Úgy tudni, hogy hasonló tranzakciókhoz, illetve a korábbi értékbecslésekhez viszonyítva a piaci ár alatti ajánlatot adott az állam – a járvány előtt a repülőtér értékét 3 milliárd euróra becsülték.
A repülőtér többségi tulajdonjogának megszerzésével kapcsolatos feladatokra május végén Palkovics László innovációs és technológiai minisztert jelölték ki, aki kormánybiztosként látja ezt el.
A Bloomberg írt arról elsőként tavaly októberben, hogy a kormányhoz közeli befektetők konzorciuma ajánlatot tett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt-re.
Az AIRportal cikke arra is kitér, hogy a magyar kormány az elmúlt években többször kinyilvánította, hogy a repülőtér privatizációja elhibázott döntés volt, 2019-ben több kormányzati kritika is érte a Budapest Airportot a Ferihegyen uralkodó állapotok, elsősorban a fapados járatok által használt “bádogterminál” miatt. A repülőtér üzemeltetőjénél történt menedzsmentváltás, valamint az elmúlt egy évben elkészült beruházások eredményeként a nyílt támadások megszűntek, miközben hivatalos párbeszéd kezdődött az üzemeltető és a kormány között a repülőtér további fejlesztéseiről.
Forrás: Airportal.hu