Az oroszok újabb járatnyitását hosszas előkészítés előzte meg Ritter Máté, a Budapest Airport járatfejlesztési menedzsere tájékoztatása szerint. Eredményképpen a harmadik járat közlekedik, sőt az idei téli menetrendben a budapesti az egyetlen régiós frekvencianövelés — büszkélkedett Roman Kharchenko, a légitársaság budapesti képviseletének vezetője. A járat október 29-től SU2032 / 2033 járatszámmal indul. Helyi idő szerint 08:40-kor száll majd fel Moszkva Seremetyevóról és 09:30-kor érkezik Budapestre. 10:30-kor indul vissza Moszkvába, ott 15 órakor száll le.
A szintén Airbus A320-as család gépével repült járat révén a moszkvába induló utasok idénre várt 200 ezres száma is újabb lépés a Ferihegy ismételt rekorddöntő eredményei felé. 2017-ben több mint 12,5 millió utasra számítanak, ami akár 13 is lehet— tudtuk meg Ritter Mátétól. Mint arról mi is újra meg újra beszámolunk, a budapesti utasok száma évek óta nő. Köszönhetően egyebek mellett a folyamatos járatnyitásoknak. Csak 2015 óta 36 új útvonalat nyitottak Budapestről.
A közel 70 éve repült moszkvai járat egyre növekvő számú átszálló utast hord rá Seremetyevóra. Az Aeroflot elsősorban a Távol-Keletre induló magyarokért száll a ringbe. Japán, Kína, Vietnám, Korea és különösen Thaiföld, de Kazahsztán felé is sokan szállnak át a jövő évi labdarúgó vb miatt újabb terminállal bővülő központi moszkvai repülőtéren. A belföldi átszállási idők 50, míg a nemzetköziek 70 perctől kezdődnek.
A SkyTeam-tag Aeroflot 4,4 éves átlagéletkorú flottáján tavaly 29 millió utast szállított, 11%-kal meghaladva előző évi eredményét. A Rossiya, Podeda, Aurora légitársaságokkal kiegészülő Aeroflot-csoport pedig 43,4 milliót mintegy 10%-os növekedés mellett. 2025-re nem kevesebbet tűzött ki célul az Aeroflot vezetése, minthogy a világ 20 legjobb légitársaságainak egyikeként 70 millió utast szállítson. Hasonlóan ambiciózusan néz Roman Kharchenko a közeli jövőbe: szeretné, ha két év múlva lejáró budapesti megbizatása végére, Prágához hasonlóan napi 5 járat kötné össze Moszkvát és Budapestet.