A Wizz Air felháborítónak tartja a Malév újraállamosítását

A Wizz Air, Kelet-Közép Európa legnagyobb diszkont légitársasága az Európai Bizottsághoz fordul, hogy vizsgálja ki a magyar állam azon döntését, mely szerint újabb jelentős állami finanszírozással kívánja támogatni a folyamatosan veszteséges Malévet - tájékoztatta a Napi Turizmust közleményében a Wizz Air.

1) Wizz Air megkérdőjelezi a döntés jogszerűségét

A Malév újraállamosítása komoly kérdéseket vett fel annak jogszerűségéről. A lépés egyértelműen újabb állami támogatásnak minősíthető, ezúttal 25 milliárd forint értékben. Az Európai Bizottság részéről nem született támogató határozat a bejelentést megelőzően. Ezért, amennyiben a magyar állam mégis véghezviszi döntését, az több mint valószínűleg illegális állami támogatásnak minősül majd, mely sérti az állami támogatásra vonatkozó szabályokat, diszkriminatív, versenyellenes és semmilyen előnyt nem biztosít a fogyasztók számára.

2) Az állam az adófizetők pénzét költi a veszteséges Malévre

Több mint aggasztó, hogy a magyar állam nem lát semmi kifogásolni valót abban, hogy adófizetők pénzén olyan „befektetést” eszközöl, ami láthatóan teljesen ésszerűtlen, hiszen egy magánbefektető sem vállalkozott rá. Ugyanezt az összeget elkölthették volna arra is, hogy a Malév csőd kapcsán keletkezett negatív hatásokat kezeljék. Ehelyett az állam csak a problémát tartósítja.

3) A Malév újraállamosítása szembemegy az EU versenyszabályaival

A légiközlekedés liberalizációja jelentősen javította a szektor versenyképességét és komoly előnyöket hozott az utasoknak (alacsony árak, dinamikusan bővülő útvonalhálózatok és szolgáltatások köre). A versenyjog (beleértve az állami támogatásokra vonatkozó jogszabályokat) azért létezik, hogy ezt a versenyt fenntartsa és megvédje. A magyar államnak, ha már nem is támogatja, de tiszteletben kellene tartania és nem megsérteni azt. Az államnak hagyni kellene, hogy a versenyképes piaci szereplők betöltsék azt az űrt, amit a Malév eltűnése átmenetileg okozna a magyar piacon.

4) A Malév egy életképtelen légitársaság, és ez a jövőben is így marad

A Malév egy életképtelen vállalkozás, amely felelőtlen pénzügyi gazdálkodás miatt rekord veszteséget termelt az elmúlt évek folyamán. Teljesen nyilvánvaló, hogy esetleges eltűnése nem nagyon rázza majd meg a magyar utasokat, hiszen a lakosság mindössze 5%-a veszi igénybe a Malév szolgáltatásait. Számos európai példán tanulhatna a magyar kormány, hiszen a belga és a svájci állam is sikeresen, az európai versenyjogi előírások tiszteletben tartásával tudták kezelni a nemzeti légitársaságok eltűnését (értsd: engedték csődbe menni) és az átmeneti visszaesés után segítették az érintett repterek (Brüsszel, Zürich vagy Milán Malpensa) forgalmának újraépítését A Malév újraállamosítása nem oldja meg a légitársaság helyzetét, hiszen teljesen nyilvánvaló, hogy a későbbiekben is szükség lesz még adóforintokra - olvasható a közleményben. 


Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken

Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken  

2025. február 5-én, szerdán a poggyászkezelők tiltakozása miatt részleges sztrájkokra lehet számítani az olaszországi repülőtereken.
Spanyolország: új vasúti bérlet a turisták számára

Spanyolország: új vasúti bérlet a turisták számára 

 A bérlet többféle utazási lehetőségeket kínál.
Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás

Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás  

Ezt a versenyt akár nálunk is megrendezhetnénk. Több jelölt is jogosult lehetne arra, hogy felkerüljön a dobogó tetejére.
Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje.
Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit

Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit 

2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?

Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál? 

Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről

Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről 

Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér

Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér 

A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE

Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE 

Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.