Bár a mesterséges intelligencia (MI) új jelenség, de az adatok keletkezése és felhasználása fél évszázados múltra tekint vissza a légitársaság esetén. 1958-ban egy operatív kutatási részleget hoztak létre, azzal a céllal, hogy a folyamatosan fejlődő iparág technológiai újításait kutassa az információ- és adatfolyam elemzésével. Ez vezetett a bevételkezelés kiterjesztéséhez a 90-es években, részben a múltbeli adatokra és a trendek azonosítására támaszkodva.
A 2000-es évek elején aztán a karbantartásban is elkezdték használni az adat alapú megközelítést és
létrejött a Prognosos, amely a meghibásodásokat igyekezett előre vetíteni.
Ezzel az eszközzel, amelyet ma már világszerte több mint 80 légitársaság használ, az Air France belépett a mesterséges intelligencia alapú, prediktív technológia korszakába.
Azóta az MI több kutatás-fejlesztési programba is beépült. Emellett az utasokkal való kapcsolattartásban, a fedélzeten várható csomagok és ételek számát előrejelző eszközökben, vagy az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a repülési útvonal optimalizálására szolgáló rendszerekben is alkalmaznak mesterséges intelligenciát.
A generatív MI megjelenésével új szintre emelkedett a technológia használata, mivel ezt az újítást már nemcsak az adatok elemzésére lehet használni. A franciák ma több mint 80 projektben alkalmazzák a generatív MI-t, ezek közül van, amely már előrehaladott fázisban van.
- A TALIA az Air France belső ChatGPT rendszere, amelyen keresztül a munkatársak biztonságos környezetben ismerkedhetnek meg a technológiával
- PAMELIA segítségével a repülőtéri személyzet gyors és pontos választ adhat az utazással kapcsolatban felmerült kérdésekre. A tesztfázis után ezt a megoldást jövőre vezeti be az Air France a Charles de Gaulle-repülőtéren.
- CHARLIE a karbantartókat segíti abban, hogy a javításhoz szükséges alkatrészek cikkszámát minél gyorsabban megtalálják.
- FOX pedig az ügyfelek visszajelzéseit elemzi és képes az irónia, a humor felismerésére is, így pontosabb elemzést tud készíteni az utasok tapasztalatairól.