Az amerikai légitársaság konkrét dátumot és menetrendet egyelőre nem hozott nyilvánosságra, de annyit igen, hogy nyár végétől naponta közlekedik majd JFK-ről és vissza, a repülőjegyek értékesítése a következő hetekben indul.
Később pedig tovább bővül a kínálat a Boston-Logan és Amszterdam közötti útvonallal, de erről sem közöltek részleteket.
Robin Hayes vezérigazgató kiemelte, hogy Londonhoz és Párizshoz hasonlóan a légitársaság Amszterdam esetében is le kívánja törni „a trösztellenes törvényekkel szemben mentességet élvező nagy amerikai légitársaságok és globális szövetségeseik által nagyon magas jegyárakon kínált, középszerű szolgáltatást”.
A vezető ezzel a kijelentésével arra utalhatott, hogy a légitársaság meglehetősen nehezen jutott hozzá a járatok indításához szükséges repülőtéri résidőkhöz az amszterdami repülőtéren.
A Jetblue a Flybe csődje után nyújtott be igényt a brit regionális légitársaság megürült slotjaira. A járatok elindításához szükséges jóváhagyást csak az USA közlekedési minisztériumához a hollandok versenyromboló és diszkriminatív hozzáállása ellen benyújtott panaszt követően, márciusban sikerült megszereznie a légitársaságnak az amszterdami résidők koordinálásáért felelős szervezettől (ACNL), kezdetben csak a nyári időszakra, és a hét napjain más-más időpontokra.
A légitársaság közlése kitér arra, hogy egy holland bíróság a múlt héten elutasította az ország kormányának azon kezdeményezését, hogy ősztől évi 460 000-re korlátozzák a le- és felszállások számát Schipholon, ami szerintük megerősítette a Jetblue piacra lépésének létjogosultságát. Ugyanakkor arról egyelőre nem közölt részleteket a cég, hogy a 2023/24-es téli- és a 2024-es nyári menetrendre megtarthatja-e majd a résidőket.
Forrás: Airportal.hu