2ht Valljuk be, a Kartago Tours mindenkiből érzelmeket vált ki. Az utazási szakmán belül akadnak, akik rossz néven veszik, hogy bejáratott, sikeres desztinációkra indítanak utakat, az utasok pedig főként azért keresik meg önöket, mert az áraik sokszor mélyen a többiek alatt vannak, vagyis a nagyon keresett „last minute” profilú utazási irodák közé tartoznak.
– Vegyük sorba a válaszokat: Soha nem hangoztattuk, hogy mindenütt úttörők szeretnénk lenni. Bár az igaz, az arab lakta országokat mindig előnyben részesítettük és részesítjük ma is. Nálunk a döntő szempont, hogy mi a jó az utasnak. Hol tud úgy pihenni, hogy közben bőven akad látnivaló, érdekesség, amelyet megnézhet, kultúrálódhat a pihenése idején? Biztos vagyok abban, hogy sem Jordánia, sem Marokkó (az új úti célok közül) az infrastruktúra jelentős hiánya miatt nem lesz hosszú távú desztináció, hanem mindkettő csupán egy-egy divatos hely, amelyre mostanában sokan ellátogatnak, azonban később ez a lendület biztos majd alábbhagy. Az pedig köztudott, hogy minden évben nyitunk egy új hely felé – idén éppen Marokkó következett. Ami a kérdés második felét illeti: a piac belekényszerített minket is egy olyan versenybe, amelyben sosem szerettünk volna részt venni, de tudomásul kell venni, e nélkül nem létezhetnénk sikeresen, nem mutathatnánk fel olyan eredményeket, amelyekkel jelen pillanatban rendelkezünk. Eddig is voltak, ezután is lesznek „last minute” útjaink, mert sajnos az emberek ezeket keresik. Valóban egy vicc, de tény, néha „akciós”-ként drágábban hirdetünk meg egy-egy utat, mint ahogy az az eredeti katalógusárban szerepel, és azonnal annyian jelentkeznek rá, hogy rögvest elfogynak ezek az „akciós” ajánlataink.
2ht A minap jelent meg egy cáfolat a magyarországi TUI-tól, hogy nem vásárolnak be a hazai Kartagóban, csupán az önök cseh partnercégével áll a kinti vállalatuk tárgyalásban. Mi az igazság?
– Érdemes valamit tisztázni: sehol nem vásárolta fel a TUI a Kartagót, csupán annyi történt, hogy a kinti cégtársunk partnert váltott jó néhány desztináció esetében. Egyiptomban és Törökországban például ugyanazt a partnercéget választottuk, akárcsak a TUI. Ha nálunk vagy akár a cseh társainknál egybeolvadt volna a két cég, tehát felvásárolta volna a nagyobb a kisebbet, kötelező lenne Csehországban és nálunk is a jellegzetes „szép mosoly”, vagyis a TUI ismert szimbóluma, ezt pedig ezentúl sem láthatja senki sem a prospektusainkban, sem az irodáinkban vagy bárhol másutt. Szerencsére tőkeerős a cégünk, és nem tervezzük, hogy összekötjük másokkal magunkat. Beolvadásról, felvásárlásról tehát nincs szó.
2ht Láttam az UTAZÁS Kiállításon mind a szakmai napon, mind a nagyközönségnek szánt időben: végig ott ült a reprezentatív standjukon, és egyfolytában tárgyalt. Milyenek a tapasztalatok?
– Sajnos kevésbé reményt keltőek, mint tavaly, pedig emlékezzünk, akkoriban tört ki éppen az iraki háború. Most azonban sokkal kevesebb volt a konkrét foglalás. Azonban nem aggódom, mert tudom, az emberek kivárnak: most csak körülnéztek, érdeklődtek, hazavitték a prospektusokat és később kezdik a konkrét foglalást.
2ht Reggeltől estig ott hajtott a többiekkel a kiállításon. Nem fáradt el?
– Ugyan mit mondhatnék erre? Csak annyit talán jelzésképpen: egyedül mentem be a kórházba a második lányomat megszülni, majd haza is szállítottam magunkat a kórházból… Egy hónapig lehettem csupán otthon vele, utána várt a munka, hiszen a nyári katalógusnak időre meg kellett jelennie. Azt hiszem, ezt a szakmában senkinek nem kell hosszan magyaráznom.