Optimizmusát a légitársaság korábban útvonaltervezését és a repülőtéri fejlesztéseket felügyelő vezetője a közelgő nyári szezonnak köszönhetően megugró foglalások mellett abban látja, hogy csak Magyarországról 3,5 millió utast fuvarozott a Wizz Air, akik ha nem is mind potenciális utasok, merítésnek nem rossz. Hasonló okokból regisztráltatta magát utazásszervezőként 10 másik országban is a Wizz Tours, illetve fontolgatja további európai országok „bevételét”. Az egyéni, online foglalási platformokat igénybe vevő, 25 évtől induló korosztályt célzó cég a Wizz Air teljes járathálózatát használva kínál ki- és beutat. De mint azt Barits János kifejtette, nem az utazási iroda határozza meg az útvonalfejlesztést, hanem lehetőségként tekint rá. Charterezni sem tervez az egyébként a nem charterező irodák közt, a 12%-os csoportban 750 milliós vagyoni biztosítékával a második helyett elfoglaló Wizz Tours.
Bár a Wizz Holding pénzügyi éve március 31-én lezárult, tőzsdei cég lévén az auditált adatok híján Barits János még nem kívánta elárulni, hogy pontosan hány utasuk volt, illetve hogyan alakul Magyarország esetében a ki- és beutazók aránya. Utazási szokásokról azonban kiderültek érdekességek. A magyarok legkedveltebb városlátogató úticéljai Barcelona, Lisszabon, London, Nápoly és Róma. A nyaraló desztinációk listáját Málta és Tenerife vezetik. Kettejüket Ciprus, Dubaj, a görög szigetek és Bulgária követik. Városlátogatással átlagosan 3,7 napot tölt 2,5 fő, költésük összesen 540 eurót tesz ki. Ugyanez a nyaralások esetében 6,6 nap, 2,4 fő 834 eurós költés. Az inkább városlátogatást vásárló küldőpiacok közül Svédország, Izrael, Egyesült Királyság, Hollandia viszik a prímet. Átlagosan 3,7 éjszakát töltenek nálunk 2,5-en a magyarokénál magasabb, 610 eurós költéssel. A különbség a szállodakategória-választásból adódik. A küldőpiacok közül különösen a svéd fejlődött ugrásszerűen. Ennek is köszönhető, hogy az utazásszervező honlapja október elejétől (az olasz mellett) svédül is elérhetővé válik.
Nem a semmiből robbant be a Wizz Tours a hazai utazásszervezői piacra. 2013-ban indították kísérleti jelleggel egy svéd utazásszervező hátterével az akkori weboldalt. Ekkor még csak repülőjegy-szállás kombóban gondolkodtak, majd látva a termék sikerét és az ebben rejlő kiaknázatlan lehetőségeket, úgy döntöttek, hogy a svéd partnerrel szakítva saját céget grundolnak. Így - meséli Barits János - teljes kontroll alatt tartható az összes szerződő partner. Számuk csak a szállodák esetében 30 ezerre tehető, de szaporodik az egyéb szolgáltatást nyújtó - repülőtéri transzfer, autóbérlés stb. - partnerek száma is, melyeket a honlap további fejlesztésével hamarosan nem aloldalon, hanem az út foglalásával azonos felületen intézhető.
A hazai utazásszervezők top 3-jába készül a Wizz Tours
Még egy év sem telt el azóta, hogy a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) regsiztrálta a Wizz Air Holdings Plc utazásszervezői leányvállalatát, a Wizz Tours Kft-t, a cég nem kevesebbet tűzött ki maga elé, minthogy a hazai utazásszervezői társadalom előkelőségei közé kerüljön. Barits János ügyvezető szerint erre hónapokon belül esélyük nyílik - derült egy kedden, a budapesti Korona szállóban annak apropóján tartott sajtóbeszélgetésen, hogy a cég megújította és továbbfejlesztette utazási csomagokat kínáló online platformját.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje
Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről
A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos
Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!
Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők
A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren
Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair
2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását
A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között
Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.