Az Air France tavalyi éve számokban

Több ezer repatriációs járat indult, 3 millió visszatérítési igényt dolgozott fel a társaság, és 400 ezer tonnával csökkentette a szén-dioxid-kibocsátását.

A január és a február az elmúlt évben még a megszokottak szerint alakult, márciusban azonban gyökeres változások álltak be a koronavírus-járvány miatt. A menentrend szerinti közlekedés május közepére szinte teljesen leállt, az állampolgárok hazaszállítását szolgáló, illetve áruszállító járatok közlekedtek csak. Az Air France 2100 repatrációs járatot üzemeltetett, amelyek fedélzetén 250 ezer francia állampolgárt szállított haza biztonságban.

Az év során az Air France a 2019-es szinthez képest 58,7 százalékkal kevesebb kapacitást tudott csak felkínálni. Az utolsó negyedévben az Air France biztosította a második legtöbb, naponta átlagosan mintegy 300 járatot Európában. A járattörlések miatt 3 millió utasnak térítette vissza a jegyek árát összesen 1,7 milliárd euró értékben.

A rendkívüli helyzet miatt a társaság bevezette az Air France Protect programot. Ennek keretében minden repülőjegy foglalási osztálytól függetlenül bármikor módosítható, ára teljes egészében visszaigényelhető, az Allianz Travellel közösen olyan utasbiztosítás áll rendelkezésre, amely a koronavírus-járvány hatásaira is kiterjed. A fedélzeten is szigorú egészségügyi intézkedéseket vezetett be a vállalat, amely a Skytrax-től négycsillagos Covid-biztonsági értékelést kapott.



A gazdaság működőképességének megőrzése érdekében az Air France minden áruszállító kapacitását bevetette, és újdonságként utasszállító járatokat is bevont a feladatba. Cargo géppel 557, utasszállítóval pedig további 1850 járat indult el. Az Air France 2020-ban 376 ezer tonna árut szállított.

Air France számára ebben a helyzetben is kiemelten fontos volt a fenntarthatóság, olyan intézkedéseket vezetett be, amelyek tovább csökkentették a repülés környezeti lábnyomát. A pontosabb üzemanyag-tervezés és környezettudatosággot szem előtt tartó pilótaeljárások okán a forgalomcsökkenésből adódó visszaesésen felül további 400 ezer tonnával mérséklődött a társaság szén-dioxid-kibocsátása. A flottában 16 új generációs repülőgép volt az év végén, miután folytatódott, és idén is folytatódik az Airbus A350-esek átvétele.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.