Az internetezők 42 százaléka online foglal repjegyet

Repülési tapasztalat tekintetében az idősebbek vezetnek, derül ki az NRC Piackutató 2008 első félévében 10 ezer fő online megkérdezésével végzett felméréséből.

A 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra nézve reprezentatív kutatásból kiderül, a 18-69 éves internetezők 42 százaléka ült már repülőgépen, és 16 százalék azok aránya, akik utaztak már fapadossal. Repülés tekintetében az idősebb korosztály rendelkezik nagyobb tapasztalattal; míg a 40 év alattiak csupán egyharmada, addig az ennél idősebbek több mint fele, 54 százaléka próbálta már a légi utazást.

Néhány évvel korábban a fapados légitársaságok megjelenésekor olyanok számára is elérhetővé vált az utazás ezen formája, akik korábban nem engedhették meg maguknak ezt a „luxust”. Bár a technológiai vívmányok, az internet, a digitális-elektronikai eszközök használatának terén az idősebbek kevesebb tapasztalattal rendelkeznek fiatalabb társaiknál, a repüléssel kapcsolatban fordított a helyzet; a 40 év feletti internetezők szignifikánsan magasabb aránya repült már életében, mint az alacsonyabb korosztály tagjai.

A légi utazásban való jártasság a válaszadók iskolázottságával is összefügg. Míg a diplomások közel kétharmada, addig az érettségizettek 40 százaléka, az ennél alacsonyabb végzettségűeknek pedig kevesebb, mint egynegyede ült már repülőn. 

A felmérés során az NRC Piackutató az internetezők repülőjegy foglalási módjait is vizsgálta. A helyfoglalást a repülést már kipróbált internetezők 61 százaléka intézi saját maga. Közülük 42 százalék azok aránya, akik online foglalást vesznek igénybe a légitársaság weboldala (35 százalék) vagy az utazási iroda (7 százalék) honlapján keresztül. Az utazási irodákra a célcsoport 40 százaléka bízza a jegyfoglalást. Feltehetően ők azok, akik a teljes út megszervezését ezen ügynökségekre hagyják egyrészt kényelmi okokból, másrészt pedig az így elérhető kedvezőbb csomagárak (utazás, szállás, ellátás) miatt. A többi utas a légitársaság jegyirodájában (10 százalék), közvetlenül a repülőtéren (3 százalék) vagy call-centeren keresztül (3 százalék) vásárolja menetjegyét. A felsorolásból jól kitűnik az online csatorna szerepe és népszerűsége a szolgáltatás értékesítése során.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.