Az egyik legrosszabb teljesítményt a Malév mutatja a régióban, amely már évek óta komoly veszteséggel működik - írja a Reuters. A lengyel nemzeti légitársaság, a LOT esetén az üzemanyagárak növekedése mellett a bevételek és a forgalom visszaesése is kedvezőtlen volt a tavalyi évben. A társaság ismét elhalasztotta a privatizációt és a részvények tőzsdei kibocsátását. A múlt héten új vezérigazgatót nevezett ki, amely az elmúlt öt éven belül már ötször fordult elő. Az Austrian Airlines nagy valószínűséggel egyesül a Lufthansával, a német légitársaság ugyanis ajánlatot tett osztrák szektortársára. A cseh légitársaság, a CSA értékesítése február óta van napirenden, az Air France-KLM és az Aeroflot is érdeklődik a cég iránt. A Malév heteken belül friss tőkéhez juthat új befektetőkön keresztül - nyilatkozta a légitársaság vezérigazgatója a Reutersnek. A szerb állami légitársaság, a JAT Airways pedig a tervek szerint alkalmazottainak felét elbocsátaná annak érdekében, hogy túlélje a válságot. Az Exane BNP Paribas elemzője szerint a legalacsonyabb költségekkel működő diszkont légitársaságok kerülhetnek ki nyertesen a szituációból. A Wizz Air növekedni tudott a tavalyi évben és a cég vezérigazgatója azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy 2009-ben 35 százalékkal gyarapodhat utasforgalma. Ezek között is többet elért azonban a válság. A SkyEurope legutóbb már forgalmát sem tudta növelni, a cég pedig eddig még soha nem termelt nyereséget és részvényeinek árfolyama egészen 0.2 euróig süllyedt. A CentralWings, a LOT diszkont leányvállalata a tavalyi év óta pedig már csak charterjáratokat üzemeltet.
Az egyik legrosszabbul teljesítő légitársaság a régióban: a Malév
A közép-kelet-európai nemzeti légitársaságoknak egyre kisebb az esélyük arra, hogy megtartsák függetlenségüket, miután a gazdasági válság miatt csökken a kereslet, és a diszkont légitársaságok által generált verseny is egyre intenzívebbé válik - írja a Reuters cikke nyomán a portfolio.hu.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.