A május 21-én a Rubin Wellness és Konferencia Hotelben tartott sajtótájékoztatón természetesen a visszatekintés is helyet kapott és a jövőre vonatkozó tervekről is szó esett.
Termes Nóra hálózati igazgató felelevenítette az IBUSZ 800.000 koronás alaptőkével való, 1902-es indulását és az utazási iroda történetének fontosabb dátumait, kiemelve azt, hogy ez a generációk utazási irodája, hiszen az Idegenforgalmi Beszerzési Utazási és Szállítási Vállalat Rt. már dédszüleinknek is kitárta a nagyvilág és hazánk kapuit.
Jelentős ismertség
Komora Zoltán turisztikai vezérigazgató-helyettes szerint mi sem mutatja jobban a generációkat kiszolgáló utazási iroda népszerűségét, mint egy 2008-as, a Nielsennel közösen végzett közvélemény-kutatás, amely szerint az IBUSZ ismertsége a magyar lakosság körében 99%-os. Arra a kérdésre, hogy „mi jut eszébe az IBUSZ-ról?”, a megkérdezettek 37%-a a „régi idők utazási irodája/régi/régóta létezik” jelzőt használta, a vezetőség éppen ezért szükségesnek látta a megújítást, egy fiatalos image kialakítását, ami mind az irodai megjelenésben, mind a marketingben, mind a kiadványokban megjelenik.
Tervek és célok
A 370 munkaerőt foglalkoztató, 15,3 milliárd árbevétellel rendelkező utazási iroda 2012-ben 500 millió forintot szán informatikai fejlesztésre és hálózatépítésre, melynek része egy automata utazásszervező integrált létrehozása, az online jelenlét növelése akár más brand alatt is teret hódítva, illetve a saját és partnerhálózat látványos bővítése is. Komora Zoltán elmondta, hogy a tavalyi évet jelentős eredménnyel zárták, idén pedig az előző év szintjének elérése a cél.
Születésnapi kedvezmények
A 110. évfordulót olyan nagyszabású program- és akciósorozattal ünneplik, melynek országos kiterjesztése az összes IBUSZ irodát érinti. A cég májusban és júniusban – 6 héten keresztül – irodánként három napon át más-más nagyszabású akciókat kínál az utazni vágyóknak.