A Wizz Air felháborítónak tartja a Malév újraállamosítását

A Wizz Air, Kelet-Közép Európa legnagyobb diszkont légitársasága az Európai Bizottsághoz fordul, hogy vizsgálja ki a magyar állam azon döntését, mely szerint újabb jelentős állami finanszírozással kívánja támogatni a folyamatosan veszteséges Malévet - tájékoztatta a Napi Turizmust közleményében a Wizz Air.

1) Wizz Air megkérdőjelezi a döntés jogszerűségét

A Malév újraállamosítása komoly kérdéseket vett fel annak jogszerűségéről. A lépés egyértelműen újabb állami támogatásnak minősíthető, ezúttal 25 milliárd forint értékben. Az Európai Bizottság részéről nem született támogató határozat a bejelentést megelőzően. Ezért, amennyiben a magyar állam mégis véghezviszi döntését, az több mint valószínűleg illegális állami támogatásnak minősül majd, mely sérti az állami támogatásra vonatkozó szabályokat, diszkriminatív, versenyellenes és semmilyen előnyt nem biztosít a fogyasztók számára.

2) Az állam az adófizetők pénzét költi a veszteséges Malévre

Több mint aggasztó, hogy a magyar állam nem lát semmi kifogásolni valót abban, hogy adófizetők pénzén olyan „befektetést” eszközöl, ami láthatóan teljesen ésszerűtlen, hiszen egy magánbefektető sem vállalkozott rá. Ugyanezt az összeget elkölthették volna arra is, hogy a Malév csőd kapcsán keletkezett negatív hatásokat kezeljék. Ehelyett az állam csak a problémát tartósítja.

3) A Malév újraállamosítása szembemegy az EU versenyszabályaival

A légiközlekedés liberalizációja jelentősen javította a szektor versenyképességét és komoly előnyöket hozott az utasoknak (alacsony árak, dinamikusan bővülő útvonalhálózatok és szolgáltatások köre). A versenyjog (beleértve az állami támogatásokra vonatkozó jogszabályokat) azért létezik, hogy ezt a versenyt fenntartsa és megvédje. A magyar államnak, ha már nem is támogatja, de tiszteletben kellene tartania és nem megsérteni azt. Az államnak hagyni kellene, hogy a versenyképes piaci szereplők betöltsék azt az űrt, amit a Malév eltűnése átmenetileg okozna a magyar piacon.

4) A Malév egy életképtelen légitársaság, és ez a jövőben is így marad

A Malév egy életképtelen vállalkozás, amely felelőtlen pénzügyi gazdálkodás miatt rekord veszteséget termelt az elmúlt évek folyamán. Teljesen nyilvánvaló, hogy esetleges eltűnése nem nagyon rázza majd meg a magyar utasokat, hiszen a lakosság mindössze 5%-a veszi igénybe a Malév szolgáltatásait. Számos európai példán tanulhatna a magyar kormány, hiszen a belga és a svájci állam is sikeresen, az európai versenyjogi előírások tiszteletben tartásával tudták kezelni a nemzeti légitársaságok eltűnését (értsd: engedték csődbe menni) és az átmeneti visszaesés után segítették az érintett repterek (Brüsszel, Zürich vagy Milán Malpensa) forgalmának újraépítését A Malév újraállamosítása nem oldja meg a légitársaság helyzetét, hiszen teljesen nyilvánvaló, hogy a későbbiekben is szükség lesz még adóforintokra - olvasható a közleményben. 


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.