A hazai utazásszervezők top 3-jába készül a Wizz Tours

Még egy év sem telt el azóta, hogy a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) regsiztrálta a Wizz Air Holdings Plc utazásszervezői leányvállalatát, a Wizz Tours Kft-t, a cég nem kevesebbet tűzött ki maga elé, minthogy a hazai utazásszervezői társadalom előkelőségei közé kerüljön. Barits János ügyvezető szerint erre hónapokon belül esélyük nyílik - derült egy kedden, a budapesti Korona szállóban annak apropóján tartott sajtóbeszélgetésen, hogy a cég megújította és továbbfejlesztette utazási csomagokat kínáló online platformját.

Optimizmusát a légitársaság korábban útvonaltervezését és a repülőtéri fejlesztéseket felügyelő vezetője a közelgő nyári szezonnak köszönhetően megugró foglalások mellett abban látja, hogy csak Magyarországról 3,5 millió utast fuvarozott a Wizz Air, akik ha nem is mind potenciális utasok, merítésnek nem rossz. Hasonló okokból regisztráltatta magát utazásszervezőként 10 másik országban is a Wizz Tours, illetve fontolgatja további európai országok „bevételét”. Az egyéni, online foglalási platformokat igénybe vevő, 25 évtől induló korosztályt célzó cég a Wizz Air teljes járathálózatát használva kínál ki- és beutat. De mint azt Barits János kifejtette, nem az utazási iroda határozza meg az útvonalfejlesztést, hanem lehetőségként tekint rá. Charterezni sem tervez az egyébként a nem charterező irodák közt, a 12%-os csoportban 750 milliós vagyoni biztosítékával a második helyett elfoglaló Wizz Tours.

Bár a Wizz Holding pénzügyi éve március 31-én lezárult, tőzsdei cég lévén az auditált adatok híján Barits János még nem kívánta elárulni, hogy pontosan hány utasuk volt, illetve hogyan alakul Magyarország esetében a ki- és beutazók aránya. Utazási szokásokról azonban kiderültek érdekességek. A magyarok legkedveltebb városlátogató úticéljai Barcelona, Lisszabon, London, Nápoly és Róma. A nyaraló desztinációk listáját Málta és Tenerife vezetik. Kettejüket Ciprus, Dubaj, a görög szigetek és Bulgária követik. Városlátogatással átlagosan 3,7 napot tölt 2,5 fő, költésük összesen 540 eurót tesz ki. Ugyanez a nyaralások esetében 6,6 nap, 2,4 fő 834 eurós költés. Az inkább városlátogatást vásárló küldőpiacok közül Svédország, Izrael, Egyesült Királyság, Hollandia viszik a prímet. Átlagosan 3,7 éjszakát töltenek nálunk 2,5-en a magyarokénál magasabb, 610 eurós költéssel. A különbség a szállodakategória-választásból adódik. A küldőpiacok közül különösen a svéd fejlődött ugrásszerűen. Ennek is köszönhető, hogy az utazásszervező honlapja október elejétől (az olasz mellett) svédül is elérhetővé válik.

Nem a semmiből robbant be a Wizz Tours a hazai utazásszervezői piacra. 2013-ban indították kísérleti jelleggel egy svéd utazásszervező hátterével az akkori weboldalt. Ekkor még csak repülőjegy-szállás kombóban gondolkodtak, majd látva a termék sikerét és az ebben rejlő kiaknázatlan lehetőségeket, úgy döntöttek, hogy a svéd partnerrel szakítva saját céget grundolnak. Így - meséli Barits János - teljes kontroll alatt tartható az összes szerződő partner. Számuk csak a szállodák esetében 30 ezerre tehető, de szaporodik az egyéb szolgáltatást nyújtó - repülőtéri transzfer, autóbérlés stb. - partnerek száma is, melyeket a honlap további fejlesztésével hamarosan nem aloldalon, hanem az út foglalásával azonos felületen intézhető.


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.