A hazarepülést megelőző, a Boeing és a LOT által szervezett vacsora helyszínén egy méretes molinón a lengyel légitársaság színeit viselő Dreamliner nem Varsó vagy Seattle felhőkarcolói felett emelkedik a levegőbe. A gép hasa alatt az esti Budapest látható a kivilágított Országházzal, Margit híddal.
Jól néz ki, de miért pont Budapest? — szegeztük a kérdést Rafal Milczarskinak, a LOT vezérigazgatójának. Elmondta: nagyon számítanak Magyarországra a tengerentúli forgalomban. Később az egybegyűltek előtt azt is hozzátette, hogy „Közép-Európának szüksége van ránk.” „Közép- és Kelet-Európa nemzeti légitársaságává szeretnénk válni” — jelentette ki Adrian Kubicki, a LOT szóvivője még tavaly október végén egy munkatársunknak adott interjúban.
A lengyel zászlóvivő Budapestről a 787-8-assal repüli majd a Budapest-New York, Budapest-Chicago útvonalakat. A LOT flottájához a nyári menetrendtől csatlakozó Boeing 787-9-esen 294 utasnak 42-vel többnek van hely, mint a kisebb 787-8-ason. Utóbbi típust a LOT Európában elsőként állította forgalomba.
A 787-9 Lengyelországba repüléséről és a típusról hamarosan részletesen is beszámolunk.