Budapesten járt a Qatar Airways új business ülése

Dupla ágyként utalt még idén januárban Akbar Al Baker Qatar-vezér a légitársaság és a világ első, menetrend szerinti forgalomba állított Airbus A350-esének sajtóbemutatóján az ötcsillagos légitársaság 2015-től folyamatosan megújuló business osztályára, annak ülésére.

Nos, dupla ágyat leginkább utastársunkkal szorosan összebújva ad ki az egyébként kétségkívül terjedelmes ülés, amely nem véletlen végzett első helyen idén a Skytrax Legjobb Business Ülés címéért folytatott megmérettetésében. Qatarosan jól sikerült darabról van szó.

Az ülés januárban debütált az A350-esen és felmenő rendszerben a teljes flottán megjelenik. Az új ülést Ferihegyre a jól megszokott A320-as hozta el. Az egy gombnyomásra 2 méteres ággyá változtatható alkalmatosság bő fél méter széles. Ellentétben az útvonalon eddig használt ülésekkel itt az ülést tojáshéjszerűen körbevevő falaknak köszönhetően mintegy szeparéban egészen elvonulhat az ember. Legfeljebb kijutnia lehet nehezebb az ablak mellett ülőnek, ha folyosó melletti társa két méteren elnyúlva mély alvásban húzza a lóbőrt. Értelemszerűen a keskenytörzsűség sajátosságai miatt a 320-ason nem adható elő a „nagyvasakon” látható mutatvány, vagyis a szélestörzsűeken szintén négy ülés áll egy sorban, de mind folyosó mellett. De a 320-asok rövidebb útvonalakon repülnek. Természetesen a modern, fedélzeti híradástechnikai készülékek - mint a majd 40 centi szélességű monitor - mellett a Qatartól megszokott gasztro-élményben lubickolhat új ülésében az utas. 

A Budapestre közlekedő keskenytörzsűn továbbra is 12 business ülés van. Ezek a szélestörzsű flottán láthatók pár centivel itt-ott bevett megfelelői. Azonban a korábbi üléseknél nagyobb méretük miatt helyre volt szükségük - az economy rovására. Utóbbi pont annyi üléssel lett kevesebb, mint amennyi a business osztályon van. Így a Ferihegyre leggyakrabban közlekedő A320-as - amennyiben épp az új business-szel érkezik - ezentúl 120 turista üléssel repül.

Bár a típuson a korábbinál nagyobb helyet kapott a business, vizuálisan mégis összement a tér, ami az ülések már említett „falainak” köszönhető, valamint annak, hogy az ülések az eddigi párhuzam helyett ezentúl szöget zárnak be a folyosó hosszanti tengelyével, vagyis esetünkben mind az ablak felé fordul pár fokkal.

Első osztály Qataréknál csupán az A380-asokon marad. Mint azt Al Baker korábban kifejtette: az első osztályon mára az üzletembereket felváltották a luxusutakat megengedni képes szabadidős utazók. A válság óta az üzletemberek zömében business osztályon utaznak, az ő igényeik kiemelt fontosságúak.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.