Nos, dupla ágyat leginkább utastársunkkal szorosan összebújva ad ki az egyébként kétségkívül terjedelmes ülés, amely nem véletlen végzett első helyen idén a Skytrax Legjobb Business Ülés címéért folytatott megmérettetésében. Qatarosan jól sikerült darabról van szó.
Az ülés januárban debütált az A350-esen és felmenő rendszerben a teljes flottán megjelenik. Az új ülést Ferihegyre a jól megszokott A320-as hozta el. Az egy gombnyomásra 2 méteres ággyá változtatható alkalmatosság bő fél méter széles. Ellentétben az útvonalon eddig használt ülésekkel itt az ülést tojáshéjszerűen körbevevő falaknak köszönhetően mintegy szeparéban egészen elvonulhat az ember. Legfeljebb kijutnia lehet nehezebb az ablak mellett ülőnek, ha folyosó melletti társa két méteren elnyúlva mély alvásban húzza a lóbőrt. Értelemszerűen a keskenytörzsűség sajátosságai miatt a 320-ason nem adható elő a „nagyvasakon” látható mutatvány, vagyis a szélestörzsűeken szintén négy ülés áll egy sorban, de mind folyosó mellett. De a 320-asok rövidebb útvonalakon repülnek. Természetesen a modern, fedélzeti híradástechnikai készülékek - mint a majd 40 centi szélességű monitor - mellett a Qatartól megszokott gasztro-élményben lubickolhat új ülésében az utas.
A Budapestre közlekedő keskenytörzsűn továbbra is 12 business ülés van. Ezek a szélestörzsű flottán láthatók pár centivel itt-ott bevett megfelelői. Azonban a korábbi üléseknél nagyobb méretük miatt helyre volt szükségük - az economy rovására. Utóbbi pont annyi üléssel lett kevesebb, mint amennyi a business osztályon van. Így a Ferihegyre leggyakrabban közlekedő A320-as - amennyiben épp az új business-szel érkezik - ezentúl 120 turista üléssel repül.
Bár a típuson a korábbinál nagyobb helyet kapott a business, vizuálisan mégis összement a tér, ami az ülések már említett „falainak” köszönhető, valamint annak, hogy az ülések az eddigi párhuzam helyett ezentúl szöget zárnak be a folyosó hosszanti tengelyével, vagyis esetünkben mind az ablak felé fordul pár fokkal.
Első osztály Qataréknál csupán az A380-asokon marad. Mint azt Al Baker korábban kifejtette: az első osztályon mára az üzletembereket felváltották a luxusutakat megengedni képes szabadidős utazók. A válság óta az üzletemberek zömében business osztályon utaznak, az ő igényeik kiemelt fontosságúak.