A 14–69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra nézve reprezentatív kutatásból kiderül, a 18–69 éves internetezők 42 százaléka ült már repülőgépen, és 16 százalék azok aránya, akik utaztak már fapadossal. Repülés tekintetében az idősebb korosztály rendelkezik nagyobb tapasztalattal; míg a 40 év alattiak csupán egyharmada, addig az ennél idősebbek több mint fele, 54 százaléka próbálta már a légi utazást. Bár a technológiai vívmányok, az internet, a digitális-elektronikai eszközök használatának terén az idősebbek kevesebb tapasztalattal rendelkeznek fiatalabb társaiknál, a repüléssel kapcsolatban fordított a helyzet; a 40 év feletti internetezők szignifikánsan magasabb aránya repült már életében, mint az alacsonyabb korosztály tagjai. A légi utazásban való jártasság a válaszadók iskolázottságával is összefügg. Míg a diplomások csaknem kétharmada, addig az érettségizettek 40 százaléka, az ennél alacsonyabb végzettségűeknek pedig kevesebb mint egynegyede ült már repülőn. A felmérés során az NRC Piackutató az internetezők repülőjegy- foglalási módjait is vizsgálta. A helyfoglalást a repülést már kipróbált internetezők 61 százaléka intézi saját maga. Közülük 42 százalék azok aránya, akik online foglalást vesznek igénybe a légitársaság weboldala (35 százalék) vagy az utazási iroda (hét százalék) honlapján keresztül. Az utazási irodákra a célcsoport 40 százaléka bízza a jegyfoglalást. Feltehetőleg ők azok, akik a teljes út megszervezését ezen ügynökségekre hagyják, egyrészt kényelmi okokból, másrészt pedig az így elérhető kedvezőbb csomagárak miatt. A többi utas a légitársaság jegyirodájában (10 százalék), közvetlenül a repülőtéren (3 százalék) vagy call-centeren keresztül (3 százalék) vásárolja meg menetjegyét.
Az internetezők 42 százaléka online foglal repülőjegyet
Repülési tapasztalat tekintetében az idősebbek vezetnek, derül ki az NRC Piackutató 10 ezer fő online megkérdezésével végzett felméréséből.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.