A Ryanair karácsonykor nagyon (talán túlzottan is) optimista jövőképet festett fel reklámaival. A Jab & Go szlogen jegyében (nagyjából a Küldd be az oltást aztán indulj!-ként fordítható) a légitársaság európai desztinációt hirdette, mondván a vakcináknak hála 2021 nyarán már a tömött spanyol tengerparton vagy olasz kávézókban lehet csapatni maszk és távolságtartás nélkül - legalábbis ezt üzenték a reklám képsorai.
{youtube|id=4b5kYsX3pKA|width=580}
Miután a reklámra elindulása óta összesen 2370 panasz érkezett a brit reklámfelügyelethez (Advertising Standards Authority), végül a hatóság csak levetette a hirdetést a Ryanairrel. A szervezet indoklása szerint a reklám felelőtlen viselkedésre öszönözte azokat, akik már megkapták az oltást, hiszen a képsorok azt sugallták, hogy a beoltottaknak nem kell betartaniuk az általános korlátozásokat sem (maszkviselet, távolságtartás).
A Ryanair azzal védekezett, hogy ők csak egy jókedvű reklámot készítettek, és különben sem előírás, hogy a nyaralókat maszkban kell ábrázolni. Hozzátették, ugyan elfogadják az ASA döntését, de jelzik, ez a határozat ellentmond a brit kormány vakcina-kommunikációjának.
Ezzel a Ryanair egy toplistára is felkerült, hiszen ez a hirdetés az ASA történetének harmadik legtöbb panaszt begyűjtő esete. Két alkalommal háborodtak fel még ennél is többen. Az egyik vitatott eset az volt, amelyben a Paddy Power fogadóiroda azt ajánlotta fel egy újsághirdetésben, hogy a vesztesek pénzét is visszafizeti, ha nem ítélik el Oscar Pistoriust. A második legtöbb panaszt összeszedő hirdetés pedig a Booking.comé, amely egyszerűen csak a booking yeah és a fucking yeah közötti hasonlóság miatt verte ki a biztosítékot sokaknál.
(via: Guardian)
Forrás: Guardian / Kreatív