Bajorok vendégségben

Szeptemberben nagyszabású workshop keretében találkoztak a magyar utazási irodák a bajor idegenforgalmi szakma képviselőivel.

„Yes You Can", „All for One" – ilyen feliratú plakátokkal és buszhirdetésekkel terítette be az utóbbi héten Washington városát a Pepsi. Az időzítés nem véletlen: kedden iktatják be hivatalába Barack Obama új amerikai elnököt, és míg a korábbi ceremóniák nemigen hoztak izgalomba senkit, most minden tévécsatorna egész napos közvetítésre készül. A várható nézettség miatt pedig a hirdetők között is a Super Bowl döntőjéhez mérhető a teperés.

Szerencsés egybeesés
A Pepsi mosolyt formáló új retrólogóra épített arculatváltás optimizmus-üzenetét egyébként is mindenki nagyon hasonlónak tartotta az Obama-kampányéhoz, és bár az üdítőcég képviselői az Advertising Age-nek úgy nyilatkoztak, csak „szerencsés egybeesésről" van szó, a Pepsi most alaposan kihasználja a helyzetet az új amerikai elnök keddi, showműsorrá dagadt beiktatása előtt.

„Ez a beiktatás teljesen egyedi és történelmi. Nagyobb dolog, mint a Super Bowl döntője, egy fontos kulturális esemény, és ebben a párbeszédben részt kell vennünk" – magyarázta Anamaria Irazabal, a Pepsi védjegyigazgatója a lapnak.
 
A plakátok mellett a Pepsi hostessei vasárnap óta Washington-szerte Obama-kampányszlogenekkel díszített pepsis kitűzőket és sálakat osztogatnak. A kólacég új amerikai ügynöksége, a Los Angeles-i TBWA/Chiat/Day pedig egy új szpotot készített, amely a Pepsi kultúrtörténeti jelentőségét mutatja, és cselekvésre sarkallja a nézőket. „Mindenki azt várja, hogy az új elnök majd megváltoztat mindent. De mindannyiunknak be kell vonódnunk, és segítenünk kell a változást" – magyarázta Anamaria Irazabal.
 

{youtube|id=L3jmzrKWjWA|width=425|height=344}




A reggeli meg a beiktatás
A Pepsi egy weboldalt is indított: a RefreshEverything.com-ra feltölthető videókat egy nyílt multimédia-levélnek szánják az új washingtoni vezetés felé. Az Advertising Age betekintése szerint a viccestől a komolyig terjed a skála: van, aki a közműcégek megregulázását kéri, és van, aki azt, hogy kiáltsák ki nemzeti ételnek a pizzát, ha az olaszok még nem tették meg.

A Pepsi emellett egy konferenciát és egy gálát (a politizáló színészek alkotta Creative Coalition-ét) is támogat a beiktatás körüli rendezvények közül, míg a márkát tulajdonló PepsiCo egy másik brandje, a Quaker Oats reggeli pehely bloggerek rendezte beiktatási partikat szponzorál. „Nem sok ilyen globális esemény van, de a beiktatás mozzanata érdekesen összeillik a reggellel és a reggelivel" – magyarázta Shelley Haus, a Quaker reggeli termékeinek marketingvezetője.

Bár a prímet a PepsiCo viszi, más márkák is megpróbálnak hasznot húzni a beiktatás miatti izgalomból. Az Ikea saját bútoraiból felépítette az elnöki Ovális Iroda mását a washingtoni Grand Union metrómegállóban, míg a Donkin' Donuts a beiktatás hetében egy limitáltan hozzáférhető csillagos-sávos fánkot árul.

A kanadai központú, Magyarországon is jelen levő Pixman mobil- és interaktív marketing cég pedig

Join the wave

címen indított weboldalt: az erre feltöltött videókban a felhasználók hullámzással üdvözölhetik az új elnököt, a legjobb anyagokból pedig összevágnak egy best of videót, amelyet eljuttatnak Obamához.

 


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.