Pedig ezekben a feltételekben a szövetség és a fuvarozó már 2007 decemberében megállapodtak. A döntés nem érinti az Air India más, a szövetségi tag légitársaságokkal történő együttműködését. Az szövetség nem zárkózott el az újbóli tagfelvételi kérelemtől.
Az Air India egy ideje már küzd a Indian Airlines integrációjával, tetemes adóssággal küzd. A társaság mindenestre áprilisban, indiai bankárok konzorciumának bemutatott tervezetében megígérte, 2015-re nyereségessé válik.
Az Air India vezetősége jóváhagyta a tervet, mely szerint 40 milliárd rúpiával – 898 millió dollár – fogná vissza a költségeket és 50 milliárd rúpiával növelné az éves bevételt. Tőkeinjekció révén pedig hosszú távú kölcsönökké váltaná a cég rövid távú hiteleit. Szintén vállalta a társaság üzemélési és fenntartási költségeinek lefaragását és az Indian Airlines integrációjának mihamarabbi megoldását.
Forrás: ATW - Air Transport World