Bajorok vendégségben

Szeptemberben nagyszabású workshop keretében találkoztak a magyar utazási irodák a bajor idegenforgalmi szakma képviselőivel.

„Yes You Can", „All for One" – ilyen feliratú plakátokkal és buszhirdetésekkel terítette be az utóbbi héten Washington városát a Pepsi. Az időzítés nem véletlen: kedden iktatják be hivatalába Barack Obama új amerikai elnököt, és míg a korábbi ceremóniák nemigen hoztak izgalomba senkit, most minden tévécsatorna egész napos közvetítésre készül. A várható nézettség miatt pedig a hirdetők között is a Super Bowl döntőjéhez mérhető a teperés.

Szerencsés egybeesés
A Pepsi mosolyt formáló új retrólogóra épített arculatváltás optimizmus-üzenetét egyébként is mindenki nagyon hasonlónak tartotta az Obama-kampányéhoz, és bár az üdítőcég képviselői az Advertising Age-nek úgy nyilatkoztak, csak „szerencsés egybeesésről" van szó, a Pepsi most alaposan kihasználja a helyzetet az új amerikai elnök keddi, showműsorrá dagadt beiktatása előtt.

„Ez a beiktatás teljesen egyedi és történelmi. Nagyobb dolog, mint a Super Bowl döntője, egy fontos kulturális esemény, és ebben a párbeszédben részt kell vennünk" – magyarázta Anamaria Irazabal, a Pepsi védjegyigazgatója a lapnak.
 
A plakátok mellett a Pepsi hostessei vasárnap óta Washington-szerte Obama-kampányszlogenekkel díszített pepsis kitűzőket és sálakat osztogatnak. A kólacég új amerikai ügynöksége, a Los Angeles-i TBWA/Chiat/Day pedig egy új szpotot készített, amely a Pepsi kultúrtörténeti jelentőségét mutatja, és cselekvésre sarkallja a nézőket. „Mindenki azt várja, hogy az új elnök majd megváltoztat mindent. De mindannyiunknak be kell vonódnunk, és segítenünk kell a változást" – magyarázta Anamaria Irazabal.
 

{youtube|id=L3jmzrKWjWA|width=425|height=344}




A reggeli meg a beiktatás
A Pepsi egy weboldalt is indított: a RefreshEverything.com-ra feltölthető videókat egy nyílt multimédia-levélnek szánják az új washingtoni vezetés felé. Az Advertising Age betekintése szerint a viccestől a komolyig terjed a skála: van, aki a közműcégek megregulázását kéri, és van, aki azt, hogy kiáltsák ki nemzeti ételnek a pizzát, ha az olaszok még nem tették meg.

A Pepsi emellett egy konferenciát és egy gálát (a politizáló színészek alkotta Creative Coalition-ét) is támogat a beiktatás körüli rendezvények közül, míg a márkát tulajdonló PepsiCo egy másik brandje, a Quaker Oats reggeli pehely bloggerek rendezte beiktatási partikat szponzorál. „Nem sok ilyen globális esemény van, de a beiktatás mozzanata érdekesen összeillik a reggellel és a reggelivel" – magyarázta Shelley Haus, a Quaker reggeli termékeinek marketingvezetője.

Bár a prímet a PepsiCo viszi, más márkák is megpróbálnak hasznot húzni a beiktatás miatti izgalomból. Az Ikea saját bútoraiból felépítette az elnöki Ovális Iroda mását a washingtoni Grand Union metrómegállóban, míg a Donkin' Donuts a beiktatás hetében egy limitáltan hozzáférhető csillagos-sávos fánkot árul.

A kanadai központú, Magyarországon is jelen levő Pixman mobil- és interaktív marketing cég pedig

Join the wave

címen indított weboldalt: az erre feltöltött videókban a felhasználók hullámzással üdvözölhetik az új elnököt, a legjobb anyagokból pedig összevágnak egy best of videót, amelyet eljuttatnak Obamához.

 


Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.