Idén február 4-én jelentett csődöt egy német légitársaság, amelynek vezetői az utolsó pillanatig a vállalat túléléséért küzdöttek, és olyan befektetők kerestek, aki részben vagy egészben megvenné a légitársaságot. Az aero.de portál szerint Rüdiger Wienberg felszámolóbiztos bejelentette, hogy a pénzügyi nehézségek miatt február elején leállt Germania megvételére minden komoly érdeklődő visszalépett, így megszűnik a német légitársaság. Nem volt olyan befektető, amelyik a közel 40 repülőgépet és a közel 1700 alkalmazottat, vagy legalább egy részüket átvette volna. A Malév csődje óta a magyar légitársaság számos alkalmazottja került a céghez.
A szektorban már régóta ezzel a forgatókönyvvel számoltak, hiszen a Germania mögött nem állt egy olyan nagyvállalat, mint a szintén nehéz helyzetbe jutott Air Berlin mögött az Etihad, és az a tőkeinjekció sem valósult meg, amiről a vállalat tulajdonosa és vezérigazgatója, Karsten Balke korábban beszélt.
Nemrég kiderült az is az Aerotelegraph cikke alapján, hogy a Germania blogár leányvállalata, a wet lease szolgáltatóként ismert Bulgarian Eagle is csődbe ment és leállt. Azonban a svájci érdekeltség tovább működik, mert nem sokkal az anyacég működésének felfüggesztése után új tulajdonosra talált.
Ha más vállalatok számára működik is, a légitársaságokon sokszor már nem segít a csődvédelem, hiszen amelyik vállalat csődbe megy, az az esetek többségében elveszíti a repülési jogait, ekkor pedig utasokat már nem szállíthat, ráadásul a légitársaságok fontosabb partnerei is szigorítanak az együttműködésen, előre utalást kérnek, a légifelügyelet pedig a szokásosnál is alaposabban vizsgálja, a gépek szervizelésére van-e megfelelő forrása a bajba jutott légitársaságnak.
A Germania helyzetét nehezítette a Boeingek katasztrófája is, a 737 MAX 8-asok felszállási tilalma miatt hirtelen több légitársaságnak is szüksége lett volna pótlólagos kapacitásokra, a Germania gépeit lízingelő társaság is szívesen kikölcsönözte volna a bajba jutott cég repülőit más társaságoknak, erről az oldalról is nyomás alá került a cég. Egy esetleges felvásárlásra rendkívül kevés idő maradt volna, a potenciális befektetőknek túlságosan kevés volt a rendelkezésre álló két hónap.
Forrás: Portfolio
Forrás: AIRportal.hu