Budapesten járt a Qatar Airways új business ülése

Dupla ágyként utalt még idén januárban Akbar Al Baker Qatar-vezér a légitársaság és a világ első, menetrend szerinti forgalomba állított Airbus A350-esének sajtóbemutatóján az ötcsillagos légitársaság 2015-től folyamatosan megújuló business osztályára, annak ülésére.

Nos, dupla ágyat leginkább utastársunkkal szorosan összebújva ad ki az egyébként kétségkívül terjedelmes ülés, amely nem véletlen végzett első helyen idén a Skytrax Legjobb Business Ülés címéért folytatott megmérettetésében. Qatarosan jól sikerült darabról van szó.

Az ülés januárban debütált az A350-esen és felmenő rendszerben a teljes flottán megjelenik. Az új ülést Ferihegyre a jól megszokott A320-as hozta el. Az egy gombnyomásra 2 méteres ággyá változtatható alkalmatosság bő fél méter széles. Ellentétben az útvonalon eddig használt ülésekkel itt az ülést tojáshéjszerűen körbevevő falaknak köszönhetően mintegy szeparéban egészen elvonulhat az ember. Legfeljebb kijutnia lehet nehezebb az ablak mellett ülőnek, ha folyosó melletti társa két méteren elnyúlva mély alvásban húzza a lóbőrt. Értelemszerűen a keskenytörzsűség sajátosságai miatt a 320-ason nem adható elő a „nagyvasakon” látható mutatvány, vagyis a szélestörzsűeken szintén négy ülés áll egy sorban, de mind folyosó mellett. De a 320-asok rövidebb útvonalakon repülnek. Természetesen a modern, fedélzeti híradástechnikai készülékek - mint a majd 40 centi szélességű monitor - mellett a Qatartól megszokott gasztro-élményben lubickolhat új ülésében az utas. 

A Budapestre közlekedő keskenytörzsűn továbbra is 12 business ülés van. Ezek a szélestörzsű flottán láthatók pár centivel itt-ott bevett megfelelői. Azonban a korábbi üléseknél nagyobb méretük miatt helyre volt szükségük - az economy rovására. Utóbbi pont annyi üléssel lett kevesebb, mint amennyi a business osztályon van. Így a Ferihegyre leggyakrabban közlekedő A320-as - amennyiben épp az új business-szel érkezik - ezentúl 120 turista üléssel repül.

Bár a típuson a korábbinál nagyobb helyet kapott a business, vizuálisan mégis összement a tér, ami az ülések már említett „falainak” köszönhető, valamint annak, hogy az ülések az eddigi párhuzam helyett ezentúl szöget zárnak be a folyosó hosszanti tengelyével, vagyis esetünkben mind az ablak felé fordul pár fokkal.

Első osztály Qataréknál csupán az A380-asokon marad. Mint azt Al Baker korábban kifejtette: az első osztályon mára az üzletembereket felváltották a luxusutakat megengedni képes szabadidős utazók. A válság óta az üzletemberek zömében business osztályon utaznak, az ő igényeik kiemelt fontosságúak.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.