is ott volt mindig Csubakka az Ezeréves Sólyom pilótafülkéjében! Pedig őket nem is kötötte a kereskedelmi repülés személyi feltételeit meghatározó nemzeti és nemzetközi szabályozás. (Napi Turizmus/MTI)


Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.