Bajorok vendégségben

Szeptemberben nagyszabású workshop keretében találkoztak a magyar utazási irodák a bajor idegenforgalmi szakma képviselőivel.

„Yes You Can", „All for One" – ilyen feliratú plakátokkal és buszhirdetésekkel terítette be az utóbbi héten Washington városát a Pepsi. Az időzítés nem véletlen: kedden iktatják be hivatalába Barack Obama új amerikai elnököt, és míg a korábbi ceremóniák nemigen hoztak izgalomba senkit, most minden tévécsatorna egész napos közvetítésre készül. A várható nézettség miatt pedig a hirdetők között is a Super Bowl döntőjéhez mérhető a teperés.

Szerencsés egybeesés
A Pepsi mosolyt formáló új retrólogóra épített arculatváltás optimizmus-üzenetét egyébként is mindenki nagyon hasonlónak tartotta az Obama-kampányéhoz, és bár az üdítőcég képviselői az Advertising Age-nek úgy nyilatkoztak, csak „szerencsés egybeesésről" van szó, a Pepsi most alaposan kihasználja a helyzetet az új amerikai elnök keddi, showműsorrá dagadt beiktatása előtt.

„Ez a beiktatás teljesen egyedi és történelmi. Nagyobb dolog, mint a Super Bowl döntője, egy fontos kulturális esemény, és ebben a párbeszédben részt kell vennünk" – magyarázta Anamaria Irazabal, a Pepsi védjegyigazgatója a lapnak.
 
A plakátok mellett a Pepsi hostessei vasárnap óta Washington-szerte Obama-kampányszlogenekkel díszített pepsis kitűzőket és sálakat osztogatnak. A kólacég új amerikai ügynöksége, a Los Angeles-i TBWA/Chiat/Day pedig egy új szpotot készített, amely a Pepsi kultúrtörténeti jelentőségét mutatja, és cselekvésre sarkallja a nézőket. „Mindenki azt várja, hogy az új elnök majd megváltoztat mindent. De mindannyiunknak be kell vonódnunk, és segítenünk kell a változást" – magyarázta Anamaria Irazabal.
 

{youtube|id=L3jmzrKWjWA|width=425|height=344}




A reggeli meg a beiktatás
A Pepsi egy weboldalt is indított: a RefreshEverything.com-ra feltölthető videókat egy nyílt multimédia-levélnek szánják az új washingtoni vezetés felé. Az Advertising Age betekintése szerint a viccestől a komolyig terjed a skála: van, aki a közműcégek megregulázását kéri, és van, aki azt, hogy kiáltsák ki nemzeti ételnek a pizzát, ha az olaszok még nem tették meg.

A Pepsi emellett egy konferenciát és egy gálát (a politizáló színészek alkotta Creative Coalition-ét) is támogat a beiktatás körüli rendezvények közül, míg a márkát tulajdonló PepsiCo egy másik brandje, a Quaker Oats reggeli pehely bloggerek rendezte beiktatási partikat szponzorál. „Nem sok ilyen globális esemény van, de a beiktatás mozzanata érdekesen összeillik a reggellel és a reggelivel" – magyarázta Shelley Haus, a Quaker reggeli termékeinek marketingvezetője.

Bár a prímet a PepsiCo viszi, más márkák is megpróbálnak hasznot húzni a beiktatás miatti izgalomból. Az Ikea saját bútoraiból felépítette az elnöki Ovális Iroda mását a washingtoni Grand Union metrómegállóban, míg a Donkin' Donuts a beiktatás hetében egy limitáltan hozzáférhető csillagos-sávos fánkot árul.

A kanadai központú, Magyarországon is jelen levő Pixman mobil- és interaktív marketing cég pedig

Join the wave

címen indított weboldalt: az erre feltöltött videókban a felhasználók hullámzással üdvözölhetik az új elnököt, a legjobb anyagokból pedig összevágnak egy best of videót, amelyet eljuttatnak Obamához.

 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.