Csődbe ment a Germania

Az utolsó érdeklődő is elállt a vételi szándékától, nem sikerült befektetőt találni a Germania nevű légitársaságra, amely így beszünteti működését és elbocsátja közel 1700 alkalmazottját.

Idén február 4-én jelentett csődöt egy német légitársaság, amelynek vezetői az utolsó pillanatig a vállalat túléléséért küzdöttek, és olyan befektetők kerestek, aki részben vagy egészben megvenné a légitársaságot. Az aero.de portál szerint Rüdiger Wienberg felszámolóbiztos bejelentette, hogy a pénzügyi nehézségek miatt február elején leállt Germania megvételére minden komoly érdeklődő visszalépett, így megszűnik a német légitársaság. Nem volt olyan befektető, amelyik a közel 40 repülőgépet és a közel 1700 alkalmazottat, vagy legalább egy részüket átvette volna. A Malév csődje óta a magyar légitársaság számos alkalmazottja került a céghez.

A szektorban már régóta ezzel a forgatókönyvvel számoltak, hiszen a Germania mögött nem állt egy olyan nagyvállalat, mint a szintén nehéz helyzetbe jutott Air Berlin mögött az Etihad, és az a tőkeinjekció sem valósult meg, amiről a vállalat tulajdonosa és vezérigazgatója, Karsten Balke korábban beszélt.

Nemrég kiderült az is az Aerotelegraph cikke alapján, hogy a Germania blogár leányvállalata, a wet lease szolgáltatóként ismert Bulgarian Eagle is csődbe ment és leállt. Azonban a svájci érdekeltség tovább működik, mert nem sokkal az anyacég működésének felfüggesztése után új tulajdonosra talált.

Ha más vállalatok számára működik is, a légitársaságokon sokszor már nem segít a csődvédelem, hiszen amelyik vállalat csődbe megy, az az esetek többségében elveszíti a repülési jogait, ekkor pedig utasokat már nem szállíthat, ráadásul a légitársaságok fontosabb partnerei is szigorítanak az együttműködésen, előre utalást kérnek, a légifelügyelet pedig a szokásosnál is alaposabban vizsgálja, a gépek szervizelésére van-e megfelelő forrása a bajba jutott légitársaságnak.

A Germania helyzetét nehezítette a Boeingek katasztrófája is, a 737 MAX 8-asok felszállási tilalma miatt hirtelen több légitársaságnak is szüksége lett volna pótlólagos kapacitásokra, a Germania gépeit lízingelő társaság is szívesen kikölcsönözte volna a bajba jutott cég repülőit más társaságoknak, erről az oldalról is nyomás alá került a cég. Egy esetleges felvásárlásra rendkívül kevés idő maradt volna, a potenciális befektetőknek túlságosan kevés volt a rendelkezésre álló két hónap.

Forrás: Portfolio

Forrás: AIRportal.hu


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.