Még mindig kevés a konkrétum, és sok a találgatás azzal kapcsolatban, hogy mi okozhatta, hogy pünkösdhétfőn 228 utasával az Atlanti-óceánba zuhant az Air France 447-es járata. A lapok nemrég azt írták: a viszgálatok során kiderült, hogy az irányítótoronynak automatikusan információkat továbbító rendszer a pilótafülke mérőműszereinek jegesedését jelezte. A hírre több pilóta kijelentette, hogy nem hajlandó fölszállni a jegesedésre hajlamos régi műszerekkel, erre pedig a francia légitársaság közölte, hogy valamennyi Airbus 330-asát új sebességmérő szondával szereli fel. Jóllehet, ezt már a tragédiát megelőzően is elhatározták, derül ki az Air France legújabb sajtóközleményéből:
"Az előrehaladási jelentés nyilvánosságra hozatala után az Air France szeretné hangsúlyozni:
- Az Airbus 2008. novemberi ajánlásában, ami helyettesíti a 2007. szeptemberi ajánlást, a jegesedési probléma megoldása már nem szerepelt a Thalčs AA Pitot szondák cseréjének okaként Thalčs BA Pitot szondákkal.
- 2009. április 15-én laboratóriumi tesztelést követően az Airbus ajánlotta a Thalčs BA Pitot szondák értékelését valós működési körülmények között.
- 2009. április 27-én az Air France nem várt tovább az értékelés eredményeire, hanem döntést hozott, hogy a légiflottában található összes A330 és A340 repülőgépét Thalčs BA Pitot szondákkal szerelje fel." - szól az Air France közleménye, amely arra ki kitér, hogy Air France számára természetesen központi jelentőségű, hogy megtalálják a repülési adatokat és a hangfelvételt tartalmazó fekete dobozokat, ami segít a kutatóknak a baleset okainak elemzésében, bármi is legyen az. Ezért minden lehetséges erőfeszítést meg kell tenni, és az Air France köszönetet mond a francia hatóságoknak, hogy példa nélküli erőforrásokat mozgósítanak a tengeri kutatás folytatása során. Az Air France szintén szeretné megköszönni a brazíliai hatóságoknak a baleset helyszínén végzett eddigi kutatásokat.