Beérőben a Ryanair új koncepciója?

„Kedvesebbek vagyunk az utasainkhoz” - állította Klaudia Kalazna, a légitársaság régiónkért felelős értékesítési és marketing menedzsere sajtósa kedden, Budapesten, a Ryanair jövő évi terveit bemutató esemény alkalmával.

Valóban, az utóbbi évben látványos változások mentek végbe a kék-sárga fapados háza táján. Hogy ez a kedvességre is kiterjed-e vagy sem, azt döntsék el az utasok maguk. A webes kiszolgálás azonban rengeteget egyszerűsödött, illetve mintegy versenyre kelve az easyJettel, O'Learyék is nyitottak az üzleti utazók felé egy sor - plusz pénzért vásárolható - kényelmi szolgáltatással. Kalazna szerint ez beérni látszik; elmondása szerint utasaik 27%-a fizeti meg az extra bánásmódot. A bő negyednyi arányhoz hozzájárult a GDS-szolgáltatókkal - Amadeus, Worldspan, Galileo - kezdett együttműködés is. Ezen is felbuzdulva 2024-ig a légitársaság 22 milliárd dolcsiból 520-ra növelné flottáját. A rendelést Boeing 737-800 és a 737 Max típusokra adták le. Különösen utóbbira büszke a cég; a fapadosan 197 utasra székezett keskeny törzsű gép 18%-kal kevesebb üzemeanyagot pöffent el elődeinél és még csendesebb is. A gigaméretű flottával 2024-re már évi 150 millióra tervezi növelni utasforgalmát a fuvaros. Ja, a 737 Maxokon eltűnik a vegyes érzelmeket kiváltó sárga szín a kabinból.

Budapest bár remekül hozza a számokat a cégnek, és még növekszik is, azért mégsem váltotta be maradéktalanul a Malév csődje idején iránta táplált reményeket. Ezt talán jól illusztrálja az itt állomásoztatott gépek számának csökkenése; 2014-ben és jövőre is voltaképpen 2,5 gép - nem mindig éjszakázik itt mindhárom - látja el a ferihegyi bázist. A gépparkkal jövőre 15 célállomást repülnek, köztük egy újat, Athént, hetente négyszer, március 31-től. Több útvonalon lesz járatsűrítés: Bristol és Pisa heti 3 az eddigi 2 helyett, Brüsszel, Dublin, Milánó és Róma a nyári menetrendtől naponta repül, London naponta háromszor, Madrid heti ötször, Treviso/Velence dupláz a heti négy járattal. A terv: 2015-ben az ideinél 100 ezerrel több, 1,3 millió utast szállítani Budapestről. Kihívás lehet a bő két géppel feladat, ha a légitársaság azon számítását vesszük alapul, hogy egy gép évente 300 ezer utast visz.

Utóbbi időkben felmerült a Ryanair esetleges transzatlanti nyitása. Kalaznától szerint erre még 3-5 évet várni kell, egyben cáfolta, hogy az Azori-szigeteki bázist félúton lévő megállóként iktatták volna a hálózatba, hogy a jelenegi típusokkal repülhessenek. „A tengerentúlra teljesen más típust állítanánk üzembe, kétosztályos elrendezésben” - tette hozzá.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.