A legnagyobb német fuvarozók, a Lufthansa és az Air Berlin elérték, hogy az új repülőtér (Frankfurt és München után) Németország harmadik legnagyobb repülőtere lehessen. Ezen túlmenően sikerült elérniük a „zöld” és civil társadalmi szervezeteknél, hogy a repülőtérre ne a 22.00 és 06.00 közötti éjszakai forgalmi szünet legyen érvényben, hanem hogy az úgynevezett „szükség zónák” (22.00-24.00 és 05.00-06.00) ünnepi korlátozás nélkül a forgalom rendelkezésére állhassanak, ami Európában egyedülálló.
Ezt elsősorban a Lufthansa szorgalmazta, aki a frankfurti teljes éjszakai stop miatt az új pályát gyakorlatilag nem használhatja, ezért a különjárati és áruszállító forgalmát részben Berlinbe telepíti át. Az AirBerlin a tervek szerint a nyári menetrend életbelépésével üzemelésének nagy részét szintén az új berlini HUB-ra rendezi át. Ezzel párhuzamosan csökkenhet az eddig különjárati HUB-ként működő müncheni repülőtér forgalma.
A Lufthansa 28 új európai desztinációt és kilenc új közel-keleti állomást indít Berlinből a június 3-val induló új menetrendjében. A legnagyobb német fuvarozó a Terminál hét utashídját kérte magáénak, amelyből az egyiket az új A-380 típus „Berlin” névre keresztelt Lufthansa gép részére alakítottak ki.
Az új, kedvező feltételek heti 1.500 fel- és leszállást tesznek lehetővé és 750 új átszállási pontot teremtenek, mondta el a repülőtér vezérigazgatója, Hartmut Mehdorn.