Beérőben a Ryanair új koncepciója?

„Kedvesebbek vagyunk az utasainkhoz” - állította Klaudia Kalazna, a légitársaság régiónkért felelős értékesítési és marketing menedzsere sajtósa kedden, Budapesten, a Ryanair jövő évi terveit bemutató esemény alkalmával.

Valóban, az utóbbi évben látványos változások mentek végbe a kék-sárga fapados háza táján. Hogy ez a kedvességre is kiterjed-e vagy sem, azt döntsék el az utasok maguk. A webes kiszolgálás azonban rengeteget egyszerűsödött, illetve mintegy versenyre kelve az easyJettel, O'Learyék is nyitottak az üzleti utazók felé egy sor - plusz pénzért vásárolható - kényelmi szolgáltatással. Kalazna szerint ez beérni látszik; elmondása szerint utasaik 27%-a fizeti meg az extra bánásmódot. A bő negyednyi arányhoz hozzájárult a GDS-szolgáltatókkal - Amadeus, Worldspan, Galileo - kezdett együttműködés is. Ezen is felbuzdulva 2024-ig a légitársaság 22 milliárd dolcsiból 520-ra növelné flottáját. A rendelést Boeing 737-800 és a 737 Max típusokra adták le. Különösen utóbbira büszke a cég; a fapadosan 197 utasra székezett keskeny törzsű gép 18%-kal kevesebb üzemeanyagot pöffent el elődeinél és még csendesebb is. A gigaméretű flottával 2024-re már évi 150 millióra tervezi növelni utasforgalmát a fuvaros. Ja, a 737 Maxokon eltűnik a vegyes érzelmeket kiváltó sárga szín a kabinból.

Budapest bár remekül hozza a számokat a cégnek, és még növekszik is, azért mégsem váltotta be maradéktalanul a Malév csődje idején iránta táplált reményeket. Ezt talán jól illusztrálja az itt állomásoztatott gépek számának csökkenése; 2014-ben és jövőre is voltaképpen 2,5 gép - nem mindig éjszakázik itt mindhárom - látja el a ferihegyi bázist. A gépparkkal jövőre 15 célállomást repülnek, köztük egy újat, Athént, hetente négyszer, március 31-től. Több útvonalon lesz járatsűrítés: Bristol és Pisa heti 3 az eddigi 2 helyett, Brüsszel, Dublin, Milánó és Róma a nyári menetrendtől naponta repül, London naponta háromszor, Madrid heti ötször, Treviso/Velence dupláz a heti négy járattal. A terv: 2015-ben az ideinél 100 ezerrel több, 1,3 millió utast szállítani Budapestről. Kihívás lehet a bő két géppel feladat, ha a légitársaság azon számítását vesszük alapul, hogy egy gép évente 300 ezer utast visz.

Utóbbi időkben felmerült a Ryanair esetleges transzatlanti nyitása. Kalaznától szerint erre még 3-5 évet várni kell, egyben cáfolta, hogy az Azori-szigeteki bázist félúton lévő megállóként iktatták volna a hálózatba, hogy a jelenegi típusokkal repülhessenek. „A tengerentúlra teljesen más típust állítanánk üzembe, kétosztályos elrendezésben” - tette hozzá.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.